Gå til innhold

Billig pc fra www.flexi-data.no - Bra eller???

Anbefalte innlegg

Okay... er ny i gamet og lurer veldig på om denne kombinasjonen er stuerein. Det er særlig hovedkort/prosessor/ram-kombinasjonen jeg er særlig i stuss på, men alle forslag som gir bedre ytelse eller lavere pris faller i god jord her...

Jeg vet at skjermen/tastatur/mus er stusselig, men ett sted måtte vi spare inn litt. Stramt budsjett, vet du. Alle varer/priser er fra www.flexi-data.no, slipper porto, men andre forslag er selvfølgelig velkomne. Bruksområde er fortrinnsvis film, musikk og spill.

114239

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire 1056,-

116590

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Socket A 333MHz bus, 512kb BOXED 865,- (---> 'unboxed' koster femmeren mindre, har hørt boxed ikke er helt kosher, andre vifteforslag?)

119625

Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR AGP, ATI 9600, DVI-I, TV-Out, Retail 1330,- (---> fikk anbefalt Fireblade Edition men fant egentlig ingen god forklaring hvorfor akkurat den skulle være så bra, så valgte denne i stedet... er jeg på jordet?)

117680

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA S-ATA/150, harddisk 8MB cache ST3120026AS 1120,- (---> dette er rent gjettverk fra min side, men syns ikke prisen var så gæli for å være S-ATA)

120283

Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/300W AMD/P4 411,-

117210

Corsair Value S. PC2100 DDR-DIMM 512MB

Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 825,-

112844

Logitech Cordless Desktop Deluxe (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail 527,-

112930

Hansol 17" CRT 730E TCO-99

Skjerm 1146,-

118694

Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x Sort CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink) 458,-

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil foreslå å bytte følgende:

Hovedkort: 973,-

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Fordi kortet har omtrent de samme funksjonene som Asus-kortet du foreslo, samt bedre overklokkingsegenskaper og bedre lydkort.

Minne: 439 x 2 = 878,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5

32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Fordi Corsair-minne du foreslo ikke er raskt nok for systemet du legger opp til å kjøpe. Med dette minnet har du litt å gå på i tilfelle du vil overklokke eller justere timingen (CAS).

Skjermkort: 1726,-

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

AGP, "Fireblade Edition", Retail

Fordi det rett og slett er raskere enn det du valgte. 256 MB minne gjør lite eller ingen nytte på et slikt skjermkort. "Fireblade Edition" kjører minnet på en høyere frekvens enn den "vanlige" versjonen og vil derfor være raskere.

Skal du overklokke bør du og tenke på bedre kjøler enn den som følger med CPU.

Lenke til kommentar
Okay...  er ny i gamet og lurer veldig på om denne kombinasjonen er stuerein. Det er særlig hovedkort/prosessor/ram-kombinasjonen jeg er særlig i stuss på, men alle forslag som gir bedre ytelse eller lavere pris faller i god jord her...

Jeg vet at skjermen/tastatur/mus er stusselig, men ett sted måtte vi spare inn litt. Stramt budsjett, vet du. Alle varer/priser er fra www.flexi-data.no, slipper porto, men andre forslag er selvfølgelig velkomne. Bruksområde er fortrinnsvis film, musikk og spill.

114239  

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire 1056,-  

116590  

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton Socket A 333MHz bus, 512kb BOXED 865,-  (---> 'unboxed' koster femmeren mindre, har hørt boxed ikke er helt kosher, andre vifteforslag?)

119625  

Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR AGP, ATI 9600, DVI-I, TV-Out, Retail  1330,-  (---> fikk anbefalt Fireblade Edition men fant egentlig ingen god forklaring hvorfor akkurat den skulle være så bra, så valgte denne i stedet... er jeg på jordet?)

117680  

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA S-ATA/150, harddisk 8MB cache ST3120026AS  1120,- (---> dette er rent gjettverk fra min side, men syns ikke prisen var så gæli for å være S-ATA)

120283  

Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/300W AMD/P4 411,-

117210  

Corsair Value S. PC2100 DDR-DIMM 512MB

Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 825,-  

112844

Logitech Cordless Desktop Deluxe (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail 527,-  

112930  

Hansol 17" CRT 730E TCO-99

Skjerm  1146,-

118694  

Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x Sort CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink)  458,-

På forhånd takk.

Hmm...Husk at du MÅ ha minimum pc 2700- hastighet på RAM'en din. PC 2100 = 266mz PC2700=333mhz PC3200 = 400mhz

Elles et bra system!

-lars

Lenke til kommentar

Hu hei... dette gikk unna. Takker så mye for all hjelp. Ganske fornøyd med at det meste så ut til å være kompatibelt, tyder på at jeg kanskje har begynt å lære litt om hvordan ting fungerer her i hardware-verdenen... Noen flere som føler de har noe å utsette på det som står over så er det bare å rope ut.

God natt.

Lenke til kommentar
Jeg vil foreslå å bytte følgende:

Hovedkort: 973,-

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Fordi kortet har omtrent de samme funksjonene som Asus-kortet du foreslo, samt bedre overklokkingsegenskaper og bedre lydkort.

Minne: 439 x 2 = 878,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5

32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Fordi Corsair-minne du foreslo ikke er raskt nok for systemet du legger opp til å kjøpe. Med dette minnet har du litt å gå på i tilfelle du vil overklokke eller justere timingen (CAS).

Skjermkort: 1726,-

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB

AGP, "Fireblade Edition", Retail

Fordi det rett og slett er raskere enn det du valgte. 256 MB minne gjør lite eller ingen nytte på et slikt skjermkort. "Fireblade Edition" kjører minnet på en høyere frekvens enn den "vanlige" versjonen og vil derfor være raskere.

Skal du overklokke bør du og tenke på bedre kjøler enn den som følger med CPU.

:yes: Helt enig!

Lenke til kommentar
For bergensere.....

...er vi ekstra prisgunstig. Du kan hente varene hos oss for prisene du ser på nettbutikken, og sparer da postoppkrav/forsendelse. Vi har ikke lager på Laksevåg, og alle varer må bestilles før henting. For å bestille legger man inn ønsket vare i handlekurven, går til kassen og velger at man skal hente varene hos oss. Du mottar en e-mail og SMS når varen kan hentes.

For resten av landet...

....er det desverre ikke lenger mulig å bestille varer for sending mot postoppkrav. Det vil fra 01. februar kun være mulig for privatpersoner å hente varer hos oss på Laksevåg. For bedrifter sendes varer ut som vanlig med bedriftspakke.

For bedrifter...

...som er innvilget kreditt sender vi ut varer med bedriftspakke, eller varene kan hentes hos oss mot faktura. Bedrifter får eget brukernavn og passord slik at alle kjøp kan samles på en konto, og bedriften selv kan få oversikt over sine kjøp på vår kundeside.

Du skjønner kanskje hva jeg prøver å si?

Lenke til kommentar
For bergensere.....

...er vi ekstra prisgunstig. Du kan hente varene hos oss for prisene du ser på nettbutikken, og sparer da postoppkrav/forsendelse. Vi har ikke lager på Laksevåg, og alle varer må bestilles før henting. For å bestille legger man inn ønsket vare i handlekurven, går til kassen og velger at man skal hente varene hos oss. Du mottar en e-mail og SMS når varen kan hentes.

For resten av landet...

....er det desverre ikke lenger mulig å bestille varer for sending mot postoppkrav. Det vil fra 01. februar kun være mulig for privatpersoner å hente varer hos oss på Laksevåg. For bedrifter sendes varer ut som vanlig med bedriftspakke.  

For bedrifter...

...som er innvilget kreditt sender vi ut varer med bedriftspakke, eller varene kan hentes hos oss mot faktura. Bedrifter får eget brukernavn og passord slik at alle kjøp kan samles på en konto, og bedriften selv kan få oversikt over sine kjøp på vår kundeside.

Du skjønner kanskje hva jeg prøver å si?

Sender de ikke pakker til personer rundt i landet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...