enurs Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei, Vindusviskerne henger seg opp på steg 1 men fungerer på de andre. I steg en kommer de helt opp for så å stoppe eller halvveis. Når "pausen" er over tar den ett nytt steg som den skal men aldri blir det riktig altså den starter i bunn og avslutter i bunn. Viskerne kan avslutte hvor som helst så man må time av og på riktig for å få de til å avslutte i startposisjon (bunn) Håper dere forstod Er det motor eller rele som kan være feil? Tenkte jeg skulle bytte dette selv om det ikke er så vanskelig og kjøper da brukte deler. Men når man ikke vet om det er motor eller rele vil da en slik del fungere: http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfoDetails.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=3500&Model_Id=3551&PartGroup_Id=31&Part_Id=7415&Storage_Id=122286201 Den viser at du får med overføring. Vet ikke om dette behøves eller ikke men håper en av dere vet hva problemet er og hva jeg burde bestille. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Bare for å klargjøre, om du har viskerene på hastighet 2 eller 3 og så slår de direkte av, parkerer viskerene som normalt, eller stopper de hvor som helst på ruta da også? Første tanke er at det er parkeringsfunksjonen som er defekt, denne sitter i motoren, som antakelig må byttes. (er du heldig går det kanskje an å åpne motoren og feilsøke/reparere) (intervallfunksjonen funker slik at releet gir ut korte strømpulser som får viskeren til å begynne på et slag, så er det parkeringsfunksjonen som skal sørge for at det fullføres og avsluttes på rett måte.) Lenke til kommentar
enurs Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Stemmer, trinn 2,3,4 stopper der de skal, altså avslutter i bunn. Trinn 1 avslutter overalt, 80 % av tilfellene kl 2-3. Men er det ikke noe brukt man kan kjøpe som fikser alt, altså bytte ut motor og rele? i Så fall, kan du gi meg en eksempel link til en brukt del? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hmmmmm... Det var jo en pussig feil, i og med at det vanligvis er samme funksjon i motoren som parkerer pusseren både mellom intervallslagene og når du slår den helt av. Da aner jeg faktisk ikke hvordan det henger sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå