Mr. Sanders Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Skal godt gjøres (umulig?) å få bevegelsesuskarphet og øyne / snute i fokus når hunden, som er ganske liten) springer rett mot deg. Man må vel nesten foreta en panorering fra siden, eller? Endret 9. august 2013 av Mr. Sanders 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Skal godt gjøres (umulig?) å få bevegelsesuskarphet og øyne / snute i fokus når hunden, som er ganske liten) springer rett mot deg. Man må vel nesten foreta en panorering fra siden, eller? Tja, det går vel an å få snute/øyne i fokus men bevegelsesuskarphet på hunden, ved å bruke liten blenderåpning (=større dybdeskarphet), men det er vel trolig ikke det han vil ha, så det er nok best å ta bildet fra siden, ja. Problemet er å kombinere det med innkalling... 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Om man klarer å få det sånn at labbene er litt bevegelses-uskarpe mens hodet/øynene er "skarpt nok" (som nok ikke finnes..) så er jeg kansje der. Men tenker det er litt vanskelig.. samtidig som jeg tenker at labbene jo beveger seg mer enn resten av dyret, så det burde være mulig. Skal prøve selvfølgelig, det er jo det måneden er til . Finne noen bilder som fungerer som jeg ønsker. Jeg ønsker å få frem hvor rask han egenlit kan være. Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Kult flyvebilde av Tassen! Liker også godt bildet hvor han lekeslåss med den andre bikkja. 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 8. august med tassen løpende på stien med bærene var jo bare veldig fint. Dette viser at du kan triksene. Flott at du har gått ned på nivå med den lille hunden og fått rett perspektiv. Fokus er veldig bra og fin frosset bevegelse. Fin dybde med stien som leder oss frem til motivet. Flott blurry bakgrunn der du så vidt kan skimte noe som kan være en sti. Praktfullt! Min sønn på 2 år likte den også. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Takk for kommentarene, C-Guz. og Substitute. De bærene gjør vel egentlig bildet syns jeg.. Og at en 2-åring liker bildene er bare helt hærlig. I dag var jeg og min bror på en tur med tassen,han begynner å bli litt "avhengig" av meg nå, om jeg går ut uten ham sitter han ved døra helt til jeg kommer hjem.. Så vi har funnet ut at vi skal prøve å gradvis la bruttern ta litt over så han ikke blir "min hund".. så planen er at den lange turen tar vi sammen, så tar han hunden noen dager innimellom etterhvert. Uansett.. det jeg så som dagens bilde ble litt mislykket så jeg da jeg fikk det over på dataen. Har kuttet beina- så legger et annet som hovedbilde og det jeg tenkte bruke i spoiler. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Nydelig serie av tassen. Jeg synes jeg får et godt innblikk i hvordan dere har det. Foreløpig favoritt må være den du postet i spoiler i dag i går. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Takk tomsi. Skal tømme kortet nå. Håper på en oppdatering. ---- edit. Var en tur ute og testet med manuell fokus mens han løp mot meg. Det var i motlys og da sliter jeg litt med redigeringen. Det jeg likte var vannspruten etter ham da han løp. Derfor valgte jeg disse nå. Litt følelse av fart da, Endret 16. august 2013 av pybalto Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Føler nesten som om jeg begynner å kjenne og savne denne Tassen. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Føler nesten som om jeg begynner å kjenne og savne denne Tassen. I dag fikk tassen oppleve noe nytt. Vi traff på et lite kull ryper. Selvfølgellig fikk jeg ikke bilder av da han støkka dem opp par meter foran seg. Fikk bare et uklart bilde av ene som fløy forbi meg, de for i alle retninger.. Lot ham løpe litt etter dem, de flyr jo ikke langt nå og jeg så at han støkka enkeltfugler 2 ganger til inni skogen. Og når jeg gikk lei og kalte ham inn kom han med en gang, og vi ruslet videre. Men.. han snudde selvfølgelig og ville lete mer.. Så det ble litt roping i skogen før han kom tilbake. Fokusen ligger jo på nesa da.. men syns bildet fungerer bra allikevel. jpeg fra kameraet, forminsket til forumet og litt oppskarpet etter det. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Tassen i sprutende vann er jo bare praktfullt. Ikke lett med så stor blender når objektet ditt har så stor fart. Herlig bokeh og fin skarphet. Omgivelsene er de som forteller historien her mer enn hunden, så gjør ikke noe at hunden ble litt mørk. Spoilerbildet ser ut som Tassen er på vei til himmels. Tøft. Siste bildet var et kult actionbilde. Skikkelig innbitt ansiktsuttrykk og tøft med bakbena som er så langt fremme. Sjelden positur. Fokus er bra også her. Bra levert. 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Både bildene postet 16. august og den fra idag er veldig flotte! Spesielt de to der han löper i vann. Imponerende å klare noe slikt med manuell fokus. 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Tassen har fått øye på rypene, ja. Kult driv i den Tassen, gitt. 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Herlig uttrykk i det siste bildet. Gir en skikkelig fartsfølelse. Portrettet av Tassen ble også meget bra - flott uskarp bakgrunn. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Jo, takk for kommentarene. Vi var en tur i dag også, samme løype som sist bare motsatt vei. Hadde med 300mm i dag, men ser at han nok er for nært til at det er noe å bruke mye. Men blir vel noen forsøk til allikevel tenker jeg. Dagens er nok litt "fullt" på ene siden, men jeg likte det litt allikevel. Fokus sitter ikke helt der den skal, og jeg mistenker litt bevegelsesuskarphet pga kameraristing. Men lar det passere. Har ingen andre som jeg syns var noe å vise. Og han var litt mørk her også, prøvde røre på den midterste skyvebryteren i levels mot venstre, så ble han litt lysere på en litt enkel måte. Redigering av jpeg fra kameraet da.. Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Bildet med vannspruten er en av favorittene så langt, dette er en veldig fin samling:) 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Takk Thebon, kikket innom augustfest-linken din og likte det jeg så. Er så mange tråder og så få man har sett på. Jeg og tassen gikk oss en tur i dag også. Og han fant en god pinne.. likte dette også, men himmelen.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Var en tur ved elva med tassen i dag. Tenkte prøve noe med vannet i bakgrunnen, så ble det bare dette.. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Jeg synes dagens ble flott, jeg. Å sitte å se utover elven og ikke gjøre noe som helst er fin tidtrøyte. Endret 26. august 2013 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Takk Tomsi. Jo, vi satt der en god stund. Men tassen er redd for vann, og ville stort sett sitte på fanget.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå