Bruker-88036 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Utstyr: CanonNivå prosjektoppgaveUtfordringen er å lage en bildeserie som viser tassens måned. Tassen er en liten hund som skal bo hos meg en stund. Han er egentlig en ''byhund'', som tar litt lenger ferie enn de andre. Oppdatert innlegg med alle bildene i spoiler. Takk til alle som bidro med kommentarer. Endret 3. september 2013 av pybalto 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 første bilde er når vi trener "kom" bak huset. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Kult bilde der du har fryst øyeblikket skarpt. Åpningen i bildet gir en fin opplevelse av hvor hunden kommer fra og skal til. 1/3-regelen virker den, ja. 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Det er et feelgood smilebilde for meg. Hunden er veldig artig og du har fryst bevelsen veldig veldig fint. Jeg skulle bare ønske at jeg hadde sett mer av hunden. Nå kunne bildet blitt kalt: "Skog med hund i". Hunden er litt for liten og jeg synes den er litt for mørk, jeg vil se mer detaljer i hunden. Skogen er ikke så viktig og tar for mye plass. Hunden er mørk så jeg vil råde deg til å bruke spotmåling hvis du kan det for å få hunden korrekt eksponert, så gjør det ikke noe om omgivelsene er overeksponert. Gleder meg til å få ser mer hund :-) 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 På en måte er jeg enig med Substitute om at det ble mye skog og lite hund, men egentlig tror jeg at jeg liker det bedre som det er. At du tok med så mye rundt hunden gjör bildet forfriskende originalt, og selv om det er kaotiskt funker det for at hunden er i perfekt fokus og fanger blikket. Faktisk er det nesten litt skummelt, men jeg kan ikke helt forklare hvorfor. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Jo, takk. jeg tar det til meg. Skal se hva det blir til etterhvert. Har et bilde i dag og. lek denne gang. Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Bra fanget øyeblikk. Kjeledyr er et yndet objekt for fotografi. Nå er jeg svak for Doberman lignende hunder, og jeg regner med at dette er en dvergpincher? 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Fin fart i det første bildet...og ser ikke så farlig ut . Godt fanget nummer to - og den så jo litt farlig ut.... 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Takk for kommentarene. Jo, det er en dvergpincher. Han heter "prince" på chippen, eies av en 13-åring som ikke liker det navnet så han heter "tassen" i virkeligheten. Nå er han på en utvidet ferie en stund her i Finnmark, han bor egentlig i storbyen. På reisen hit med fly var han i en kasse i lasterommet. Han mistet tre tenner på turen, og folk fant ut at han fikk bli litt større før han reiser tilbake. I tilleg til noen andre ting da. Men uansett.. Jeg skal passe ham. Jeg har ikke hund selv, Jeg hadde en engelsksetter for en evighet siden, men jeg er "omringet" av dyrene allikevel. Hvert øyeblikk nå får tassen selskap av en sur forstertispe, som jeg også skal passe når eieren skal reise bort. Det blir nok helt supert. Hun er lydig som få, og jeg kjenner henne veldig godt. Og hun er ikke sur på meg. Iallefall.. jeg tok et bilde av ham nå i natt, tassen. Han har lagd seg et "rede" i en seng. Han ser vel ikke så veldig farlig ut her, RandiA. 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Bilde 2 er virkelig bra, god timing! 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Jeg likte bilde 2. Et typisk bilde jeg blir godt humør av. Fine detaljer. Veldig artig. 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Morsom tråd med gode bilder. Godt å se du har funnet et prosjekt. Mener å huske du slet litt med inspirasjon tidligere? Kjør nå for all del på med flere bilder av denne tassen! Kan tenke meg det blir trist å levere ham tilbake. 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Flotte bilder så langt, og fin hund 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Takk for kommentarer. Jo, Rowdy, det er sånn at jeg har vært litt uinspirert og har slitt med å finne motiver. Da er tassen fin siden det er han som er motivet, så er man liksom halvveis. Merker at jeg er ute av "trening" med fotograferingen. Sliter med å få tassen i fokus, spesielt når han kommer rett mot. I dag gikk jeg ut med kun den tanken i hodet. Bilder rett mot for å teste litt. Men jeg fikk ikke testet "full gass" på ham, de gangene han hadde det hadde jeg ikke mulighet å henge med. Så får bare fortsette å prøve. De tre bildene er rett etter hverandre. Mens jeg forsiktig zoomer ut mens bildene blir tatt. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 2. august og 8. august (inkl. spolierbildene) er jo toppers! Liker! 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Flott serie det siste her, flott fokus og fine farger. Du burde nesten ha satt sammen de tre bildene til ett for å kunne bruke alle i festen. 1 Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Stilig! Ser ut som en krabat med mye fart og energi,noe du har fått fanget i flere av bildene her. 1 Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Gode bilder alle tre, men der han "flyr" var eksepsjonelt bra og livlig. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Takk for kommentarene, det er moro å lese. De bildene i siste post er jo ganske klare og sånt, men jeg vil prøve meg med litt lengre lukkertid for å få litt mer bevegelse i bildet, det er liksom alt for fryst nå. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Fine alle tre der - godt gjort å få det så skarpt "i farta" - og hunden er fint fremhevet mot bakgrunnen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå