:-) :-) :-) Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) :-) Endret 5. juni 2016 av JustBeingMe Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Forskjell på å være med deg på en konsert du har vunnet biletter til å på å bli spandert på en tur av en 13-åring. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Men hvorfor spanderer du turen på læreren din?? Kan ikke hun betale sin egen billett og hotellovernatting? Lenke til kommentar
:-) :-) :-) Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) :-) Endret 5. juni 2016 av JustBeingMe Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Hvordan kan du være helt sikker uten å kjenne henne?? Jeg meldte meg på en konkurranse en gang for å kanskje vinne billetter til en annen konsert med Lana Del Rey, og da sa jeg til henne "Jeg kjenner bare to voksne som liker Lana Del Rey som kunne vært med meg og du er en av dem." Da lo hun og sa "Ja, jeg ville gjerne blitt med!" Dette er en ting du vil lære deg etter som du blir eldre. Man sier ting man ikke mener. Ja, hun ville gjerne blitt med på konsert, men om du stod der med flybillett i hånda og et håpefult smil, tror jeg hun måttet takket nei rimelig kjapt. Men du. Spør henne nå. "Om jeg skaffer penger til flyreise og billetter til konserten, blir du med?". Er mye man sier men som aldri blir gjennomført, dessverre. Jeg er foresten 27 selv, så... Forresten, er hun singel? Endret 30. juli 2013 av Slimda Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Når man er 13 ser man ikke alt dessverre, så det ender fort med å få mer hjelp enn man spør om. Svaret på spørsmålet ditt er jo åpenbart egentlig, skaff deg en jobb. F.eks ryddehjelp på butikken er en jobb du muligens kan få. Endret 30. juli 2013 av aklla Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Du skal spandere tur på læreren din? Hvor ofte prater dere med hverandre? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Å besøke en lærer man har et godt forhold til er ikke unormalt. Det gjorde jeg selv når jeg var liten. Det er noe helt annet å ta med seg denne læreren på konsert i Amerika. Nei, jeg kjenner nok ikke henne, men jeg tror du er litt blind akkurat nå. Spør henne. Da får du svar. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Hvordan kan du være helt sikker uten å kjenne henne?? Jeg meldte meg på en konkurranse en gang for å kanskje vinne billetter til en annen konsert med Lana Del Rey, og da sa jeg til henne "Jeg kjenner bare to voksne som liker Lana Del Rey som kunne vært med meg og du er en av dem." Da lo hun og sa "Ja, jeg ville gjerne blitt med!" Det høres ut som du presset henne opp i et hjørne. Da er det letteste å le det bort og si at man ville deltatt i en helt hypotetisk situasjon. Hvis hun blir spurt om å dra på en slik reise på en konsert på et bestemt tidspunkt, så vil hun bli nødt til å tenke seg godt om. Arbeidsgiveren hennes eller andre kan ha noe imot at hun flyr over Atlanterhavet alene med en elev. Det må også være på et tidspunkt som ikke kolliderer med arbeid og andre forpliktelser. Det er jo formildende at du skal gå på en annen skole etter sommerferien, så det er ikke umulig at hun takker ja til invitasjonen. Men forhåpentligvis er hun oppegående nok til å betale sin egen reise istedenfor å la en 13-åring gjøre det. Uansett er det best å spørre så fort som mulig. Svaret på spørsmålet ditt er som andre brukere har sagt, at det ikke finnes noen rask og enkel måte å få penger på. Du må bare gjøre som 13-åringer flest, å lete og ta de jobbene du får, uansett hvor uattraktive og dårlig betalt de er. Du kan få jobb som ryddehjelp eller avisbud, for eksempel. Eller du kan høre om det er noen småjobber å gjøre hjemme eller for naboer, som for eksempel å klippe gress eller lufte hunder. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Har du søkt om visum? Aner ikke hvor lang behandlingstid det er på sånt. Visum får du øyeblikkelig etter du har fyllt ut søknaden og betalt 14 USD (~84 kroner) forutsatt at du ikke har noe alvorlig på rullebladet (som i en alder av 13 bør være ganske rent). Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Slimda: Jeg har lyst til å dra på en konsert der med den tidligere læreren min som liker samme type musikk som meg Takk for raske svar!! 13 år, og skal på konsert med din tidligere lærer? Jaha ja? hmmmm... Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Visum får du øyeblikkelig etter du har fyllt ut søknaden og betalt 14 USD (~84 kroner) forutsatt at du ikke har noe alvorlig på rullebladet (som i en alder av 13 bør være ganske rent). det er ESTA. Visum må man på ambasaden for å få. Men det er ikke noe problem å reise til USA med ESTA. Eneste haken er at om du hete Mulajdhjhjsdagsdsa Hakkababbgsdba og ser veldig humbug ut, og ikke kan svare på noen ting som grensevakten spør deg om, kan det hende du ikke slipper inn, da grensevaktene _kan_ avvise deg når du reiser med ESTA. Endret 3. august 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Ede Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 haha, ler meg ihjel av tråden her. Men samtidig, litt søtt 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 En veldig søt tråd, ja! Trådstarter, å dra til Amerika er veldig dyrt, og skal man dit burde man prøve å oppholde seg der en stund, så du får se mest mulig! Jeg fraråder deg å betale så utroliig mye penger (Det er vanVITTIG mye penger!) for å dra og se en konsert! Og hvorfor i Amerika? Hun har konserter planlagt til Europe også. Istanbul sent i september og Paris i 2014. Da kan du reise veldig billig! Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hei. http://goo.gl/A7Zolj er en fin plass for å samle informasjon om hvilke jobber du kan og ikke kan ha. Som 13 åring kan du bare jobbe 2 timer dagen og 12 timer i uken. Dette reduserer fort hva slags arbeid du kan ha. I tillegg har du jo ingen utdannelse eller erfaring å snakke om. Dermed ville jeg først sett rundt til slekt og venner om de trenger noe hjelp. Jeg tjente rundt 300-400 i uka som 11+ på diverse data hjelp og handling i nabolaget. Da spesielt gamle damer som bodde i bygget trengte en hjelpende hånd til å løpe på butikken og bære tyngre ting. Du kan også i teoriene ta en avisrute. Dette vil kanskje bringe inn 3-4 tusen per måned. Legg merke til at dette er tungt arbeid så hver klar til å jobbe hardt. Så hvis vi regner med at en tur koster rundt 15.000 for en person. (Tok bare cirka nummer her) Så må du nok regne med en 4-5 måneder for å opptjene noe slikt med mye jobb. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Du er 13 og skal på konsert med læreren din? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Dette høres noe granskauens merkelig ut i mine øre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå