Gå til innhold

Saksøker torrent-kjempe for 4,3 milliarder kroner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

I seg selv betyr det nada hvis de gir et bra alternativ. Hjelper uansett lite om overvåking og "drakoniske" åndsverklover stopper om ingen produserer noe. Ei vil det å legge seg i en skyttergrav hjelpe.

Selv har jeg ingen problemer med å betale for meg for et godt produkt og heller ikke noe problemer med at folk tjener penger på opphavsrettet materiale. Det er ikke det som er sakens kjerne her.

Det er mange som produserer noe og det er mye musikk som utgis under CC lisens. En må ikke bruke bare MGM sine produkter, en kan velge å kun bruke uavhengige artister og kunstnere.

Det der var ikke lett å forstå. Anbefaler å i det minste dele opp i avsnitt.

Kan han ikke få røyke bønna si i fred? *hoste*

Lenke til kommentar

'Selv har jeg ingen problemer med å betale for meg for et godt produkt og heller ikke noe problemer med at folk tjener penger på opphavsrettet materiale'

Det er ikke alle som har penger til å betale for filmer hele tiden, det er ikke alle som fast nett-tilgang, det er ikke alle som har penger til å betale for de siste blu-ray/dvd-spillerne, siden de er blokket av en ny spillesperre... Man kan ramse opp en hel del argumenter.

Uff, jeg kjenner jeg har begynt å assosiere film-bransjen på samme måte som musikk-bransjen, -får vondt i magen av dem.

Før kjøpte og lyttet jeg til musikk, noen ganger lastet jeg ned, og kjøpte den samme musikken og filmene i ettertid for å støtte opp om produksjonen. Nå er det såvidt jeg hverken hører på musikk eller ser film... Og her er rettferdiggjøringen som jeg kan presentere for industrien: Men det kan jo også være også for at jeg har blitt for eldre.

Gidder ikke forholde meg til en industri som lager problemer av at det finnes noen som laster ned utenfor deres rammer. Har nesten sluttet å se i videohylla på butikken og får vondt av å se på leiedelen hos AltIBox. Samme pris som i videobutikken? WTF!!!

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som har penger til å betale for filmer hele tiden, det er ikke alle som fast nett-tilgang, det er ikke alle som har penger til å betale for de siste blu-ray/dvd-spillerne, siden de er blokket av en ny spillesperre... Man kan ramse opp en hel del argumenter.

Nei, vi har ikke penger til alt vi ønsker oss. Men det er da heller ingen menneskerett. Mat, utdannelse, tak over hodet og et par ting til er menneskeretter, dataspill og den siste [sett inn filmen du bare ha] er det ikke. Bransjen gjør det åpenbart vanskelig for oss som brukere, og dermed for seg selv, og det kommer til å å bli deres undergang. Men jeg sier som jeg har sagt før: Den rette måten å reagere på slikt på er boikott. Det sier "Jeg vil ikke ha noe med dere å gjøre". Piratkopiering derimot sier "Jeg vil ha produktene deres, jeg vil bare ikke betale for dem. Og vil du ha produktene, så er det langt bedre å støtte artister og formidlere som bruker nye modeller, da viser man bransjen at det finnes et alternativ hvor de setter kunden i fokus og fortsatt tjener penger.

Jeg går mer og mer over til piratkopiering på grunn av nettopp disse tåpelige anklagelsene fra filmbransjen. Jeg ønsker ikke å støtte noen som har så lav iQ.

Tja, jeg handler gjerne med folk som har lav IQ jeg. Jeg er mer skeptisk til folk som vet bedre men allikevel tviholder på sine gamle privilegier.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, vi har ikke penger til alt vi ønsker oss. Men det er da heller ingen menneskerett. Mat, utdannelse, tak over hodet og et par ting til er menneskeretter, dataspill og den siste [sett inn filmen du bare ha] er det ikke. Bransjen gjør det åpenbart vanskelig for oss som brukere, og dermed for seg selv, og det kommer til å å bli deres undergang. Men jeg sier som jeg har sagt før: Den rette måten å reagere på slikt på er boikott. Det sier "Jeg vil ikke ha noe med dere å gjøre". Piratkopiering derimot sier "Jeg vil ha produktene deres, jeg vil bare ikke betale for dem. Og vil du ha produktene, så er det langt bedre å støtte artister og formidlere som bruker nye modeller, da viser man bransjen at det finnes et alternativ hvor de setter kunden i fokus og fortsatt tjener penger.

Tja, jeg handler gjerne med folk som har lav IQ jeg. Jeg er mer skeptisk til folk som vet bedre men allikevel tviholder på sine gamle privilegier.

Er ingen menneskerett å tjene så mye du vil på å selge kultur heller. Menneskerettgiheter er generelt lite relevant for diskusjonen, uansett hvilken retning man ønsker å argumentere. Ellers er jeg ikke overbevist om at bransjen bare hører på tapte salg heller, tapte salg er vanskelig å spore til årsak. Det har vist seg før at høylytt klaging feks ser ut til å være minst like effektivt, piratkopiering sender signalet "vi vil ha produktet men ikke forretningsmodellen", og er det ikke akkurat det som er tilfellet?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ingen menneskerett å tjene så mye du vil på å selge kultur heller. Menneskerettgiheter er generelt lite relevant for diskusjonen, uansett hvilken retning man ønsker å argumentere.

Sant nok, og det mener jeg da heller ikke det skal være. Men det er heller ingen tvang å lage kultur, og det er betimelig å spørre om man i det hele tatt får den kulturen man forventer uten betaling.

Der er det en viss forskjell på musikk og film: Jeg kan lage et album i mitt hjemmestudio og legge det ut til nedlasting for en minimal kostnad, så lenge jeg gjør det som en hobby og har annen inntekt. Men en Batman-film trenger sets, skuespillere, dyre spesialeffekter og mere. Selv en indiefilm koster gjerne noen millioner. De må tjenes inn på en måte, om noen skal gidde å lage dem.

Ellers er jeg ikke overbevist om at bransjen bare hører på tapte salg heller, tapte salg er vanskelig å spore til årsak. Det har vist seg før at høylytt klaging feks ser ut til å være minst like effektivt, piratkopiering sender signalet "vi vil ha produktet men ikke forretningsmodellen", og er det ikke akkurat det som er tilfellet?

Nja, jeg er usikker på hvor effektivt det er som signal. Pirakopieringen gir nemlig bransjen anledning til å si til myndighetene rundt omkring at "fojk vil heler stjele enn å betale", og den kjøper erfaringsmessig myndighetene, og så lager myndighetene lover som skal beskytte bransjen mot piratene, og vi får tråder som denne.

Tapte salg i seg selv sier ikke så mye, men sammen med økte salg for andre kanaler sender det et tydelig signal. Hvis folk faktisk betaler for Spotify, men ikke for CD'er, så får vi mer Spotify og færre CD'er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

Nja, jeg er usikker på hvor effektivt det er som signal. Pirakopieringen gir nemlig bransjen anledning til å si til myndighetene rundt omkring at "fojk vil heler stjele enn å betale", og den kjøper erfaringsmessig myndighetene, og så lager myndighetene lover som skal beskytte bransjen mot piratene, og vi får tråder som denne. [...]

Henger meg på denne og vil tilføye at bransjen har fordelen av at en påstand om at "folk vil heller stjele enn å betale" har røtter i sannheten. Nei, det gjelder ikke alle, men det gjelder noen. Særlig når du i tillegg ser utenfor internett er det tydelig at en slik holdning er langt fra unormal.

Lenke til kommentar

For min del er det viktigste at man får lastet ned full hd (dette inkluderer lydsporet) og et drm-fritt format som fungerer bra (mkv f.eks) Selvom jeg abonnerer på netflix laster jeg ned serier som fins der, fordi jeg vil ha maks kvalitet og mulighet til å se uten å være koblet på nett.

Jeg er nødt til å påpeke at offline-avspillling og bildekvalitet over det Netflix leverer ikke er en del av tilbudet Netflix leverer. Derfor gir ikke et abonnement hos Netflix lovlig grunn til nedlasting.

Jeg påstår ikke at det er dette du selv hevder, jeg følte bare en trang til å bevisstgjøre noen sjeler på forskjellen her.

Lenke til kommentar

De prøver å lukke litt mere lukkede sider også :(

And this time, it's for real.

Torrent-Damage has received a Cease and Desist notice from FACT (Federation against Copyright Theft), and while FACT are UK based (and none of us are), the operators of this site will stick to their gentleman's agreement and comply with any such request - for the safety of the staff members and its user base.

It is with much sadness to announce that Torrent-Damage will be closing its doors on the 5th of August, 2013. Effective immediately, the tracker will be shut down and all torrents removed (thus complying with the cease and desist order).

We wish all of our members Godspeed for the future, and hope that our community was of a great benefit to you while it was here.

With much sadness, a fond farewell

Staff of Torrent-Damage

Torrent-Damage: 5th nov 2005 - 5th aug 2013. Age: 8yr, 9 mo.

Ser både bitgamers, og gazellegames også er tatt ned. Bare to trackere igjen av de jeg er meg på. Skummelt. Synes riktignok det er litt rart at private trackere gir seg, mens piratebay forblir oppe, enda de gjør det samme. Men mulig de private trackerne vil holde seg anonyme osv.

Lenke til kommentar
... Synes riktignok det er litt rart at private trackere gir seg, mens piratebay forblir oppe, enda de gjør det samme. Men mulig de private trackerne vil holde seg anonyme osv.

Er vel mye pga TPB-folka ikke bryr seg om konsekvensene de har fått/får, mens de fleste andre har vel innsett at det ikke nytter å fortsette med dette, ettersom antipirat-bransjen har veldig mye (politisk) makt, og ikke er villige til å ta konsekvensene for å tilrettelegge for ulovlig deling

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...