Leif1961 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg lurer på hva det betyr : Atermisk frontrute Takk for svar! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Såvidt jeg har forstått: Lysreflekterende. Dvs at den reflekterer endel av sollyset. SVJV er det dette jeg har på min bil. Ruten ser litt gull-lilla ut, og den stopper endel av solvarmen. Mener det var Renault med Laguna på slutten av 90-tallet som var først/tidlig ute med dette på vanlige "rimelige" biler. Visstnok kunne ikke fotoboksene ta bilder gjennom en slik rute, den gang. Men jeg har bevis på at det klarer de nå... Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Tror Mercedes hadde disse ruter som ekstra utstyr for noen år siden,problemet var at signal til mobiltelefonen var veldig svekket av disse rutene. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Ja takk, merker at signaler blir svekket. GPS er utfordrende, mobil går greit. Det er egen antenne for GPS, men hva hjelper det når det ikke er tilkobling for antenne på den GPS-dingsen jeg bruker... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Nå vet jeg ikke hva som menes med "lysreflekterende". Siden jeg går ut fra at den fortsatt slipper gjennom synlig lys, siden det er en rute, og de fleste ruter stopper UV-lys (altså lys med kortere bølgelengde), så må det vel være snakk om en rute som mer effektivt blokkerer Infrarødt lys. (lys med lengre bølgelengde enn synlig lys). Siden det du nevnte mindre varme, så tipper jeg at jeg er på rett spor, da det er veldig mye strålevarme i det infrarøde spekteret, og om den ikke slipper gjennom IR, så vil du blokkere ute mye strålevarme fra sola. Høres det korrekt ut? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Ja, det er nok riktig - det står IR nederst på min rute - som er varmereflekterende Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Står intet spesielt på min rute, men du merker at det er noe spesielt når du stikker innom glass-sjappen og ber om pris på ny rute: 26.000,- (rett nok med regnsensor og litt sånt, men....) Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Heh, ja den koster nok litt, i tillegg til regnsensor er den også oppvarmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå