webjorns Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Augustfest 2013 - webjorns - Helt fast Bruker: webjorns Deltagernivå: Pingle Tema: Det er på tide å prøve seg med en utfordring her, etter å ha vært en passiv leser siden kjøp av FF hus. Jeg vil utfordre meg selv til å kun bruke fastoptikken jeg har i løpet av måneden Utstyr: Canon 6D med fastoptikk. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Forrige uke og oppstart av fest ble preget av mange dårlige forslag og så denne: 6D + 40mm, 3 bilder +/- 1EV Forøvrig mitt første forsøk på hdr, alle kommentarer ønskes velkomne! Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Dramatisk og pent - og ikke for mye HDR. Akkurat passe. Jeg antar du har jobbet såpass mye med himmelen og fokusert såpass mye på den under arbeidet at du muligens har glemt den sorte strukturen helt til høyre i bildet? Jeg ville fjernet den og rettet opp (justert vannrett) de takene i midten av bildet. Tror bildet hadde fortjent at himmelen var det som opptok oppmerksomheten. Flott levert grunnmotiv. Endret 5. august 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Enig med Mr. Sanders her. Flott lys på himmelen. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Takk for tilbakemeldinger, og ja: Du har helt rett, jeg glemte å klippe bort den strukturen Har fikset på originalen på flickr nå Neste bidrag er jeg ikke veldig godt fornøyd med, men kattens blikk og jakt på fuglen ble allikevel et bidrag. 4. August 6d + 40mm igjen, noe crop. ISO 100 f/5.6 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Oj, stakkars fugl. Her er det snart middag :-) Fin bevegelse i fuglen. God kontrast mellom det store rovdyret og den lille spinkle fuglen, mellom bevegelse og stillstand og mellom lys og mørke. Jeg synes du har plassert de to hovedobjektene litt langt ute i bilderammen, en tanke mer luft hadde fungert bedre. Endret 6. august 2013 av Substitute Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg liker bildet fra 4. august; det at fugl og katt er i hvert sitt hjørne skaper en ekstra spenning. Det er nok skygger og rusk på den tomme flaten mellom de til at den ikke blir for dominerende. Kunne dog tenkt meg at katten var lysnet litt mer. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Dro til Hovde Gård for bryllup i helgen og fikk bilde 3 og 4 derfra. Kommer i samme post under: Bilde 3 - 9. august 6d + 40mm ISO 1250 F2.8 Bilde 4 - 10. august Kystlinja på Brekstad 6d + 40mm ISO 100 F9.0 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 9. august: Fin stemning, fint lys, men det ble litt mørkt. Jeg kunne tenkt meg litt mer lys for å sett litt mer. Fint med lyset som sprer seg utover med vannet. 10. august: Fine farger. Fin speiling og harmoni. Du favner litt vidt og får med mye, men jeg kunne tenkt meg at du kom litt nærmere og fikk med litt flere detaljer. (hvis du ikke hadde zoom så hadde du nok blitt våt på bena;-) Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 9. august: Fin stemning, fint lys, men det ble litt mørkt. Jeg kunne tenkt meg litt mer lys for å sett litt mer. Fint med lyset som sprer seg utover med vannet. 10. august: Fine farger. Fin speiling og harmoni. Du favner litt vidt og får med mye, men jeg kunne tenkt meg at du kom litt nærmere og fikk med litt flere detaljer. (hvis du ikke hadde zoom så hadde du nok blitt våt på bena;-) 9. aug: Takk, jeg er enig Forsøkte å lysne opp, men føler bildet mistet litt av "magien" da, men kanskje jeg ikke prøvde hardt nok. 10. aug: Forstår hva du sier, men som du nevner så hadde det blitt vått på bena når det jeg hadde med var 40mm fastoptikk. Forsøkte litt forskjellige avstander til kystlinja (står på en molo), men de andre ble enten for skrått på eller for langt unna Takk for konstruktiv kritikk! Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Flotte bilder, og siden jeg ikke får opp bilde fra 5 august, så gikk jeg inn på Flickr kontoen din. Jeg ser det ikke er tilfeldig med gode bilder her inne. Hele kontoen din er jo en skattkiste. Shame on me som ikke har oppdaget denne tråden før nå. Jeg likte godt bildet fra Hove gård, og ansiktsuttrykket til katta var jo priceless. Hvordan gikk det egentlig med pippippen? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Enig, fine bilder. Spesielt godt liker jeg katta og fuglen. Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Flotte bilder, og siden jeg ikke får opp bilde fra 5 august, så gikk jeg inn på Flickr kontoen din. Jeg ser det ikke er tilfeldig med gode bilder her inne. Hele kontoen din er jo en skattkiste. Shame on me som ikke har oppdaget denne tråden før nå. Jeg likte godt bildet fra Hove gård, og ansiktsuttrykket til katta var jo priceless. Hvordan gikk det egentlig med pippippen? Tusen takk for god tilbakemelding! Hyggelig å høre at du likte flickr-kontoen min Pybalto: Takk til deg også! Begge: Pippippen levde i beste velgående da jeg forlot stedet, men hvem vet hva som skjedde...... Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Da var det klart for neste runde. Spasertur til Nydalen om kvelden ga dette bildet fra et av nybyggprosjektene der oppe Eos 6d, 40mm F2.8 ISO4000 Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Da var det klart for neste runde. Spasertur til Nydalen om kvelden ga dette bildet fra et av nybyggprosjektene der oppe Eos 6d, 40mm F2.8 ISO4000 Tror det hadde vært bra om du hadde lysnet bildet litt, eller i alle fall lysnet litt på utvalgte steder. Bildet er litt for mørkt og det mangler litt høylys og kontrast. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) 4. August 6d + 40mm igjen, noe crop. ISO 100 f/5.6 Det var godt fanget...tror den lille til venstre der liker å erte litt... Og 10.august var et fint panorama - er det slik det ser ut der ja, har vært der en gang... Endret 16. august 2013 av RandiA Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Det var godt fanget...tror den lille til venstre der liker å erte litt... Og 10.august var et fint panorama - er det slik det ser ut der ja, har vært der en gang... Takk skal du ha Var fint der ute ja, og både vi og ikke minst brudeparet var veldig fornøyd med å få sol og blå himmel akkurat den lørdagen. Nytt bilde: Bilde 6 - 14. aug Har vært lite tid til å løpe rundt med kameraet forrige uke og merker det er hardt å skulle forholde seg til utfordringen med kun fastobjektiv etter at jeg gikk til anskaffelse av ny telezoom Endret 23. august 2013 av webjorns Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Bilde 7 - 17. august - Bil i hagen Endret 23. august 2013 av webjorns Lenke til kommentar
webjorns Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 (endret) Bilde 8 - 18. august - Høsten er ikke langt unna Endret 23. august 2013 av webjorns Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Den hunden i det grønne fikk du til å posere fint for fotografen - fin komposisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå