Gå til innhold

Augustfest 2013 - Wraith - 135mm


Anbefalte innlegg

8. august. Flotte blomster. Det er fargene som gjør dette bildet flott. Det er også fin DoF. Jeg synes at du med fordel kunne ryddet opp litt. Nede i høyre kant stikker det en "rest av en blomst" opp og nede til venstre og i venstre billedkant så er det deler av en. Dette ville jeg tatt bort. Flott at du har fått med blomster i bakgrunnen. Det gir en fin bokeh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10. august

I dag måtte jeg plutselig hjelpe søsteren min med å sette opp et dusjkabinett, så jeg rakk ikke fotografering før det var veldig mørkt. Dessverre hadde jeg glemt stativet og blitzen hjemme, så da ble det håndholdt og høy ISO.

På veien hjem fant jeg denne flotte gamle Volvo PV 802 likbilen fra 1940 (2 seter med sengeplass bak).

 

9479414719_60555fde0d_c.jpg

Hearse by kjetilv, on Flickr

 

D600, 1/125 sec, ISO 5000, Soligor 135mm @ f/2.8

Lenke til kommentar

 

Jeg kunne også tenkt meg det, men da forsvant hele det gammeldagse preget på grunn av noen parabolantenner og diverse annet rot, du ser så vidt rester av en av dem i høyre kant av bildet.

 

Hvis du utivder bildet litt og bruker Content Aware fill i photoshop så kan det være et godt triks. Bakgrunnen er litt variert så ikke sikkert at det blir så bra. (Ikke sikkert at du er så interessert i å tukle for mye med bildene heller)

Lenke til kommentar

Hvis du utivder bildet litt og bruker Content Aware fill i photoshop så kan det være et godt triks. Bakgrunnen er litt variert så ikke sikkert at det blir så bra. (Ikke sikkert at du er så interessert i å tukle for mye med bildene heller)

Jeg tror det ville blitt veldig galt i i forhold til lysforholdene, jeg burde selvfølgelig stått lenger unna, men det var midt i en vei med mye trafikk, og jeg ville ikke stå der og styre med å finne fokus samtidig som jeg passa på bilene.

 

Sånn generelt så er jeg på et personlig nivå litt i mot å legge til ting i bildene som ikke er der eller å fjerne det som ikke skal være der, det blir veldig ofte helt feil hvis man senere ser tingen i virkeligheten. Men det hender selvfølgelig jeg gjør det med småting, for eksempel hvis det er et veiskolt eller en strømkabel midt i et landskapsbilde, men da må jeg være sikker på at resultatet blir bra, og for en event som det her så er jeg ikke så motivert på å bruke tiden til å gjøre dette på en måte jeg syns er bra nok. Jeg legger heller ut noe som har et stygt objekt i enn noe der man ser at det har vært et stygt objekt og at jeg bare har brukt content aware fill uten å sørge for at resultatet faktisk ser naturlig ut.

 

Variert og mye fint her, likte særlig bildet av objektivet (2. august), selv om jeg ikke helt forstår hva det er,

Takk for det :)

Bildet fra 2. august er av at jeg printer ut et linsedeksel til objektivet, hvorfor gå i butikken å kjøpe når man kan lage selv? :dremel:

Lenke til kommentar

Rotete bakgrunn er noe dritt når man skal ta bilde av en pen/ interessant ting ja. Enig i at det er best å isolere objektet da. Hadde du tatt bildet da bilen var i jobb, hadde det sikkert vært et mer passende miljø til å ta med mer. Ellers passer jo de to husene i bakgrunnen godt da.

 

Fint bilde av en nydelig bil :)

Lenke til kommentar

Hadde du tatt bildet da bilen var i jobb, hadde det sikkert vært et mer passende miljø til å ta med mer.

Ja, men jeg stunter ikke en begravelse for å ta bilde av en likbil, syns faktisk det er litt over kanten :ph34r:

 

11. august

Var en tur på hytta i dag, og det var masse sommerfugler der. Selvfølgelig var mellomringene godt plassert her hjemme, men jeg fikk da fortsatt noen brukbare bilder.

 

9486132891_90178dce53_c.jpg

Peacock butterfly by kjetilv, on Flickr

 

D600, ISO 100, 1/640 sec, Soligor 135mm @ f/4.0 (tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...