Gå til innhold

Augustfest 2013 - Wraith - 135mm


Anbefalte innlegg

19. august

Da var oppstartsuka i gang. Konserten var over tidlig, så jeg rakk å ordne med bilder nå i kveld.

Bandet som spilte het Yoga Fire, god norsk rock.

Jeg valgte ut dette bildet siden jeg ikke brukte 135mm'ern veldig mye, og dette ble strengt tatt det mest spennende av dem, selv om noen andre ble mer teknisk gode. Jeg brukte to kameraer i dag, Soligor'en sto på D90, som er et crop-kamera, så det blir annen effektiv brennvidde enn vanlig, og betydelig dårligere kvalitet ved høy ISO. Det førte til en B/W-redigering av bildet.

 

Nikon D90, 1/180 sec, ISO 640, Soligor 135mm @ f/2.8

 

9551040514_6031ac1f5e_c.jpg
Yoga Fire by kjetilv, on Flickr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, takk for mange gode tilbakemeldinger :)

I dag har vært en hektisk dag, men det ble dessverre ikke tid til så mange bilder, og ingen med Soligor'en. Sånn er det bare, målet er ihvertfall å holde meg innenfor de 4 bildene hver uke som utfordringa går ut på :hmm: Hektisk å være i gang med "studiene" (les studentkroa)

Lenke til kommentar

21. august

I dag var det kubbespill på skolen (kast pinner på kubber), og denne karen fulgte veldig nøye med på alt som skjedde:

 

Dessverre litt forstyrrende bakgrunn, men klarte å få med hvor opptatt bikkja var av kubbene :wee:

 

D600, ISO200, 1/180 sec, f/5.6 (så vidt jeg husker).

 

9562042497_9ee372e1f8_c.jpg
Rottweiler by kjetilv, on Flickr
Endret av Wraith
Lenke til kommentar

22. august

Her kommer gårsdagens bilde (etter lite søvn, skole og 4 timers sammenhengende bildesortering/redigering).

Det lokale coverbandet Pink Slips spilte på studentkroa, virkelig en kongekonsert.

 

Nikon D90, ISO 800, 1/350 sec, Soligor 135mm @ f/2.8

 

9577647372_0be2d88680_c.jpg
Pink Slips by kjetilv, on Flickr
Dagens bilde kommer i morra, men tidligere på dagen :wee:
Lenke til kommentar

Lurte på det med røyk-legging ja ... brukes som effekt det kanskje. Gjorde bakgrunnen OK da...

Røyklegginga er effekt ja, når man tar bilder i det kan det enten bli veldig bra eller totalt ubrukelig avhengig av hvor mye røyk og lys det er.

 

23. august

Etter å ha styra med bilderedigering i 4 timer skulle jeg ta meg en liten lur da jeg plutselig hørte en rar rennelyd, som snart ble en rar dryppelyd, før det gikk over i veldig mye dryppelyd. Da var badet til huseierne (rett over meg) allerede under vann, og alt begynte å dryppe ned til meg. Resultatet ble da at jeg måtte bruke 3 timer til på å rydde og tørke, og i dag blir det flytting.. Jeg prioriterte ikke å ta bilder på kvelden da, men jeg fikk ett greit på hypnoseshow på Elverhøy. Dette er ikke med Soligor'en, men det er ihvertfall bedre enn ingenting.

 

Nikon D90, ISO 2000, Nikon 18-105 @ 92mm, f/5.6

 

9580643025_35e6b2ec5c_c.jpg
DSC_8418 by kjetilv, on Flickr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...