Wraith Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Augustfest 2013 - Wraith - 135mm Bruker: Wraith Deltakernivå: Kandidat Tema: 135mm Utstyr: Soligor 135mm f/2.8 manuelt objektiv, Nikon D600, annet nødvendig utstyr. Utfordringen går ut på å bruke et gammelt helmanuelt objektiv med relativt stor brennvidde til alle bilder. Endret 2. august 2013 av Wraith 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Dag 1 - 1. august Starter ikke veldig sterkt dessverre, glemte helt at jeg skulle ta bilder til dette, så det ble bare en rask knipsing av en gammel, værslitt stol foran en hytte. Nikon D600, 135mm, f/5.6 (så vidt jeg husker, ingen elektronikk som lagrer sånt med dette objektivet), ISO 250, 1/160 sec. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Fin og furet værbitt den der..... 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Jaja, noen dager har man ikke så god tid. Det er grei. Du er i gang, det er det viktigste ;-) Spennende objektiv. Jeg har ikke noe erfaring med sånt så det blir interessant å følge med. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Ja, objektivet er spennende, og kameraet mitt er ikke veldig glad i det, så det blir en del prøving og feiling for å få eksponeringene riktig. Focus-assisten funker overraskende nok bra. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Dag 2 - 2. august Siden jeg kjøpte objektivet brukt (til 150kr) fulgte det ikke med noe linsedeksel. Heldigvis lar sånt seg lett løse med en 3d-printer Printing lens cap by kjetilv, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Fint og klart foto av noe som ikke jeg har så mye rede på...men god komposisjon og fin skarphet Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Takk for det. Det blir overraskende klare bilder til å være så gammel optikk Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er et fint teknisk bilde. Lyset er bra. Dybdeskarpheten og fokus er bra. Fargene er fine. Dette kunne gjerne vært solgt som et stock bilde for 3D printere. Du har valgt en tett crop, men jeg synes det funker. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Takker. Det ble en tett crop siden det var en rotete bakgrunn, i tillegg så er det området jeg viser det mest "spennende" på printeren, utenom er det strengt bare stenger. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 For første gang så er jeg litt uenig med Substitute, og jeg synes flashen ødelegger et potensielt godt illustrativt foto. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Kan være enig i at lyset blir litt flatt, men valget av motiv synes jeg er sprekt. Utsnittet synes jeg fungerer godt, og fargene er fine. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Dag 3 - 3. august Jeg er på hytta nå, det var en forrykende vær her tidligere i dag. Nå damper skogen av den ettertrengte fuktigheten, her er de mange småkollene på vei mot Drangedal sett fra hytta. Inn i de blånende skogene by kjetilv, on Flickr Endret 3. august 2013 av Wraith 1 Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Landskap under pen himmel har blitt en slager på Augustfesten, og med alt det pene lyset vi får på sensommeren og høsten er det ikke rart så mange hopper på trenden. Legger med en gang merke til lagene av skog, hvordan dalene hoper seg mot horisonten i lag med skyene. Skulle ønske du hadde tilrettelagt fastlandet mot midten av rammen istedenfor så langt ned. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 3. Flott scenery...fine kontraster Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Spennende himmel. Jeg synes det flotteste i dette bildet er de disige lagene med fjell og skog bortover. Jeg syntes du skulle croppet bildet litt ned slik at du hadde sett mer av dette. Det er ikke så enkelt å få både lyset og mørket når det er så store kontraster. Bra du valgte å få med himmelen. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Takk for det, og takk for tilbakemeldinger Jeg valgte denne cropen fordi jeg ville ha med symmetrien fra begge sidene av sundet som går ned mot vannet. Bildet blir veldig tomt hvis jeg tar med mer vann på forsiden, og det er ikke mye spennende utenfor rammen til høyre/venstre. Jeg er enig i at den øverste delen av himmelen kunne vært fjernet, det ser faktisk ganske bra ut, og da ville landet kommet mer midt i. Jeg får gjøre det på senere redigeringer. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Dag 3: Flotte kontraster! Liker! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Det er bare en ting å si om dagens - bærre lekkert Jeg liker kompisjonen, du har med noen interssante skyer og fjellene i bakgrunnen gir mening i begrepet "de syv blåner". Endret 3. august 2013 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Dag 4 - 4. august Mye vær i dag og, det har tordna i timevis og det har kommet noen kraftige regnskurer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå