Gå til innhold

Nettop bestilt, noen spørsmål!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk idag alle delene mine, untatt strømforsyninga og Rammen. Jeg og fattern satt sammen alt, men vi drøyer kablene og ledningene til etter ferien, grunnet at vi skal til spania.

Spørsmålene mine er da, Hvordan kan jeg vite at jeg fikk AMD Athlon XP2500+ som jeg bestilte? En venn av meg bestilte en Xp2600 og fikk en XP2000 istedet, ikke spessielt morro.

Også lurer jeg i tilleg på hvordan jeg kan vite at jeg har fått Abit NF7-S 2.0? Utenpå står det Abit NF7-S men ikke 2.0, på et klistremerke på hovedkortet står det derimot 2.0, så da kan jeg vel stole på det?

Også lurer jeg på hvorfor i alle dager, skjermkorter mitt stårr oppned i kabinettet? :lol: (det så bare litt komisk ut :lol: )

Takker for alle svar.

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk idag alle delene mine, untatt strømforsyninga og Rammen. Jeg og fattern satt sammen alt, men vi drøyer kablene og ledningene til etter ferien, grunnet at vi skal til spania.

Spørsmålene mine er da, Hvordan kan jeg vite at jeg fikk AMD Athlon XP2500+ som jeg bestilte? En venn av meg bestilte en Xp2600 og fikk en XP2000 istedet, ikke spessielt morro.

Også lurer jeg i tilleg på hvordan jeg kan vite at jeg har fått Abit NF7-S 2.0? Utenpå står det Abit NF7-S men ikke 2.0, på et klistremerke på hovedkortet står det derimot 2.0, så da kan jeg vel stole på det?

Også lurer jeg på hvorfor i alle dager, skjermkorter mitt stårr oppned i kabinettet?  :lol:  (det så bare litt komisk ut  :lol:  )

Takker for alle svar.

Petter

du kan sjekke bios versionen og finne ut om kortet ditt er 1.2 eller 2.0

siden 2500+ er den billigst AMD prosessoren med 512kb cache kan du lett sjekke at du ikke har fått noe dårligere... bare å kjøre et teste program feks. sisoft sandra ol.

jeg har også lurt litt på hvorfor skjermkortet står opp ned.. jeg tror det kan være at den varme luften som kommer fra CPU'en ikke skal komme rett på skjemkort prosessoren

Lenke til kommentar

Spørsmål 1: se på kjernen på cpuen, det er en liten brikke på cpuen der står det hvilken cpu du har fått.

Spørsmål 2: det er sikkert riktig hovedkort når det står 2 på et klistremerke.

Spørsmål 3: Grafikkortet står den veien fordi det er et AGP kort, gammle Isa og Pci kort står den riktige veien.

Håper det hjelper deg !

Lenke til kommentar

AMD-Guru og cozmo: takker veldig for hjelpen :)

Det var et klistremerke på CPU'n der det sto noen tall, så tror jeg det sto xp2500 eller noe...så det så ihvertfall ganske riktig ut.. Og en ting til, det er vel ikke noe galt i og la klistremerkene på komponentene bli, istedetfor og ta dem av?

Og du sa jeg kunne kjøre testeprogrammer, vil Aida32 fungere?

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...