andré87 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei Har et problem. Kjøpte akkurat en hdmi kabel for å huke opp macen med tvèt. Problemet er at opptil flere ganger iløpet av en film går tv skjermen først i grønt, før den svitsjer til en svag rosagrå farge. Når tv skjermen er lyse rosa, er det som opprinnelig skulle være blått blitt grønt alt annet er i rosa. Går så noen minutter med dette fankenskapet før tv skjermen blir totat grønn igjen i noen sekunder før jeg får det opprinnelige bildet som hele tiden skulle vært der. Vis jeg istedet for å vente river ut kabelen fra minidisplayporten og setter den inn igjen når dette skjer blir bildet ok igjen, men da må jeg starte filmen starte på nytt igjen, og det er noe irriterende når det skjer 7-10 ganger iløpet av en film. Noen som har tips om hva det kan være. Kan det være dårlig kvalitet på hdmi kabelen som gjør det? Har prøvd å lete en del etter løsninger uten hell. Synes det er rart at bildet hovedsakelig er topp det meste av tiden, men at det plutselig blir avbrutt av disse ekstremt irriterende grønn-rosa periodene. Hjelp til diagnose... (det er ikke rosa elefanter..... ) Har: #Macbook Air 2012 modell #Phillips 42" full hd lcd tv, 42PFL5604H #Mini display port til HDMI kabel, Dr. Bott, 3 meter, 1080p - 225MHz pixel frequency - 2.25Gbps bandwith per channel #Filmer spilles av med VLC mediaspiller. Lenke til kommentar
andré87 Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) kan nevnes at tv bildet blir ok igjen jeg når jeg endrer skjermoppløsning på macen. f.eks fra 720p til 1080p, på den måten slipper jeg å ta ut og inn hdmi kabelen fra macen, men bildet holder seg ikke slik. noen som har kompetanse på dette? Endret 30. juli 2013 av andré87 Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Har du prøvd en annen kabel? Lenke til kommentar
andré87 Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) nei, tror du det er der problemet ligger? Vil en dårlig hdmi kabel medføre slike avbrudd? Trodde en dårlig hdmi kabel ga null bilde på tv skjermen? Endret 30. juli 2013 av andré87 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Problemet der har jeg vært borti flere ganger før, og har alltid vært problem relatert til enten inn/utgangen eller kabelen. Som regel er det kabelen som ikke har holdt høy nok kvalitet til å klare å tåle belastningene til å kobles inn/og ut såpass mange ganger. Noen kabler er så skjøre at de kun er ment for å kobles til en gang, og nesten aldri røres. Så ta å sjekk om det ikke blir bedre med en annen kabel. Lenke til kommentar
andré87 Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Takker for svar fra dere begge ...skal ta å prøve en ny kabel. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Gjennom noen år på Hi-Fi Klubben hendte det innimellom at HDMI-kabelen ikke fungerte i en kontekst av akkurat den kilden, akkurat den mottakeren og akkurat den kabelen. Noen ganger måtte man ett hakk opp, andre ganger fungerte det å gå ett hakk ned. Noen ganger hjalp det å bytte til en identisk kabel - bare ikke akkurat den som ble brukt i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå