CasterAnd Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei. Har idag en spillserver på port 25798. Problemet er at jeg ønsker å 25565 som port istedet, men jeg kan ikke endre porten p.g.a. hostens setup. Jeg lurer derfor på om jeg kan lage en server som blir da som en "frontend", altså all trafikk routes igjennom den serveren på port 25565, og blir deretter oversatt til 25798. Jeg må ha serveren hos en annen host, så all trafikk til "publicip.net:25565" må da videresendes ut til "serveren.com:25798". Hvordan gjør jeg dette? Svar godtas med takk! -Caster Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Dette tror jeg ikke du vil. Det er fint mulig, men responstiden vil bli mye høyere, og du får ett unødvendig prosesseringsledd. Hvorfor ikke flytte tjenesten til den serveren du tenker å kjøre trafikken via? Den har jo alt porten åpen. 1 Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hvorfor lar det seg ikke gjøre å endre porten på hosten? Hvis du betaler et hostingselskap for å leie serveren, så kan du jo sende en mail og høre. Det enkle er ofte det beste. Hvis du må ha en annen server til å relaye trafikken, så kommer det helt an på spillserveren og klienten om det vil fungere eller ikke, for det er diverse problemer du vil kunne støte på, det er nemlig ikke slik at dette "bare vil fungere", selv om det i seg selv skal være relativt lett å sette opp en slags forward som du nevner. For det første vil ikke spillserveren se den virkelige IP-adressen til klientene som kobler til, men istedet se IP-adressen til serveren som relayer trafikken. Det trenger ikke nødvendigvis være et problem med mindre du prøver å banne folk, men kan bli et problem hvis serveren forventer å få en tilkobling fra en viss IP-adresse, men plutselig får den fra en helt annen, eller hvis spillet bruker P2P mellom de forskjellige klientene, og serveren sender ut feil IP-adresse til de forskjellige klientene slik at ikke disse får laget direkte forbindelser seg imellom. Det andre er at hvis spillserveren legger seg inn på en slags serverliste, vil den fortsatt bare liste seg opp med den opprinnelige IPen og den "feile" porten, siden den andre serveren som relayer trafikken ikke vet hvordan den skal fortelle om seg selv. Det kan også være at klientene nekter å koble seg til via relayen hvis det er lagt inn en slags sperre for piratservere. Klienten kan tro at dette ikke er en godkjent server fordi utvikleren ikke har serveren liggende i databasen sin fra IP-adressen til relayen din. Og som nevnt av j-- mens jeg holdt på å skrive dette, vil du få høyere responstid og en ekstra potensiell feilkilde. Så svaret er "kanskje hvis du er heldig" 1 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Hvorfor lar det seg ikke gjøre å endre porten på hosten? Hvis du betaler et hostingselskap for å leie serveren, så kan du jo sende en mail og høre. Det enkle er ofte det beste. Hvis du må ha en annen server til å relaye trafikken, så kommer det helt an på spillserveren og klienten om det vil fungere eller ikke, for det er diverse problemer du vil kunne støte på, det er nemlig ikke slik at dette "bare vil fungere", selv om det i seg selv skal være relativt lett å sette opp en slags forward som du nevner. For det første vil ikke spillserveren se den virkelige IP-adressen til klientene som kobler til, men istedet se IP-adressen til serveren som relayer trafikken. Det trenger ikke nødvendigvis være et problem med mindre du prøver å banne folk, men kan bli et problem hvis serveren forventer å få en tilkobling fra en viss IP-adresse, men plutselig får den fra en helt annen, eller hvis spillet bruker P2P mellom de forskjellige klientene, og serveren sender ut feil IP-adresse til de forskjellige klientene slik at ikke disse får laget direkte forbindelser seg imellom. Det andre er at hvis spillserveren legger seg inn på en slags serverliste, vil den fortsatt bare liste seg opp med den opprinnelige IPen og den "feile" porten, siden den andre serveren som relayer trafikken ikke vet hvordan den skal fortelle om seg selv. Det kan også være at klientene nekter å koble seg til via relayen hvis det er lagt inn en slags sperre for piratservere. Klienten kan tro at dette ikke er en godkjent server fordi utvikleren ikke har serveren liggende i databasen sin fra IP-adressen til relayen din. Og som nevnt av j-- mens jeg holdt på å skrive dette, vil du få høyere responstid og en ekstra potensiell feilkilde. Så svaret er "kanskje hvis du er heldig" Tusen takk! Jeg får spør om de snart kan få rævva i gir og få på plass DNS SRV records.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå