SR13 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Hei kjøpte nylig deler og ble ferdig montert med pcen i dag. Jeg koblet pcen til flere skjermer med både DVI, Hdmi og VGA, men det funket ikke. Min fetter har peiling på pc og mente enten prosessoren eller motherboard var defekt. Hvordan skal jeg finne feilen? Ingenting kommer opp når jeg kobler pcen til skjermen. Jeg kjøpte alle delene hos NetonNet. Dette er delene jeg kjøpte 1 x MSI Z87-G45 GAMING1 249,- Intel Core i5-4670K 1 749,- 1 x Kingston HyperX Grey 8GB 1600MHz 499,- 1 x Antec HCG-620M 620W Continuous Power 649,- 1 x Samsung SH-224BB 179,- 1 x Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 499,- 1 x Samsung 840 Basic 120GB 729,- 1 x Fractal Design Define R4 Black 749,- 1 x MSI GeForce GTX770 2GB Lightning 3690,- 1 x Corsair Hydro H100i 890,- Takker for svar. Endret 4. august 2013 av srrkid Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Begynner som alle her begynner! Alt av ledninger riktig koblet til! samt også strøm til grafikk kortet? Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 First, gratulerer med ferdig bygget PC. Second; Jeg måtte endre BIOS for å få skjermkort til å virke. Lykke til. -Pushit Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Maskinvare? Starter pc'n i det hele tatt? Kommer det isåfall noen pipelyder under POST? Huska 4-pin strøm til cpu? Endret 30. juli 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
SR13 Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Har koblet alt av ledinger. Pcen starter men ingen pipelyder og ja jeg huska 4-pinstrøm til cpu. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hadde noe av det samme problemet på en laptop som sluttet å funke etter et strømbrudd. Antok at siden maskinen startet men det aldri kom noe bilde (eller pipelyder), motherboardet var defekt. Testet litt forskjellige ting for å lokalisere feilen, og endte opp med å prøve en og en minnebrikke. Det viste seg at den ene minnebrikken ikke fungerte, og kjøpte deretter et nytt par, hvor maskinen startet uten å mukke. Se om du kan prøve med en og en brikke, eventuelt få lånt deg (eller kjøpt såklart) et nytt par. Bare vær oppmerksom på statisk elektrisitet, da dette ofte fører til minnefeil. Lykke til Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Igjen, rams opp maskinvare. Som nevnt ovenfor, test med en og en brikke i forskjellig spor (se evt. manualen) Du kan også prøve å ta ut/inn skjermkortet, forsikre deg om at det sitter ordentlig i. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Bilen min virker ikke - hjelp , hva kan være feil. Lite nyttig informasjon , som gjør det umulig å gi noen egentlige gode svar. Ved slike tilsvarende innlegg angående selvbygde pcer må trådstarterne selv ta seg litt i nakken og redegjøre skikkelig for hvilke produkter han har PLUSS hva man har gjørt frem til nå. Du har blitt oppfordret to ganger nå til å utdype med flere detaljer , gjør det...... Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Hvis du har APU (Grafikkbrikke i CPU), prøv å koble skjermen direkte til hovedkortet og se om du får liv i den der. Vil som flere her sier, få en utdypende informasjon av maskinen din. Endret 30. juli 2013 av teb1986 Lenke til kommentar
SR13 Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Hei, jeg har lagt inn komponentene mine, kan noen se hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Du har brukt avstandsskruer mellom hovedkort/kabinett? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Viktigere....har du kun brukt avstandsskruer der hvor det er skruhull i hovedkortet. Har selv opplevd å glemme en slik da jeg tok ut det gamle hovedkortet og satte i det nye....maskinen starter men ingenting annet skjedde. Helt til jeg tok maskinen fra hverandre og oppdaget et avstandsstykke som stod og jordet hovedkortet på feil sted....tok det vekk og maskinen startet opp normalt. Verd å sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå