mike88 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Sitter paa engelsk tastatur saa beklager skrivemaaten. Det jeg lurer paa er, la oss si at man shaver seg paa bryste eller i ansikte, man fjerner haar som stikker ut av huden, men er det fortsatt det haaret under huden? Altsaa ligger bare haaret under huden og venter paa aa komme ut, eller vokser det nytt haar under huden? Dumt sporsmaal men er nysgjerrig Lenke til kommentar
Quote Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Barbering kutter bare det som er synlig. Resten av håret ligger i hårsekkene under huden. Dersom man napper bort hårene, tar det lenger tid før de vokser ut igjen. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 ^ det, + ja, det er det "gamle" håret du barberer/klipper som vokser ut igjen. Lenke til kommentar
mike88 Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 saa den eneste maaten aa fjerne haaret under huden det haaret som venter paa aa komme ut er laser? hvordan funker det egentlig som sagt naar man shaver kutter man bare det haaret som er synlig, ligger det masse haar under huden ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 saa den eneste maaten aa fjerne haaret under huden det haaret som venter paa aa komme ut er laser? hvordan funker det egentlig som sagt naar man shaver kutter man bare det haaret som er synlig, ligger det masse haar under huden ? Ligger ikke masse hår under huden. Håret produseres etterhvert i hårsekkene. Når du kutter det bort er det bare litt igjen under huden som er festet i hårsekkene. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hentet fra wikipedia om hårsekker: Hvert hår sitter i en hårsekk. Hårsekken er en fordypning i huden. Overhuden er bare 0,2 mm tykk. Under overhuden ligger lærhuden, hårsekkene går 3-5mm ned i dette hudlaget Altså stikker håret seg noe rundt 3mm ned i huden, hvor det blir produsert i hårsekken. Du kan som sagt nappe håret, for å fjære hele saken. Dette vil gjøre at håret bruker lengre tid på å gro ut, da prosessen må starte helt på nytt, ikke bare fra overflaten, slik det blir når du barberer. Nedsiden er selvsagt at det kan være svært smertefullt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Om man napper ut hår så kommer de likevel tilbake, det tar bare lengre tid enn ved barbering. Eneste måte å få fjernet håret "permanent" er å få ødelagt hårsekken på en eller annen måte. Dette gjøres som regel med laserbehandling. Men det er ikke noe hokus pokus det heller. Som regel må det flere behandlinger til over en periode før man får en permanent hårreduksjon. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Voksing er et veldig fint alternativ til permanent hårfjerning (som gjerne er veldig dyrt!). Det fungerer på samme måte som napping, ved at håret trekkes ut av hårsekken med roten, men dekker større områder enn napping av ett og ett hår. For å ta et eksempel: øyebryn nappes (presisjon!), legger vokses (stort område). Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Man kan også vokse det selv, eller gjøre som meg; epilere. Helt fantastisk herlig.. Lenke til kommentar
mike88 Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 la oss si at jeg har lyst til at nytt friskt sunt haar vokser ut , derfor bestemmer jeg for aa shave hele kroppen, haarene mine er skadet av kanskje sola, royk og alkohol og har lyst aa ha nytt friskt haar. Er haaret under huden min fortsatt skadet og er det fortsatt det samme haaret? skader sol royk og alkohol kroppshar? og annet haar? har ikke lyst paa skadet haar Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Sukk. Dette er ikke akkurat rakettforskning... Men la gå, here it goes: De første millimeterne dine som vokser ut etter barbering vil da fortsatt være det gamle håret. Og hvis du mener håret f.eks er missfarget av dårlig kosthold/alkohol/røyk så vil de ytterste millimeterne av håret ditt som vokser ut være missfarget/påvirket av dette. Men siden de er under huden i det du barberer deg, og i tillegg ganske nye så vil de ikke være påvirket av solen, som da blir et naturlig unntak i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 "Sunt friskt hår" på kroppen? Milde Jesus!! Om folk får klager på at kroppshåret deres ser for slitt ut så er det kanskje på tide å kvitte seg med litt hår uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå