Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker jenter gutter som er kortere enn dem, eller på samme høyde?

84 stemmer

1. 1. Liker jenter gutter som er kortere enn dem, eller på samme høyde?

• Ja
      2
    • Nei
      17
    • Jeg bryr meg ikke om høyde
      6
    • Jeg er gutt, men synes det er gøy å stemme
      59

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde nok betydd noe hvis vi levde i et barbarisk samfunn der vi faktisk måtte kjempe for mat på bordet. Da hadde kvinner gått etter de større mennene for å få bedre tilgang på mat.

Dette er det åpenbart ikke behov for nå.

Lenke til kommentar

Det hadde nok betydd noe hvis vi levde i et barbarisk samfunn der vi faktisk måtte kjempe for mat på bordet. Da hadde kvinner gått etter de større mennene for å få bedre tilgang på mat.

Dette er det åpenbart ikke behov for nå.

Tiltrekning er ikke rasjonelt, og det vi finner fysisk attraktivt er gjerne fullstendig unødvendige karaktertrekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tiltrekning er ikke rasjonelt, og det vi finner fysisk attraktivt er gjerne fullstendig unødvendige karaktertrekk.

Fra naturens side er tiltrekning ganske rasjonelt. Som Akse sier, større menn symboliserer bedre beskyttelse og overlevelsesevne. Symmetrisk ansikt betyr bedre gener. Maskuline ansiktstrekk er gjerne et resultat av mye testosteron, som igjen er viktig for evnen til å forsørge og beskytte, samtidig som det er en viktig faktor for å øke muskelmasse, styrke og beinmasse.

Lenke til kommentar

Fra naturens side er tiltrekning ganske rasjonelt. Som Akse sier, større menn symboliserer bedre beskyttelse og overlevelsesevne. Symmetrisk ansikt betyr bedre gener. Maskuline ansiktstrekk er gjerne et resultat av mye testosteron, som igjen er viktig for evnen til å forsørge og beskytte, samtidig som det er en viktig faktor for å øke muskelmasse, styrke og beinmasse.

Rasjonelt betyr ikke det samme som hensiktsmessig. Rasjonalitet forutsetter intelligens og bevissthet, og dette er ikke egenskaper som kan tilskrives "naturen" eller evolusjon som sådann. Det er ikke rasjonalitet som gjør at ekorn spiser nøtter og ikke bark, det er ikke rasjonalitet som gjør at småfulger stikker av når du beiner etter dem, og det er ikke rasjonalitet som gjør at du synes store pupper er lekkert.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Rasjonelt betyr ikke det samme som hensiktsmessig. Rasjonalitet forutsetter intelligens og bevissthet, og dette er ikke egenskaper som kan tilskrives "naturen" eller evolusjon som sådann. Det er ikke rasjonalitet som gjør at ekorn spiser nøtter og ikke bark, det er ikke rasjonalitet som gjør at småfulger stikker av når du beiner etter dem, og det er ikke rasjonalitet som gjør at du synes store pupper er lekkert.

Gjerne bruk ordet hensiktsmessig. Det jeg sier er likevel like gyldig. Attraktive egenskaper er ikke unødvendige.

Lenke til kommentar

Gjerne bruk ordet hensiktsmessig. Det jeg sier er likevel like gyldig. Attraktive egenskaper er ikke unødvendige.

Det har jeg heller aldri sagt. Jeg sier det ikke er rasjonelle. Selvsagt er det grunner til at vi tiltrekkes av det vi tiltrekkes av, men det dette er aldri rasjonelt, og ofte ganske ufornuftig. Pupper er et eksempel, da de på ingen måte er "bedre" om de er større. Samme med runde romper og langt hår. At kvinner gjerne anses som mer attraktive med sminke er også et eksempel på at det ikke er rasjonalitet som avgjør, men heller småskrudde instinkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...