Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker jenter gutter som er kortere enn dem, eller på samme høyde?

84 stemmer

1. 1. Liker jenter gutter som er kortere enn dem, eller på samme høyde?

• Ja
      2
    • Nei
      17
    • Jeg bryr meg ikke om høyde
      6
    • Jeg er gutt, men synes det er gøy å stemme
      59

Anbefalte innlegg

Ser ikke helt utbyttet av å starte noen avstemming i denne tråden. Det er allment kjent at kvinner generelt ønsker en mann som er litt høyere, men selvfølgelig varierer dette fra person til person. Noe jeg tror kunne vært mer interessant er å se på hvor høy menn generelt ønsker at kvinnen skal være.

Litt om meg selv: Jeg er en 19 år gammel mann på 167cm, som ikke har vokst siden han var 14. Da hadde jeg en vekstspurt på rundt 10 cm. Tar meg fortsatt utmerket godt i konfirmasjonsdressen :). Personlig er jeg helt uinteressert i kvinner som er mer enn 170. Anonym poster: 0e6d29720d16982be64ec74e1cf446c3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart at høyde er en positiv egenskap som kvinner ser i menn, og forskning viser også at relativ høydeforskjell er viktig. På samme måte er også et godt utseende, en fin kropp, humor og liknende ting egenskaper som trekker opp.

Hva kvinner og menn selv rapporterer i slike undersøkelser forteller sjeldent hele "sannheten". Ja, kvinner synes menn som er høyere er mer attraktive, men de kan allikevel bli sammen selv om mannen er lavere! Å ha god kjemi er også veldig viktig for et forhold, og da er ikke høyde så viktig. Det er også veldig attraktivt med menn som har selvtillit og er fornøyde med seg selv, selv om de ikke har en atletisk kropp og ser veldig bra ut.

Kvinner rangerer også menn annerledes avhengig av om det er snakk om et kortvarig eller et langvarig forhold. Om det gjelder sistnevnte, er rent overfladiske kvaliteter mindre viktige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva hvis jeg ikke sover nok? pleier å sitte med film på nattetid, men da sover jeg ofte litt lenger på dagen.

Eller kanskje fordi at jeg har hatt masse bekymringer og sånt de to siste årene..Skole, lekser, prøver, masse stress..?? Anonym poster: 0eb60d1e2e9150addf84b9f145b30a64

Jeg må ha en forklaring!! Anonym poster: 0eb60d1e2e9150addf84b9f145b30a64

Lenke til kommentar

De som er høye er nok ikke det fordi de aldri glemte å drikke melka si, eller fordi de alltid la seg til riktig tid.

Om du kunne maksimert ut en cm eller to til hvis du hele livet hadde gjort alle ting "litt bedre", så hadde du garantert vært akkurat like skuffa over høyden din, men du hadde nok ikke vært deg selv.

Og for all del, en sunn person med normal døgnrytme vil jo kanskje funke vell så bra som noen cm ekstra i damenes bøker. ;)

Så nei, med mindre du stopper å spise eller drikke normalt (det betyr at du ikke MÅ drikek melk, men kanskje kan ta en osteskive eller yoghurt eller krem, eller fløte i ny og ned), og har en kropp som ikke er fullstendig ødelagt rent fysisk eller enæringsmessig, så er det nok ikke dette som har noe å si. Kroppen vokser etter hva genene sier, så fremt kroppen ikke føler det er noen umiddelbar livsfare for at den ikke har nok næringsstoffer til andre viktigere prosesser.

Noen folk er skyhøye selv om de driter langt vest i hva de gjør med kroppen sin. Sånn er det med andre ting også. Du får ikke noe mindre skeiv nese, noe finere øyne, eller større føtter av å høre på morra si. Men man kunne kanskje forbedret seg på andre måter (f.eks gode vaner) om man hører på mamma/slike myter. ;)

Edit: Derimot, så kan du alltids bruke riktig kosthold til å gjøre deg større på andre måter. Og da tenker jeg større muskler, eller større mage om du går andre veien.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg så verdens flotteste lave jente i dag :omg: Liker lave jenter høye eller lave gutter? Anonym poster: 38b06d16af1620b0cdadd72a0baa93e7

Ser egentlig for meg at de laveste jentene har en tendens til å overkompensere, og skal ha en høy gutt. Men for all del, det er ikke alle som har dårlig selvtilitt og de som synes en like høy/høyere person er mer enn høy nok.

Og i den alderen der så er vel barsk, kjekk, og aller helst badass og eldre som gjelder for mange av jentene ja. :p

Å være lav, usikker og normal på de fleste måter er nok ikke en kjempekombo når det kommer til jevngamle jenter i 16-18-årene. :ph34r:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva hvis jeg ikke sover nok? pleier å sitte med film på nattetid, men da sover jeg ofte litt lenger på dagen.

Eller kanskje fordi at jeg har hatt masse bekymringer og sånt de to siste årene..Skole, lekser, prøver, masse stress..?? Anonym poster: 0eb60d1e2e9150addf84b9f145b30a64

Jeg må ha en forklaring!! Anonym poster: 0eb60d1e2e9150addf84b9f145b30a64

Tror det ligger mye i genene. Se på høyden til foreldrene dine, og andre i slekten. Antagelig blir du ca. like høy som dem, eller en mellomting.

Noen hevder du kan regne ut omtrent hvor høy du vil bli, ved å legge sammen mors høyde i cm + fars høyde i cm, legge til 13 cm og dividere tallet på to. Stemmer ikke helt med meg, men kanskje det gir en viss pekepinn for mange, selv om feilmarginene er relativt store. Er nok bedre å spørre legen enn oss her på forumet om grunn.

Uansett, når det kommer til jentene - konsentrer deg heller om ting du kan gjøre noe med. Klesstilen f.eks, det er vel så viktig når det kommer til jenter ;)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

? SNakker vi plutselig om avkom?

Jeg tenker på at det kan virke som om noen jenter synes det er så forfærdelig å være lav at de blir veldig opptatt av høyde, og dermed "overkompenserer" ved å bli veldig opptatt av at mannen skal være høy. Det ser jo ser egentlig bare dumt ut når han er 2m og hun under 160, men det er nå så. Kan selvsagt bare være tilfeldig...

Lenke til kommentar

Sannheten? Du insinuerer altså at du sitter på en sannhet når det kommer til til folks opptreden/tanker/valg? Nå er jeg spent på hva det kan være...

Den eneste sannheten er at folk er forskjellige, og valg av parter ikke baserer seg på ville tilfeldigheter. Og med det så vil det altså være de som er veldig opptatt av høyde, og motsatt.

Det burde heller ikke være vanskelig å se for seg at lave personer er de som er mest opptatt av høyde, nettopp fordi de mangler det. Bare trådstarer er jo et soleklart eksempel på en som er svært opptatt av høyden sin. Det i seg selv er helt naturlig, for hvorfor skal en høy person være veldig opptatt av høyde? H*n vil jo allerede være høy. På samme måte som at personer savner eller ønsker sterkere ting man ikke har (eller ikke lenger har), enn da man har det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du må ha tolket innlegget mitt som nedlatende, hissig eller negativt. Men det kan jo jo opplyse om at ikke var/er tilfelle. :)

Jeg prøvde å forklare meg litt bedre om mitt syn, men ble litt overrasket over at det virket som om du hadde noen universell sannhet.

Sorry mac. "Burde ikke være vanskelig å se for seg at lave er mest opptatt av høyde". Geez, det er din konklusjon. Du skal "værsågod" få ha den.

Det er min mening, men er det ikke logisk?

Forskjellen som skiller høyde fra en del andre ting som f.eks hvor tjukk/tynn du er. Er at høyere utelukkende regnes som bedre. Det er i tillegg noe man ikke kan gjøre noe med heller, så det får ikke de samme kompliserte formene for spiseforstyrrelse, hvor noen nærmeste blir besatt av å gå opp eller ned i vekt. Deter jo ikke mulig å vokse eller krympe seg selv.

Jeg har i hvert fall aldri møtt en person som noen gang klaget på at han/hun var høy. Men jeg har mange mange ganger hørt om folk som sliter med å være for lav. Nå vet jeg ikke med deg, men kan du på hånden på hjertet si at du mener det er like mange høye og lave som klager på høyden sin?

For jeg beklager, men i et spørsmål om høyde, så kan jeg ikke se hvordan det kan være en tilfeldig eller jevnt fordelt andel personer som synes høyden deres er feil. I hvert fall ikke når det i vårt samfunn i det minste er ettertraktet å være høy. Det er mange som ikke bryr seg, men er det virkelig en del som synes de er for høye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...