Talker Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg har idag en Linksys WRT-54GL til router i mitt hjemmenettverk. Fant fort ut at denne ikke henger helt med etter at jeg begynte å abonnere på 70Mb linje. Jeg får ca. 30Mb gjennom routeren (kablet). Etter noe lesing, så forstår jeg det slik at routeren rett og slett er for svak til slike mengder datatrafikk? Jeg regner også med at de ALLER fleste nye routere idag klarer å levere det jeg trenger, men føler jeg likevell trenger en anbefaling. Routeren må være stabil, for det har jeg vært vant til med Linksys'en. Den må håndtere mange tilkoblinger på en gang (torrents osv) og bør henge med noen år framover. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter. Jo, kanskje mulighet for å koble til en ekstern disk ikke hadde vært dumt. Liker gadgets og gode løsninger Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Teoretisk maks hastighet på trådløs er 54 Mbit/s, mens du har 70. Jeg har hatt god sansen for Asus sine rutere, og familien min har en slik i hus: https://prisguiden.no/produkt/asus-rt-n56u-146160 RT-N56U har mange gode funksjoner, og dual N nett gjør denne kjemperask (sett at utstyret du kobler til også har N standard). Det er også 4 stk gigabit porter som hver gir en teoretisk hastighet på 1000 Mbit/s eller 125 Megabyte per sekund. Den har også 2 stk USB porter for bruk av eksterne harddisker og for å koble USB printer til nettverk, og kan laste ned torrents for deg og lagre på harddisk om det er ønskelig. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Ja det hørtes ut som et godt alternativ Har nå sett litt på den serien. RT-N56U, RT-N65U, RT-N66U er alle innenfor mitt budsjett. Hva vil jeg få med den dyreste som jeg ikke får med de andre? Hva vil den reelle forskjellen være? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Du vil få litt bedre trådløssignal og litt bedre hastighet. Det skyldes utvendige antenner og litt bedre teknologi med flere datastrømmer. Den dyreste av de har bred støtte for tredjeparts firmware (Tomato/DD-WRT etc). Dette gjør at man kan få mye mer funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå