sveinerik92 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 God kveld. Jeg har nå funnet ut at jeg det er på tide at jeg spanderer på meg en ny maskin. Ser for meg en veldig stillegående og en maskin som tåler de siste spillene med god margin, vil gjerne at den skal være nokså brukende i minst tre år. PCen skal brukes til hovedsaklig CAD og Microsoft programmene, bruker det mye i studiene mine. Vil igjen påpeke at den må være stille, bor på 15 kvm, maskinen står konstant på. Komponentene jeg har siktet meg inn på: CPU: i7 4770k GPU: GeForce GTX 780 MB: ASUS Z87-PRO RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR3 (evt. 16GB?) Case: Fractal Design Define R4 HDD: Intel 520 Series 240GB SSD Vil gjerne ha tips til PSU, kjøler til CPU (ingen erfaring med vannkjøling), hvilken versjon av GTX'en og eventuelle vifter til R4'en. Bruker en ASUS 27" LED PB278Q som primærskjerm og to 24" til annet. Har egen NAS til medielagring så har ikke behov for mer harddiskplass. Har alt annet utstyr som mus, tastatur og lyd. Takker på forhånd for svar, håper dere kan hjelpe meg å finne deler som går godt ilag og vil virke bra. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Har laget ett oppsett til deg her. Her har jeg valgt en stille strømforsyning og prosessorkjøler, samt ASUS GTX 780 som også er kjent for å være veldig stille. Bytt ut i5 4670K med i7 4770K hvis du trenger Hyper-Threading. Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Har laget ett oppsett til deg her. Her har jeg valgt en stille strømforsyning og prosessorkjøler, samt ASUS GTX 780 som også er kjent for å være veldig stille. Bytt ut i5 4670K med i7 4770K hvis du trenger Hyper-Threading. Kanskje bytte SSD til PRO versjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå