Morgens Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg er på dypt vann. Er PoE PoE - eller er det forskjell mellom switchene? Classes er beskrevet... Saken er at vi har 2 nettverkskamera fra Panasonic på hytt som passer på og sender bilder ved at "triggere" går. Den gode gamle 3Com switchen "døde" og jeg fikk tak i en rimelig fra Netgear. Kameraene våknet til live og alt ser tilsynelatende bra ut, men 2 unntak. Det første er at ved "titting" på skjermen så faller bildet ut i 1-2 sekunder med ujevne mellomrom på begge. Bruker SecuritySpy på maccen og har begge oppe samtidig. Slik var det ikke før jeg skiftet switch. Det andre er at konfig av triggerne nå er umulig, spørsmålet mitt er derfor om PoE er PoE som enten fungerer eller ikke, eller kan switchen være årsaken til at softwaren ikke fungerer helt optimalt? Hadde satt stor pris på innspill her. Er litt stuck, Panasonic yter ikke support. Kan ringe "gratisnummer" i USA men produktet ble sist oppdatert i 2007 og egentlig vil de selge nytt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 PoE er PoE - men det er forskjell på hvor mye strøm de forskjellige switchene klarer å levere på hver port. Sjekk hva kameraene krever, og se hva switchen klarer å levere. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Takk, TP-Link switch var det jeg fikk tak i. Port Priority Function*Priority (port-1>port-2>port-3>port-4): This function will help protect the system if the system power becomes overloaded. For example, Port 1, 2 and 4 are using 15.4w (maximum power per port is 15.4W), the system power is 46.2w in total (PoE max LED is red ). If there is an additional PD inserted to Port 3 with 10w then the system will cut off Port 4 to protect the system, this means Port 1, 2 will use 15.4w, and Port3 will use 10w, and no power will be supplied to Port 4. Kamera trekker 11 W, bevegelse går helt fint og bør trekke mer strøm. Jeg mistenker switch siden den er eneste nye variabel. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Vent litt, ny variabel funnet. Maccen, naboens pc er OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå