[email protected] Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Heisann, fikk akkurat fiksa internett med hjelp av Jan Skrotnes, med det begynte jeg å laste ned drivere med MSI's LiveUpdate og så slokna PCen.. PCen går etter det i en loop. Alle kort lyser og vifter går, men ingen skjermbilde eller BIOS tilåmed. Det holder på sånn i 2-3min og så slår den seg av, og slår seg på igjen etter 10sek, deretter repeterer bare lys og vifter i 2-3min til, osv osv. Har prøvd: - Å bytte ATX 8-pin kabel - Sette i 2 ATX 8-pin (Har MSI MPOWER MAX) - CMOS_reset - Bytta om på RAM brikkene, prøvd med bare en og en i andre slots - Brukt HDMIen på hovedkortet til skjerm, istedet for skjermkortet - Tatt vekk kjølepasta på CPU, og tilført ny (Noctua NT-H1) - Latt PCen hvile i 30min PCen: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1255337&su=287E4EED-E83E-407A-9BAD-1285D03204E5 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Forstår jeg det rett med at du ikke startet å installere driverne, men bare lastet dem ned? Så sluknet den? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Nei før jeg fikk internett brukte jeg CDen som fulgte med hovedkortet. Nå når jeg brukte LiveUpdate til MSI tok jeg "Total Install" Som skal laste ned og oppdatere alt automatisk. Det var mens den LiveUpdateten holdt på at PCen ble svart og etter hvert slo seg av, for deretter å gå inn i den loopen. Men hvis noe gikk galt i den total installern ødelegger vel ikke det så mye at jeg ikke får sett BIOS engang? Ser at det er et sju-segment display nederst på hovedkortet som viser "F 2" tror jeg, det er vel der CPU temp vanligvis står EDIT: Gikk inn i BIOS nr.2 som fungerte, kopierte BIOS_2 på en minnepenn og gikk tilbake til BIOS_1. Jeg startet å flashe BIOS_1 (som har feil) men så trur jeg det hang seg.. Skjedde ihvertfall ingenting på 45min, flashe en BIOS tar vel ikke mer en et par min? Kan en BIOS bare bli ødelagt og uhelbredelig? Og er BIOS_2 like bra som BIOS_1? Eller skal man helst bruke BIOS_1? Endret 29. juli 2013 av adriamrk Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Veldig off-topic: Hvorfor kjøpte du ikke ssd til en slik setup.? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg har en 90GB og 250GB SSD fra før, måtte bare ha en ny HDD for den forrige HDD var 6år Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Om du bruker bios1 eller bios 2 har lite å si. De er der kun i slike tilfeller som du opplever nå. Om noe gå galt så bytter du. Mye billigere for forbruker og leverandør enn å levere inn med ødelagt bios for så å flashe den på nytt. 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Men du kommer inn i BIOS2? Tviler på at det er her problemet ligger, men er verdt er forsøk. Har du sjekket at harddisken/SDD som du har operativsystemet på står som første prioritert under oppstart? 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Men du kommer inn i BIOS2? Tviler på at det er her problemet ligger, men er verdt er forsøk. Har du sjekket at harddisken/SDD som du har operativsystemet på står som første prioritert under oppstart? Ja kjører jeg BIOS2 fungerer alt fra BIOS til programmer i OS. Problemet nå er at jeg ikke får flashet BIOS1, den henger seg under flashen i BIOS settings. Jeg kan bruke BIOS2 nå, men jeg må jo få fikset BIOS1 i tilfelle BIOS2 også tar kvelden. Hvor lang tid tar flash av BIOS fra en 2.0 minnepenn? Den sto i 7timer uten noe indikasjon på at den holdt på med noe, klokka i BIOS sto også stille. Noen som har hørt om BIOS som henger seg under flash? Endret 30. juli 2013 av adriamrk Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 En flash tar ikke lange tiden. Vil si noen minutter max Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Ja kjører jeg BIOS2 fungerer alt fra BIOS til programmer i OS. Hvor lang tid tar flash av BIOS fra en 2.0 minnepenn? Ganske øyeblikkelig. Evt. ta kontakt med komplett og forklar situasjonen angående bios, og om det er mulig at du kun sender inn den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå