Gå til innhold

Augustfest 2013 - Akre - øve - øve

Anbefalte innlegg

Takker så mye Aspirant- det er skremmende mange dyktige her inne - Det ante jeg ikke før jeg meldte meg på Augustfesten og hadde vel neppe turt om jeg hadde tittet litt inn først. Så takker så mye for oppmuntring

Sammen lærer vi hele tiden masse nytt. Det er det som er så bra, vi utfordrer oss til å bli flinkere. Jeg er glad for at du ble med :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser man det!

Her har du funnet en vinkel som gir massevis av finurligheter i motivet. Lyset gjør at selv den midterste blomsten får dybde og detaljer selv om det er tatt rett på. Så har du fått med bladet som snor seg rundt på høyresiden, og godt med luft rundt hovedobjektivet. Her ser det virkelig ut som du har tatt en titt på motivet fra alle vinkler før du har knipset!

Det er litt støy i bildet, som jeg gjetter på kan skyldes høy ISO, noe som også kan forklare litt utbrenthet der det er gjennskinn i bladene. Jeg synes allikevel at motivet i seg selv veier mye tyngre enn disse tekniske formalitetene som alltids kan endres på. Selve motivet kan man ikke endre på uten å ta et nytt bilde.

Lenke til kommentar

Ser man det!

Her har du funnet en vinkel som gir massevis av finurligheter i motivet. Lyset gjør at selv den midterste blomsten får dybde og detaljer selv om det er tatt rett på. Så har du fått med bladet som snor seg rundt på høyresiden, og godt med luft rundt hovedobjektivet. Her ser det virkelig ut som du har tatt en titt på motivet fra alle vinkler før du har knipset!

Det er litt støy i bildet, som jeg gjetter på kan skyldes høy ISO, noe som også kan forklare litt utbrenthet der det er gjennskinn i bladene. Jeg synes allikevel at motivet i seg selv veier mye tyngre enn disse tekniske formalitetene som alltids kan endres på. Selve motivet kan man ikke endre på uten å ta et nytt bilde.

Takk - jeg skulle ta tilbakemeldinger på alvor og gikk drastisk opp i Iso noe som ble rett for meget. Jeg hadde tenkte dette

som en korreksjon på forrige bilde som ble uten dybde etc...

post-311718-0-35852300-1376246801_thumb.jpg

prøver og feiler ;)

Lenke til kommentar

Du tok jo flere tilbakemeldinger i betraktning, og det hjelper lite med verdens skarpeste bilde hvis motivet er kjedelig. Bildet du nå poster er jo helt støyfritt, men det er ikke like spennende som det forrige. Ja, du har en flott komposisjon på det siste også, og godt med luft rundt, men motivet som utgangspunkt er mere spennende på det forrige. Tror nok du prøver og forbedrer, mye mer enn du feiler... ;)

Lenke til kommentar

Du tok jo flere tilbakemeldinger i betraktning, og det hjelper lite med verdens skarpeste bilde hvis motivet er kjedelig. Bildet du nå poster er jo helt støyfritt, men det er ikke like spennende som det forrige. Ja, du har en flott komposisjon på det siste også, og godt med luft rundt, men motivet som utgangspunkt er mere spennende på det forrige. Tror nok du prøver og forbedrer, mye mer enn du feiler... ;)

Det var pent sagt. Føler vel at jeg tok feil festantrekk ;) men går neppe hjem før festen er over!!

Lenke til kommentar

Det er mye å favne over når man først setter i gang. Her er det heldigvis ingen krav til festantrekk. Den som prøver og feiler, lærer ihvertfall noe.

Du var uheldig med eksponeringen på den blå blomsten (11.8); men komposisjonen var fin.

Samtidig er bildet en påminnelse for oss med litt avansert utstyr, at våre råd ikke alltid passer for dere med kompakt-kamera.

Gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar

Det er mye å favne over når man først setter i gang. Her er det heldigvis ingen krav til festantrekk. Den som prøver og feiler, lærer ihvertfall noe.

Du var uheldig med eksponeringen på den blå blomsten (11.8); men komposisjonen var fin.

Samtidig er bildet en påminnelse for oss med litt avansert utstyr, at våre råd ikke alltid passer for dere med kompakt-kamera.

Gleder meg til fortsettelsen.

Takk skal du ha. håper jeg lærer ja :)

Lenke til kommentar

Det var kjekt bilde, masse "rot", morsom komposisjon, fint fokus, gode farger og snor-rett horisont

Helt enig.

Dette er et bilde jeg gjerne skulle tatt; men jeg ville nok ha gjort litt mer i etterbehandlingen. Bla. justert ned exposure (også kalt brightness i noen program) og skrudd opp kontrasten litt.

Lenke til kommentar

Helt enig.

Dette er et bilde jeg gjerne skulle tatt; men jeg ville nok ha gjort litt mer i etterbehandlingen. Bla. justert ned exposure (også kalt brightness i noen program) og skrudd opp kontrasten litt.

ok.. takker

Lenke til kommentar

Bilde 7 : 17 august.

Fler med meg i "øve øve" - Jente med fiskestang

Ex Info

f4

1/1000sek

ISO 100

21mm

post-311718-0-98716300-1376753179_thumb.jpg

hadde god lyst å legge ved ett fra samme setting- Men kan ikke bruke "spoiler" -funksjon.

Takker for tilbakemeldiger..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...