Gå til innhold

Augustfest 2013 - Akre - øve - øve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå må jeg bare spørre : DOF =?

Depth Of Field, alstå dybdeskarphet :) Det er en veldig vid dybdeskarphet i bildet ditt i forhold til hva jeg har erfaring med fra mitt kamera med samme blenderåpning. Så ble jeg vennlig forklart hvordan det kunne ha seg. Glad for at jeg lærte dette.

Lenke til kommentar

Sendte deg mail jeg, og link til den siste siden...den er veldig lang ja, treff-tråden. Men under når man scroller, kan man klikke seg til siste side.

takk :)

Bare litt kjiipt om tråden er laang :)

Depth Of Field, alstå dybdeskarphet :) Det er en veldig vid dybdeskarphet i bildet ditt i forhold til hva jeg har erfaring med fra mitt kamera med samme blenderåpning. Så ble jeg vennlig forklart hvordan det kunne ha seg. Glad for at jeg lærte dette.

ok da noterer jeg også DOF... må vel øve på å se denne da:)

Lenke til kommentar

Friske farger i dette...er det bilde for 3.august da, eller bare sånn ekstra øve? (Trodde du skulle bruke ett fra treffet i dag, blåfrosne tær f.eks)

Fine kontraster i bildet, mulig plasseringen kunne vært mer i "det gyldne snitt", atså ikke så midtstilt.Horisonten var mer rett på det forrige bildet, men det kan jo rettes på i etterkant.

(PS. Glemte å si, du kan ikke bruke dette bildet for 3.August, for det er tatt 2.August og der har du et innlagt bilde. Så for 3.August må du bruke et fra dagens treff...men det er helt greit å "øve" med bildene, og få kommentarer...for slik jeg forstod det, er det nettopp ØVE din August-fest skal være. Fin anledning til det ja......)

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Ok, jeg synes at komposisjonen isolert sett ble mer riktig med luft rundt og du får mer dybde med å få med litt av forgrunnen. Men se på horisonten. Hadde du lagd den enda skjevere så hadde det vært kult og jeg hadde trodd det var bevisst. Ja du har dratt litt hardt i spakene i dag når det gjelder fargene. Det ser jo kunstnerisk ut. Så hvis det var målet så klarte du det :-)

Lenke til kommentar

Det er fremskritt her. :)

Denne gangen har du fått med hele toppen av subjektet også, og synes du har fått med passe med himmel. At solen er på siden gir mer dybde og detaljer i fyret, og fokus er spot on. ;)

Det er kanskje litt kraftige farger. Hva har du brukt til å etterbehandle bildet med?

Lenke til kommentar

Ok, jeg synes at komposisjonen isolert sett ble mer riktig med luft rundt og du får mer dybde med å få med litt av forgrunnen. Men se på horisonten. Hadde du lagd den enda skjevere så hadde det vært kult og jeg hadde trodd det var bevisst. Ja du har dratt litt hardt i spakene i dag når det gjelder fargene. Det ser jo kunstnerisk ut. Så hvis det var målet så klarte du det :-)

Takker- men når fyret ikke står rett i forhold til horisont- blir det ikke å velge "rett vinkel" på ett av de?

Det er fremskritt her. :)

Denne gangen har du fått med hele toppen av subjektet også, og synes du har fått med passe med himmel. At solen er på siden gir mer dybde og detaljer i fyret, og fokus er spot on. ;)

Det er kanskje litt kraftige farger. Hva har du brukt til å etterbehandle bildet med?

Brukte Dpp.. ja.. enig i mye farger.

Lenke til kommentar

Du kan få både i pose og sekk i redigeringsprogram som nye Lightroom og Photoshop (sikkert mange flere også). Hvis du må velge, så må du la horisonten vinne. Den skal være rett.

Å ja, øving...det er flott. DPP? fikk du noe utav den da...jeg trodde ikke ditt kamera stod på RAW...

Å ja, øving...det er flott. DPP? fikk du noe utav den da...jeg trodde ikke ditt kamera stod på RAW...

PRøver og øver .. joda.. stod på det den dagen også!

Du kan få både i pose og sekk i redigeringsprogram som nye Lightroom og Photoshop (sikkert mange flere også). Hvis du må velge, så må du la horisonten vinne. Den skal være rett.

ok.. mener du Fosenfjella eller fjorden i dette tilfelle da? Vet ikke om de to "følger hverandre"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...