Akre Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Augustfest 2013 - Akre - øve - øve Bruker: Akre Deltagernivå : pingle Tema: øve-øve Utstyr: Canon G12 Endret 30. juli 2013 av Akre 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Velkommen. Så fint at du blir med Bjørg, mye å lære her ja...øve-øve, bra tema Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Øve - øve er et fint tema å begynne med. Lurt litt på hvem Ove var (Tips; for å endre tittel, så redigerer du første post, og velger "Bruk full editor". Da er det mulig å endre tittel også) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du har da hørt on Ove, Tom.(Fikk rettet opp i Vinduet, men ikke i temalinjen - den kommer opp bare når man bruker full editor.... ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du har da hørt on Ove, Tom.(Fikk rettet opp i Vinduet, men ikke i temalinjen - den kommer opp bare når man bruker full editor.... ) Joda, jeg har hørt om Ove; så jeg lurte på om temaet var å gå i Oves fotspor. Hmm - det kunne blitt spennende det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Ja, hadde blitt lett å få til et tema av det egentlig....men ikke sikkert så greit å være nybegynner i det sporet..... Der fikk visst forresten Akre rettet opp.. Endret 29. juli 2013 av RandiA Lenke til kommentar
Akre Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Øve - øve er et fint tema å begynne med. Lurt litt på hvem Ove var (Tips; for å endre tittel, så redigerer du første post, og velger "Bruk full editor". Da er det mulig å endre tittel også) takk! Da skal det være iorden og Ove blir ikke med Joda, jeg har hørt om Ove; så jeg lurte på om temaet var å gå i Oves fotspor. Hmm - det kunne blitt spennende det. Ja Ove.. har mange muligheter .. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Exp info: F 4 1/160 ISO 100 21mm Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Oi... Ingen dårlig start! Utrolig dybdeskarphet for bare F/4! Den lokale ungdommens markeringer, i en og samme farge, gjør at det blir uventede farger i motivet. Er bildet ubehendlet, rett fra kamera? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 G12 sin sensor er såpass "liten" at den gir helt andre resultater med tanke på dybdeskarphet vs. de F-tall du ser. 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Ja, det var en god start! Tags'en er jo ikke akkurat pene, men gjör motivet intressant, og bildet har fine farger og teksturer. Det er så hyggelig ved fjorden. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Der var du i gang. Jeg synes slike fyrlykter er spennede. Maritmt miljø er noe jeg liker veldig godt. Jeg har en følelse av å være på baksiden av motivet her. Bildet har et litt typisk dokumentar look. Fargene er litt blasse uten skikkelig sprut. Jeg synes du har gått litt for tett innpå. Du har kuttet bort topp og bunn, og jeg ville gjerne sett litt mer av denne flotte gjenstanden. Horisonten din er ikke helt rett;-) Dette er bare småpirk. Keep up the good work! Lenke til kommentar
Akre Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Takker for kommentarer . JA jeg så toppen ble borte.. bare litt... men bunnen syns ikke fra mitt ståsted. Og du har rett jeg står på baksida. HVordan kan jeg feks endre fargene? Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Fargene kan du endre ved mange måter alt etter hvilket program du bruker. Saturation, Vibration, fargetoner og kontrast kan du endre ved de fleste program, eller du kan endre på innstillingene i kameraet. Endret 2. august 2013 av Substitute Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 G12 sin sensor er såpass "liten" at den gir helt andre resultater med tanke på dybdeskarphet vs. de F-tall du ser. Relativitetsteorien i praksis Alt er relativt ! Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Såpass at jeg ble relativt interessert i G12 (og lignende) for makrofoto. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 G12 sin sensor er såpass "liten" at den gir helt andre resultater med tanke på dybdeskarphet vs. de F-tall du ser. Relativitetsteorien i praksis Alt er relativt ! Jeg hadde ingen anelse om at dette hadde innvirkning på DOF. Takk for info! Lenke til kommentar
Akre Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Jeg hadde ingen anelse om at dette hadde innvirkning på DOF. Takk for info! nå må jeg bare spørre : DOF =? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Fine kontraster og farger, linjer i bildet.Det er mye som kan gjøres med metning. lys, skjerping osv i et bildered.program...men det tar du etter hvert. Hovedsaken er å komme i gang, øve-øve som du sier. (G12 har RAW format, og du skal se når du bruker det, og litt etterbehandling blir foto virkelig gøy - du vet jeg kan godt svare på spørsmål etter hvert, om du ønsker å komme i gang med det. ) PS I morgen er det fototreff, første lørdag i måneden vet du, og hyggelig om du møter på det- står i Fototreff Trondheim-tråden. da blir det anledning til å øve og spørre mer.) Lenke til kommentar
Akre Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Treff i morra var relativt komplisert å finne ut av. Treff-tråd har 6 sider! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå