Gouldfan Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Hvorfor skal du få svi? Fordi de vet hvem du er? Tror ikke de har store problemer med å finne ut av det fra før. Tror kanskje de er mer ute etter deg, altså dersom Russerne kommer. Hva om Russerne får tak i fingeravtrykk og DLD og arresterer alle de ikke er enige med, feks på liberale og høyre siden? Endret 29. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Tror kanskje de er mer ute etter deg, altså dersom Russerne kommer. Hva om Russerne får tak i fingeravtrykk og DLD og arresterer alle de ikke er enige med, feks på liberale og høyre siden? Må være slitsomt å gå rundt og være redd for sånne totalt usannsynlige scenario(min mening), menmen noen må vel advare oss også Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Må være slitsomt å gå rundt og være redd for sånne totalt usannsynlige scenario(min mening), menmen noen må vel advare oss også Det er naivt å tro det aldri vil bli krig igjen bare fordi det er fred nå. Det er sef mulig at Norge aldri vil bli et diktatur, men dersom vi ser på verden rundt oss så er det mye rart som kan skje. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det er naivt å tro det aldri vil bli krig igjen bare fordi det er fred nå. Det er sef mulig at Norge aldri vil bli et diktatur, men dersom vi ser på verden rundt oss så er det mye rart som kan skje. Jeg ser det ikke som sannsynlig, nettopp fordi våpenteknologien vi har nå er så ødeleggende at en eventuell invasjon ville vært katastrofal for begge sider, en ganske utbredt tankegang nå. De fleste "kriger" tar sted i fattige og ødelagte land. Norge som medlem av Nato og med gode bånd til USA står ikke i noen overhengende fare for Russisk invasjon. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Jeg ser det ikke som sannsynlig, nettopp fordi våpenteknologien vi har nå er så ødeleggende at en eventuell invasjon ville vært katastrofal for begge sider, en ganske utbredt tankegang nå. De fleste "kriger" tar sted i fattige og ødelagte land. Norge som medlem av Nato og med gode bånd til USA står ikke i noen overhengende fare for Russisk invasjon. Hahaha, lmao. Norge? Dersom det går nedenom med USA så er vi ikke mye trygge, har du hørt om hvordan Russland øver på angrep mot Sverige? Norge har lagt ned mye av forsvar, stoler fullt på USA/NATO og har vel mest soldater på utenlandsoppdrag. Visste dere forresten at USA har nektet å forsvare nordområdene for Norge, Dvs Svalbard, delelinjen i Barentshavet? Der er vi helt prisgitt godviljen til Russerne, dersom de ombestemmer seg så sitter vi med skjegget i postkassa. http://www.nordlys.no/kronikk/article6537248.ece Endret 29. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hahaha, lmao. Norge? Dersom det går nedenom med USA så er vi ikke mye trygge, har du hørt om hvordan Russland øver på angrep mot Sverige? Norge har lagt ned mye av forsvar, stoler fullt på USA/NATO og har vel mest soldater på utenlandsoppdrag. Uh huh Yep, jaja den dagen det skjer skal du få en "You were right" av meg. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Hvor og når søkte du egentlig om nytt pass? Jeg behøvde ikke å registrere noen fingeravtrykk da mitt gamle pass hadde gått ut på dato, og jeg ville ha ett nytt pass.. Oslo, 2004.. måtte legge igjen tommelavtrykk. Dersom det er slutt på dette nå så blir jeg nysgjerrig. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Fingeravtrykket som du avgir kan kun benyttes til å verifisere at fingeravtrykket stemmer overens med fingeravtrykket lagret på chipen i passet. - Kilde: politi.no Samt: 3. the technical restriction of the use of biometrics in passports and identity cards toverification purposes comparing the data in the document with the data provided by the holder when presenting the document. - Kilde: datatilsynet.no Ser ikke ut som det lagres andre plasser en i chipen på passet, selv om det ikke står det direkte. Samtidig så leste jeg for en stund tilbake at politiet ønsket seg bærbare fingeravtrykk lesere, om det da skal være noe vitsi må de jo ha lagret fingeravtrykkene en plass? Endret 29. juli 2013 av Sakiko Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Alle burde avgitt fingeravtrykk ved passbestilling, samt DNA ved fødsel og innvilget oppholdstillatelse, tenk hvor mye lettere det ville gjort politiets jobb for eksempel ved voldtekt der man har DNA spor men idag ingen å matche det mot. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå