adder1972 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hei, Jeg prøver å få kontakt mellom min HP Pavilion ze5200 og konas Dell Latitude D800 som begge skal ha Bluetooth. I disse "plug-and-pray"-tider, skulle man tro det bare var å klikke på Bluetooth-knappen på begge maskinene og så få kontakt, men så enkelt er det visst ikke. Har prøvd med en LAN-kabel mellom de to maskinene, men jeg får ikke helt tilgang der heller (selvom maskinene registrerer kablen). Kan noe hjelpe meg? S 8) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Å bruke Bluetooth til data kommunikasjon mellom 2 pc'er blir litt smått. Det er bedre å bruke en krysset TP-kabel mellom nettverksadapterne. Det enkleste er å gå på egenskaper på det nettverksinterfacet du skal bruke-> på den ene maskinen klikker du deling og huker av i boksen->på den andre maskinen så går du på egenskaper for det interfacet du skal bruke->klikk på TCP/IP->egenskaper, og sjekk at det står motta ip og dns adr. automatisk. Reboot maskinene så bør det funke. En krysset kabel får du kjøpt på de fleste elektro-butikker. Du kan også sette fast ip på begge maskinene. F.eks 192.168.0.1/255.255.255.0 på den ene og 192.168.0.2/255.255.255.0 på den andre. Hvis du kjører W2K eller XP så er det rimelig enkelt. W98 kan være mere kranglete, da du der må opprette samme bruker på begge maskiner for å få tilgang til hverandres maskiner. Det beste er å sette opp deling på den maskinen som er tilknytte internett,da kommer begge maskinene ut på internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå