Opelduude Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Kjøper en del på ebay og opplever veldig forskjellig behandling. Det meste jeg kjøper har en verdi på over 200 kr. Noen ganger må jeg betale toll, noen ganger får jeg det levert rett på døra uten noe mere kostnader. Noen ganger kommer det med DHL. Skjønner ikke helt hvorfor det er forskjellig praksis på dette, virker som om jeg slipper unna med toll noen ganger. Får jeg pakken med DHL får jeg tollregning senere. Noen som har noe godt svar på dette? Lenke til kommentar
Teza Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Ikke uten å kjenne detaljene, men vil anta det du har kjøpt er et produkt som kan tarifferes forskjellig da det kanskje er en generell varebeskrivelse. Enkelte tariffnr er med toll andre ikke. Men det er ikke mulig å gi et korrekt svar uten å kjenne alle detaljer. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Ofte bildeler o.l Noen ganger klær og mobiltilbehør for eksempel. Så det vil si at det er ikke alt som du betaler toll på avhengig av varetype? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Kommer den på døra med DHL, UPS eller liknende får du regning i etterkant på eventuell merverdiavgift og toll + et gebyr de tar. Tar Posten hånd om pakken kommer også merverdiavgift og toll på, men behandlingsgebyret er 133 kr eller 261 kr (avhengig om beløpet er mellom 200 og 1.000 kr eller over 1.000 kr). Hender det innimellom at du slipper dette så er du bare heldig. Såvidt jeg vet er bøker så og si det eneste som det ikke er noen avgifter på. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Klær er det toll på i tillegg til MVA. De andre tingene du lister er det kun MVA på. Hvorfor du slipper enkelte ganger når du er over 200,- kan ha med at DHL slurver eller at avsender ikke har satt rett verdi på pakken når han poster den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå