asdfasd Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg har bruk for en 2mm aluminiums plate, men har ikke annelse om hvor jeg kan få kjøpt en slik, str. ca. 30x30cm. Helst en webshop, men til nød en butikk mellom Kr.Sand-Oslo. Eller har de slike på det lokale trelast lageret? Takker Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Blikkernslageren har slikt. De er ganske lokale. Clasern har vel også aluplater, men husker ikke om de er så store. Forøvrig er det en butikk på nett som garantert har: www.sloyd-detaljer.no Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Tusen takk, utrolig bra side den du linket til: www.sloyd-detaljer.no masse nyttige materialer og verktøy Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Enig, slike linker får en selvsagt plass i "Favorites"! Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Bare jeg som ikke finner alu plater på www.sloyd-detaljer.no ? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Fant det nå ;D Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Kan man skjære i Alu. selv ? Går vel med vanlig stikksag og tyyyyynt blad ? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det er lurt og skjekke side to også ja Joda, det er utmerket å sage i alu med stikksag. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det går greit med stikksag og metallblad. Det går best hvis du har en stikksag med justerbart turtall. "Full gass" blir fort litt varmt, men du kan kompensere ved å ta mange pauser, og evt. kjøle med trykkluft hvis du har tilgang til det. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Fikk faktisk jeg svar på noe jeg har lurt fælt på og Takk takk ! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 - Og én ting til, som pussig nok ikke er nevnt; Når du sager / skjærer / borer i aluminium, så lønner det seg å "smøre" godt. Rødsprit er faktisk å anbefale for formålet, men det går også helt greit å bruke CRC, WD40 eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå