Gå til innhold

Gaming oppdatering

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere min i7 920 (3.8ghz) og intel gen2 til noe litt nyere og raskere. Handlelisten finner du her: http://www.komplett....44-A00F8E622C13

Det er i hovedsak valget på platform jeg ønsker å diskutere. Jeg har nemlig valgt 3770K istedet for Haswell sin 4770k med følgende grunner (rykter):

1. Haswell blir varmere enn 3770k
  2. 3770k overklokker til samme høyde som haswell (om ikke bedre)
  3. Til gaming er det marginal (om i det heletatt noen) forskjell mellom 3770k og 4770k
  4. Jeg får billigere hovedkort pga gammel platform

Til slutt så har jeg også tatt med Samsung sin 840 EVO spesielt med tanke på deres nye RAPID driver som lover veldig bra (Hva det har å si for gaming gjenstår å se, men Samsung 840 er uansett en god ssd)

Tester av RAPID: http://www.tomshardw...sd,3567-14.html

Så, hva tror dere om valget om å gå for 3770k som CPU? Planen er at den skal kjøre på 4.5ghz+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at du skal nå 4,5 uten noen serlige problemer.

Men ser ett problem med oppsettet ditt.

Om du skal ha Noctua kjøleren må du ha LP ram, pga den er gedigen.

Er ikke store forskjellene du vil merke fra 1155 til 1150, så 1155 er fortsatt et meget godt valg.

Lenke til kommentar

Om du skal ha Noctua kjøleren må du ha LP ram, pga den er gedigen.

Er det så ille at de vanlige brikkene ikke passer? ouch..

Kan se ut som jeg bør bytte til denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769177

Men hvorfor ikke i5-3570K? Er veldig få spill per dags dato som drar nytte av Hyper-Threading.

Fordi jeg kan :) PCen brukes veldig mye til alt mulig annet av utvikling, så bare kjekt med litt ekstra kraft. For selve gaming-deling har det lite og si ja.

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

Ifølge bildene så ser det ikke ut som at BallistiX Sport er noe høyere enn Vengeance LP (som passer), så det burde gå bra. Vil du være helt sikker kan du gå for disse, eller disse (har selv sistnevnte sammen med NH-D14). H100i yter noe bedre enn NH-D14, men bråker en del mer.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Ville vurdert ett hovedkort hvor en kunne bruke offset voltage. Det kan en desverre ikke på det kortet der. Skal forresten ha meg en 3770K selv. Gleder meg til å se hva den duger til :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Ville vurdert ett hovedkort hvor en kunne bruke offset voltage. Det kan en desverre ikke på det kortet der.

Klarte ikke helt å lese meg opp på hvorfor Offset voltage var kritisk, eller hvilke tiljengelige kort som er anbefalt ved gaming/oc?

Lenke til kommentar

Ved å bruke offset voltage når du overklokker går volten ned når cpu'en ikke belastes. Noe den ikke gjør når du setter fast voltage. Har ikke helt oversikt over hvilke hovedkort som benytter seg av offset voltage rundt den prisklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...