Gå til innhold

Trenger hjelp får å få ps1 spill til å virke på pc

Gamees1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan jeg få ps1 spill til å virke på pc? har prøvd bleem, men får bare feilmeldingen bleem.exe not found : finner heller ikke noe readme til bleem

Ahh Bleem! Den eneste kommersielle PSX-emulatoren for x86, men som Sony klarte å kvitte seg med ved å ta i bruk semiulovlige metoder... Anyway: Bleem er foreldet. Bruk heller http://www.epsxe.com. Du vil også trenge ulike "plug-ins" til emulatoren. Dvs en grafikkplug-in (mens du kan bruke ePSXe sine "innebygde" plug-ins til cdrom og lyd). I de fleste tilfeller så vil du ha "Pete's GPU Plugin". Denne finnes i Direct3d og OpenGL-utgave, og må lastes ned seperat her.

I tillegg så trenger du en PSX-bios (noe du ikke trenger med Bleem), og denne er ulovlig å laste ned med mindre du er i besittelse av en PS1 eller PS2. Jeg kan ikke gi deg noen direkte linker, men kan avsløre at filen du leter etter er "scph1001.bin".

Jeg antar at du lastet ned Bleem fra internett? Ulovlig? Da trenger du en crack, fordi "originalen" krever at du setter inn bleem-CDen hver gang du starter programmet (selv om det bare er på 1,5 Mb), noe som var svæært irriterende. Men gå heller for ePSXe du; den er gratis og er kompatibel med langt flere spill enn Bleem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...