Yamato47 Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hepp! Alle skal jo ha xp pro, det er klart det er kulere med proffe ting enn en stueversjon. Min xp pro-installasjon har en haug med rare services og processes gående hele tida. Kansje er mange av disse for å støtte mer avanserte funskjoner som jeg ikke bruker meg av, siden jeg tross alt bruker maskina som hjemme-pc? I så tilfelle ville jeg få raskere maskin med xp home. Synspunkt? mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 da er det vel bare å installere home da? hvis du ikke vet forskjellen på Home og Pro er det ikke sikkert du har bruk for Pro dingsene. Men ærlig talt så tror jeg du ikke vil merke noe forskjell på home og pro Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Du merker forskjell mellom Pro og Home når bruker PC-en i nettverk.... Home funker ikke mot en domenekontroller, mens Pro forandrer både utseende og karakter når du logger på et domene... (Win2k looket med påloggingsboks, grå oppgavelinje, mulighet til å sette sikkerhet på mapper... osv osv) Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Det er så mange her som har Pro. (sier de, jeg har iallfall bevist at en av de lyver). Hvor mange er det som trenger muligheten til å bli med i et domene på hjemme PC'n? Ikke så veldig mange. Dessuten klager dere på prisen 4 lapper for windows sier dere! Men det er fullversjon Pro! Har du 98 fra før, får du jo Home ed. For 999Kr. Det er prisen av 2 spill det. Hva **** skal dere med pro?? Leke proffer? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Firewall får du heller ikke med i Home ed. Den kan være veldig grei å ha hvis du sitter på en fastlinje. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-16 00:06, cerveza skrev:Firewall får du heller ikke med i Home ed. Den kan være veldig grei å ha hvis du sitter på en fastlinje. FOR ALL DEL!! IKKE stol på firewallen i XP!!!!!! Kan ikke få stressa det nok. Å kalle DET en firewall burde vært forbudt! Enkelt sagt er alt den gjør å stealthe portene på maskinen din. En firewall skal du kunne fortelle både hva som slipper ut og inn fra maskina! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-16 00:00, Stratos skrev:Det er så mange her som har Pro. (sier de, jeg har iallfall bevist at en av de lyver).Hva **** skal dere med pro?? Leke proffer? Tror nok både du og jeg vet grunnen. Flertallet av de med WinXP pro her på forumet sitter med Devils0wn corp edit av Windows XP. WinXP pro er rett og slett lettere og få tak i via warez kanaler enn det home er. En annen grunn, hvorfor velge home når de skaffer pro til samme pris? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Helt riktig Anders det tror jeg (vet) også!!!! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-16 00:00, Stratos skrev:Det er så mange her som har Pro. (sier de, jeg har iallfall bevist at en av de lyver).Hvor mange er det som trenger muligheten til å bli med i et domene på hjemme PC'n? Ikke så veldig mange. Dessuten klager dere på prisen 4 lapper for windows sier dere! Men det er fullversjon Pro!Har du 98 fra før, får du jo Home ed. For 999Kr.Det er prisen av 2 spill det. Hva **** skal dere med pro?? Leke proffer? For det første, hvis man vil leke proff bruker man linux eller bsd :smile: De som kjøper ferdig hjemme-pc med xp får vel home edition. Men det er ingen hemmelighet at mange sitter med piratversjoner. Hvis man uansett ikke har planer om å betale for seg velger man vel det beste, ikke sant? I tillegg ble Professional sluppet ut først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå