rmyra Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg jobber som snekker. Jeg trenger ny telefon, og er da ute etter en smarttelefon som ikke er for stor. Gjerne 4" skjerm. Viktigste kvalifikasjoner: -God batterikapasitet -Gjerne bra kamera -Bør helst tåle litt røff bruk Telefonen skal hovedsakelig brukes til samtaler, sms samt sende og motta e-post. Skal ikke brukes til tunge spill og slikt Har idag en Sony Xperia Active.Den er helt grei størrelse. Men den har veldig dårlig batteri og liten lagringskapasitet Noen som kan anbefale noen telefon? Takkemmelig for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Jeg jobber som skipselektriker, kjøpte meg en Sony Xperia Z - som jeg bruker til arbeid. Den telefonen har vært med meg på utallige trange, fuktige og jævlige steder, og den har fått en god del juling. Telefonen i seg selv er så som så (jeg er iPhone fan!), men all over - er jeg fornøyd. Liker fremdeles bedre å bruke iPhone privat, men til jobb er Xperiaen knallgod. Størrelsen er heller ikke så alt for ille. [add] Telefonen har god lagringskapasistet, + at jeg hev i en 32gb SSD minnebrikke i tilleg. Batterilevetiden er ikke noe værre enn på andre smart-telefoner. Skal fungere fint til en dag med samtaler, og sms. Dersom du har firmabil har du da også mulighet til å lade tlf i bilen din. Endret 29. juli 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Om du skal ha en blodharry smart-telefon, som tåler enorme mengder bank, kan du eventuelt velge denne! Endret 29. juli 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Da ville jeg heller funnet den mobilen jeg ville ha og funnet deksel ala dette til mobilen: http://m.mytrendyphone.no/shop/iphone-5-lifeproof-100311p.html Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Smarttelefonen du har mest lyst på, kombinert med Otterbox. Tåler en good trøkk i tillegg til å være vannett, og du får akkurat den telefonen du har lyst på. Lenke til kommentar
rmyra Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Takk for svar Jeg jobber ofte på steder som ikke er vei til, så veldig ofte har jeg ikke anledning til å lade på jobb. Tlf jeg har pr idag holder ikke alltid ut dagen hvis det blir noen samtaler, så batterikapasitet er viktig. Hvordan er Iphone5 på batteri?? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hva med samsung Galaxy III? Du får den jo for under 3000kr nå. Så kan du kjøpe et større batteri, slik som dette http://www.dustinhome.no/product/5010657845/samsung-galaxy-s-iii-extended-battery-kit-marble-white/ Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 iPhone 5 er elending på batteri og bør ikke vurderes mtp bruket ditt. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Sony Xperia ZR har 4,55" skjerm. Samme telefonen som Xperia Z bortsett fra dårligere skjerm vil sikkert noen si, men jeg velger å si mindre skjerm. Det positive med ZR kontra Z er at den tåler en del mer. Den er tykkere, har gummi bakside og tåler vann bedre enn Z. Eller så er Samsung Galaxy Xcover 2 et billigere alternativ. Endret 30. juli 2013 av Steffen94 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Med tanke på batteri så vet jeg ikke. S3 har hvertfall mye dårligere batteri enn iPhone 5. Men kanskje S4 har bedre batteri? Hvis du lader telefonen om natta holder de fleste mobiler batteriet godt gjennom en arbeidsdag. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hva med denne? http://m.amobil.no/artikler/test-nokia-lumia-720/134780 Lumia 720 har god skjerm, et bra kamera og bra batteritid. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Men som nevnt over kan du skifte ut batteriet på S3 og sette i et på 3000mAh, da får du 40% mer. noe som fint burde holde ut dagen selv med mye bruk. Med tanke på batteri så vet jeg ikke. S3 har hvertfall mye dårligere batteri enn iPhone 5. Men kanskje S4 har bedre batteri? Hvis du lader telefonen om natta holder de fleste mobiler batteriet godt gjennom en arbeidsdag. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Med tanke på batteri så vet jeg ikke. S3 har hvertfall mye dårligere batteri enn iPhone 5. Men kanskje S4 har bedre batteri? Hvis du lader telefonen om natta holder de fleste mobiler batteriet godt gjennom en arbeidsdag. Der tar du grundig feil!!! Specs Iphone 5 vs Samsung Galaxy S3: Li-Po 1440 mAh vs Li-Ion 2100 mAh battery Up to 225 h (2G) / Up to 225 h (3G) vs Up to 590 h (2G) / Up to 790 h (3G) Up to 8 h (2G) / Up to 8 h (3G) vs Up to 21 h 40 min (2G) / Up to 11 h 40 min (3G) Test Samsung Galaxy S3 – 359 minutes in web browsing, still the king There isn’t much we can say other than kudos Samsung! Six hours of browsing with screen brightness set to maximum on a 4.8-incher with a 2,100mAh battery? Wow! Just wow! Apple iPhone 5 – 200 minutes, dis-ap-point-ing Fanboys have praised the heck out of Apple for increasing the iPhone’s screen size, but here’s the reverse of the medal. The 4-inch 1136 x 640 screen and the new Apple A5 CPU drain this baby’s juice in only three hours and twenty minutes of web browsing, which is a terrible result, being just at over 50% of S3’s autonomy. Burn! Tatt fra denne testen: http://www.androidauthority.com/which-test-galaxy-s3-wins-battery-challenge-heavily-beats-apples-iphone-5-122142/ Mener du forsatt at Iphone 5 har bedre batteri?? Jeg har S3 selv også jeg syntes batteritiden er ganske bra så Iphone 5 må ha et sinnssykt rått batteri hvis S3 har et "mye dårligere batteri enn Iphone 5". Apple fanboy? Endret 31. juli 2013 av Steffen94 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Der tar du grundig feil!!! Specs Iphone 5 vs Samsung Galaxy S3: Li-Po 1440 mAh vs Li-Ion 2100 mAh battery Up to 225 h (2G) / Up to 225 h (3G) vs Up to 590 h (2G) / Up to 790 h (3G) Up to 8 h (2G) / Up to 8 h (3G) vs Up to 21 h 40 min (2G) / Up to 11 h 40 min (3G) Test Samsung Galaxy S3 – 359 minutes in web browsing, still the king There isn’t much we can say other than kudos Samsung! Six hours of browsing with screen brightness set to maximum on a 4.8-incher with a 2,100mAh battery? Wow! Just wow! Apple iPhone 5 – 200 minutes, dis-ap-point-ing Fanboys have praised the heck out of Apple for increasing the iPhone’s screen size, but here’s the reverse of the medal. The 4-inch 1136 x 640 screen and the new Apple A5 CPU drain this baby’s juice in only three hours and twenty minutes of web browsing, which is a terrible result, being just at over 50% of S3’s autonomy. Burn! Tatt fra denne testen: http://www.androidauthority.com/which-test-galaxy-s3-wins-battery-challenge-heavily-beats-apples-iphone-5-122142/ Mener du forsatt at Iphone 5 har bedre batteri?? Jeg har S3 selv også jeg syntes batteritiden er ganske bra så Iphone 5 må ha et sinnssykt rått batteri hvis S3 har et "mye dårligere batteri enn Iphone 5". Apple fanboy? Ja stor fanboy. Min bruk og erfaring så har jeg mye bedre batteri på iPhone 5 enn på S3. Forresten en fanboy skal ALDRI anklage andre for å være fanboy ;-) Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Ja stor fanboy. Min bruk og erfaring så har jeg mye bedre batteri på iPhone 5 enn på S3. Forresten en fanboy skal ALDRI anklage andre for å være fanboy ;-) Jeg er ikke Samsung fanboy, men skal innrømme at jeg er Android fanboy Kan vært noe feil med S3'n du brukte? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Nokia Lumia 920 er veldig solid, bra kamera, kjempelettvint UI, rask. Og VELDIG billig for tiden. Soleklar innertier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå