Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe en ny gaming pc. Tror ikke jeg vil bygge selv da jeg har null erfaring og egentlig ikke har så veldig mye lyst til det :D

 

 

SÅ jeg lurte på om dette var en bra deal?

 

http://cdon.no/elektronikk/thor_alda_extreme_-_intel_core_i7_4770k_-_2x8gb_-_250gb_ssd_-_2tb_-_geforce_gtx_780_-_windows_8-23828906

 

 

Eller er det noen andre fine tilbud noen vet om? Som er billigere eller bedre?

 

Pris - 10-16k ca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nei, 3820 er ikke noe god på 2011, 4770k er vel bedre... Men skal man spare penger på noe med kjerner burde man i så fall gå 8350 ;)

Men så er det jo ikke sånn at man MÅ opp på maks budsjett heller da

 

Jeg bare fant en maskin som var kraftigere og bedre enn Thor-PCen til samme pris. Jeg har aldri sagt at trådstarter må kjøpe en maskin til 16K.

Lenke til kommentar

Hva var så vanskelig å forstå med det? Per dags dato er det få spill som drar nytte av mer enn 2 kjerner grunnet de gamle konsollene. Nå som de nye konsollene kommer 8-kjerners x86 prosessorer sier det seg selv at nye spill på PC vil ta nytte av mange kjerner.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Ja, du kan jo tro det. PS3 har hatt

Hva var så vanskelig å forstå med det? Per dags dato er det få spill som drar nytte av mer enn 2 kjerner grunnet de gamle konsollene. Nå som de nye konsollene kommer 8-kjerners x86 prosessorer sier det seg selv at nye spill på PC vil ta nytte av mange kjerner.

 

Det er ikkje vanskelig å forstå, men du prater tull. PCer har hatt flere kjerner siden 2005 uten at det har hatt noen særlig innvirkning på spill og praktisk talt alle spill kjører fremdeles bare på en kjerne. Nye konsoller kommer ikkje til å påvirke det på mange år.

Lenke til kommentar

Nå må du huske at PS3 og Xbox 360 hadde helt annerledes arkitektur enn du finner på prosessorer for PCer. Nå som Xbox One og PS4 bruker x86 og prosessorer du finner i bærbare, vil selvfølgelig PC-porter støtte 8-kjerner, noe annet hadde vært helt idiotisk. Alle spill kjører bare på en kjerne? :hm: De fleste nye spill drar nytte av 2 kjerner, er en god del som bruker mer enn 4 kjerner også.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Har du null peiling ser jeg ingenting som er riv ruskende galt med Thor-PCen. De oppgir ingenting om strømforsyningen, men ellers ser det greit ut.

 

Jeg ville ikke gått for Komplett-PCen som er foreslått her. Thor-PCen gir deg nok for pengene spør du meg. I tillegg får du med to spill (synes det er greit å notere for seg).

 

Man kan fint gå for i7 3820 hvis man vil spare litt penger, men når man først er på LGA 2011 og har pengene skader det jo ikke med 3930K. Spesielt nå som de nye konsollene har 8-kjerners prosessor er det kjekt med litt flere kjerner.

 

Det er virkelig ikke et godt poeng for å velge en prosessor. Quad-core prosessorene kommer til å briljere en stund selv om konsollene stiller opp med sine åtte svake kjerner. Utviklerne foretrekker fortsatt å satse tungt på 3-4 kjerner, og slik kommer det til å være i lang tid fremover.

Lenke til kommentar

Følger med spill på Komplett-PCen også.

 

Jeg har aldri sagt at det var grunnen til å velge i7 3930K, men at det er kjekt å ha litt ekstra kjerner for fremtiden, altså bare en bonus. Men å gå for Thor-PCen istedenfor den Komplett maskinen jeg snakker om er jo ren idioti. Komplett-PCen har 3. parts prosessorkjøler, bedre kabinett, strømforsyning av god kvalitet og velger man i7-3820 er den 2000,- billigere også.

Lenke til kommentar

Å spekke Komplett-PCen til spesifikasjonene som matcher Thor-PCen kommer til å koste. Jeg ser for meg at den kommer til å ende opp på rundt 17 000,- før den blir veldig konkurransedyktig. Da snakker vi 3930K + bedre kabinett + tilsvarende SSD/HDD + skikkelig kjøling. Om dette ikke er aktuelt, vil Thor-PCen gi mer for pengene.

 

For en som ikke har peiling er det et godt kjøp. Den eneste tvilsomme delen er strømforsyningen (den kan være bra, vi vet ingenting annet at maskinen fungerer!), og for en som ikke har peiling er ikke overklokking noe man trenger å diskutere. CPU-viften som følger med gjør jobben sin, men intet mer.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om? :hm: Med Define R4 (som er ett bedre kabinett enn FD Arc), i7 3820 (som er cirka like bra som i7 4770K), 16GB RAM, 240GB SSD er den faktisk bedre spekket enn Thor-PCen, men koster 1000,- mindre! Og hvorfor er overklokking uaktuelt? Kanskje TS en dag plutselig fikk lyst til å overklokke?

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Hmm...puttet på en ekstra SSD ved en feil :hmm: ...

 

Til 1000,- mindre blir vel maskinen verd det. Men om overklokking er et ønske i fremtiden er ingen av alternativene Komplett har tilgjengelig gode valg.

 

Men ja, da blir maskinen verd sin pris så lenge den er på tilbud.

Da står det om maskinen skal kjøpes så snart som mulig eller om det er noe som skal kjøpes i fremtiden.

Lenke til kommentar

Om trådstarter ikke har erfaring blir det vanskelig uansett. Da er det bare å ta en ettermiddag fri og finne en grei demonstrasjonsvideo...

 

Skal man først bruke penger på kjøling kan man like godt gå all in og få tak i noe skikkelig. H100i gjør en god jobb og støyer ikke allverden,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...