GluteusMaximus Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Da har jeg fått nytt svarskjema med tilbud om studieplass. Så da skjer det ting i hvert fall! Lykke til til dere andre som fortsatt venter! Lenke til kommentar
thiho Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Har jeg null sjanse for å komme inn når jeg står som nr 2 på venteliste til Bergen, men det står at studiet etterfylles ikke? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Er det flere som ikke har fått supplimerings-endringene? Jeg har ikke motatt noe nytt tilbud eller oppdatering på den gamle. Begynner å bli veldig seint nå. Btw NTNU som behandler min søknad om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
ehe90 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Har ikke fått noe forandring her heller. Synes det er litt merkelig dersom overhode INGEN fra noen av ventelistene til medisin har blitt tatt opp..... Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Har jeg null sjanse for å komme inn når jeg står som nr 2 på venteliste til Bergen, men det står at studiet etterfylles ikke? Dette varierer etter hvilket studie du har søkt. Noen studier tar opp så mange flere studenter enn det er plasser på hovedopptaket at de har ingen eller få ledige plasser ved andreopptaket. Noen av disse studiene venter da til etter skolestart med å etterfylle studiene fordi det alltids er noen som ikke møter på første skoledag. Så alt håp er ikke ute! (såfremst du ikke har søkt juss ved UiT, der gir de ikke ut flere plasser enn de som får tilbud på hovedopptak). Om du er usikker på dine sjanser kan du også prøve å ringe de på studiestedet ditt som har ansvaret for studiet du har søkt. Har ikke fått noe forandring her heller. Synes det er litt merkelig dersom overhode INGEN fra noen av ventelistene til medisin har blitt tatt opp..... Les svaret jeg ga over. Medisin er blant de studiene som overfyller ved hovedopptaket, og som ofte ikke etterfyller før etter skolestart. Ei venninne fikk ventelisteplass nr 6 ved hovedopptaket ved UiT for to år siden, og hun var fortsatt på plass nr 6 dagen før skolestart. Men på ettermiddagen på skolestartdagen fikk hun en mail/telefon om at hun hadde fått en plass! Endret 30. juli 2013 av medisinstud Lenke til kommentar
ehe90 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Les svaret jeg ga over. Medisin er blant de studiene som overfyller ved hovedopptaket, og som ofte ikke etterfyller før etter skolestart. Ei venninne fikk ventelisteplass nr 6 ved hovedopptaket ved UiT for to år siden, og hun var fortsatt på plass nr 6 dagen før skolestart. Men på ettermiddagen på skolestartdagen fikk hun en mail/telefon om at hun hadde fått en plass! Får sitte med litt håp i to uker til da. Det vil være det bitreste jeg har opplevd å ende opp så nærme som det her Endret 30. juli 2013 av ehe90 Lenke til kommentar
thiho Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Er det håp for nr 10 på venteliste for odontologi i Oslo?.. Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Er det håp for nr 10 på venteliste for odontologi i Oslo?.. Det er verre å komme inn i oslo enn i tromsø når man står på ventelisteplass, ettersom de fleste har oslo som førstevalg, og derfor er færre som takker nei til tilbudet der. men du kan ikke vite noe sikkert før etter skolestart. foreslår at du kanskje ringer noen som har ansvar for odontologi ved UiO, og spør om dine sjanser, og hvordan ting har vært tidligere år. Lenke til kommentar
thiho Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Oppdateres ikke søknadene hver dag? Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Oppdateres ikke søknadene hver dag? Ja det gjør de, men de fleste endringene som skjer nå skyldes at folk hopper ut av ventelista, ikke at noen fler tas inn. Det kan hende de tar inn et par personer i løpet av etterfyllingsperioden etter 5. august, men det er størst sannsynlighet for at de venter til etter skolestart fordi de da vet nøyaktig hvor mange som har akseptert plassen (ved å møte opp). Lenke til kommentar
ullvott90 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Er poenggrensene for suppleringsopptaket lagt ut? Jeg kan ikke finne dem. Når legges disse ut? 1 Lenke til kommentar
thiho Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Kan man få opp hvem man som er på samme kull som deg gjennom stundentweb? Lenke til kommentar
Mysterio19 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Gikk inn på Samordna Opptak den 29. juli og da var poengkravet til NHH senket fra 56,7 til 56,5, men nå ser det ut som om det har gått opp igjen? Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Kan man få opp hvem man som er på samme kull som deg gjennom stundentweb? Nei 1 Lenke til kommentar
Feline_ Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Er poenggrensene for suppleringsopptaket lagt ut? Jeg kan ikke finne dem. Når legges disse ut? http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/13/poenggrenser_vara_hoved.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå