Gå til innhold

? Appene må ikke være like bra, men bedre

Anbefalte innlegg

Deg om det. Jeg har tilgang til forsterkeren min, alarmen hjemme, parkering i Oslo, avlesing av strøm, styring av htpc, pulsmåler til sykkel osv. via spesialapper som stort sett bare finnes til Android og iOs.

De vanligste appene finnes til Windows, men alle trenger stort sett en eller to spesialprogrammer som ikke gjør det, og da har plattformen en ulempe.

Kvaliteten på apper til Windows phone er forøvrig crap når man beveger seg utenfor den sfæren av apper som MS har sponset. Det er rett og slett ingenting å tjene på plattformen, så folk bruker ikke penger på å utvikle for den. Jeg jobber selv med utvikling av software, og selv om vi er MS gullpartner er iOs og Android hovedplattformene våre på mobile, og iOs eneste på tablets. Markedet for Windows-apper er rett og slett ikke der. Ingen kunder vil ha det.

Ditto, jeg stytrer HTPC, jeg styrer lys, strøm osv vha software som ikke finnes til win mobile.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Verisure utvikler app til win phone også, men man kan også bruke nettleseren som win phone har.

Utstyr i hjemmet kan styres via blutooth til ir overganger om det ikke er dedikert app.

htpc har apper til bl.a windows media senter. denon og andre hifi produsenter har apper til win phone.

samsung tv kan kontrolleres av win phone app.

runtastic leverer treningsapper til pulsbelter som funker med win phone.

nike+ støttes av windows phone osv osv.

airplay støttes også.

Windows phone flisene bør være utmerket til å vise boligalarmstatus men inntil videre tas det via nettleseren.

Fremtiden er uansett hybridapper.

Lenke til kommentar

Håper absolutt du tar feil. Jeg har fått nok av apper programmert i HTML eller noe annet og bare kjapt portert over. Ja til å utvikle apper fra bunnen av til alle plattformer! Jeg betaler gjerne ekstra for det.

Lenke til kommentar

Så lenge WP er så dårlig som det er - håper jeg utviklere holder seg vekke fra platformen.

Windows Aktiv S har imponert meg med oppetid før lading noe som kanskje er takket OSet, men utover det har jeg ingenting positivt å si om WP8.

Søppel.

Det tre lysstyrke nivåer, det er ikke rotasjonslås, det er ikke mulighet for VPN, global volumkontroll på hele skiten, Store er noe uoversiktlig dritt og utover 2 spill har jeg ikke funnet en eneste app som har vært installert lenger enn 10 min.

Det er en bra skjerm på denne modellen, men den får jeg ikke utnyttet potensialet av fordi WP ikke vil godta media filene jeg prøver å legge inn.

For å toppe det hele er det en hardcoded søppelknapp (som jeg hele tiden kommer borti) aka BING søk. BING for "#¤%!

Og ehh ja - etter dag 1 har jeg ikke sett en eneste oppdatering...

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er vel bare å legge inn opera eller en annen nettleser og søke med google. Ikke sjekket, men normalt kan man legge inn søk med google isteden for bing.

I verste fall har man google som startside og snarvei.

Mediefiler, tja, det er da nok av medieplayere å velge mellom?

VLC skal ta det meste, men det er nok av alternativer utenom.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

VPN kommer ikke før 2014 men surfeasy ser ut til å tilby VPN til alt mulig. Mulig man kunne brukt surfeasy løsninger for å få wifi?

Antar de som trenger VPN på windows enheter velger windows rt

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er bokser med bluetooth mottaker og ir sender som man har fjernkontrollapp til.

Tlf bruker appen som fjernkontroll, og sender kommandoer via bluetooth til boks som videresender som ir.

Ikke like elegant, men kan styre det meste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Musikken sin får man på alle os.

Tydeligvis ikke jeg. Jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg bare fikk lagt over et random utvalg av filene mine på min HTC 8S.

Lenke til kommentar

Utstyr i hjemmet kan styres via blutooth til ir overganger om det ikke er dedikert app.

htpc har apper til bl.a windows media senter. denon og andre hifi produsenter har apper til win phone.

Nei, det kan det ikke, ihvertfall ikke om man har ett system av en viss kompleksitetsgrad som man vil at skal være funksjonelt.

Min HTPC har ikke noen app til software-oppsettet jeg bruker.

Jeg bytter ikke ut hardware til tusenvis, og software som er overlegen på alle andre måter for å få en dårligere opplevelse. Hva fremtiden er får være så sin sak, jeg forholder meg til nåtiden når jeg kjøper ting.

AtW

Lenke til kommentar

Er vel bare å legge inn opera eller en annen nettleser og søke med google. Ikke sjekket, men normalt kan man legge inn søk med google isteden for bing.

I verste fall har man google som startside og snarvei.

Mediefiler, tja, det er da nok av medieplayere å velge mellom?

VLC skal ta det meste, men det er nok av alternativer utenom.

Det tre knapper på fremsiden av mobilen - en av dem er kun for BING søk. BING er verre enn ubrukelig og bedredelig. Det er MS sine intensjoner i ett nøtteskall. Jeg er ikke alene om å komme borti denne knappen hele tiden. Den kaster meg ut av hva enn jeg holder på med og rett inn i reklame helvette.

Når gode apper er ikke-eksisterende må nesten OSet virke out of the box - men man kan ikke engang sette google som start i IE.

En mediaspiller som duger finner jeg ikke - og Zune vil uansett ikke la meg overføre hva som helst til mobiltelefonen. Her skal det begrenses!

VLC finnes ikke til WP.

VPN kommer ikke før 2014 men surfeasy ser ut til å tilby VPN til alt mulig. Mulig man kunne brukt surfeasy løsninger for å få wifi?

Antar de som trenger VPN på windows enheter velger windows rt

Å finne ut at OSet ikke støttet VPN kom etter innkjøp, og som en stor smell. Istedet for innkjøp av enda mer MS produkter blir det at jeg holder meg vekke. Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Noen som vet tallene på markedsandel for WP8?

Ser ut til at salget ligger mellom 2% og 10% avhengig av land, i bruk var imidlertid Windows Mobile på 1,33% i juni 2013 (kilde).

Verisure utvikler app til win phone også, men man kan også bruke nettleseren som win phone har.

samsung tv kan kontrolleres av win phone app.

runtastic leverer treningsapper til pulsbelter som funker med win phone.

nike+ støttes av windows phone osv osv.

airplay støttes også.

Windows phone flisene bør være utmerket til å vise boligalarmstatus men inntil videre tas det via nettleseren.

Poenget mitt er ikke at det ikke går an å få til det man vil på Windows Mobile, bare at det er mer styr. Med iPhone (som jeg bruker) kan jeg føle meg sikker på at jeg får gjort akkurat det jeg vil. Jeg trenger ikke jage etter rare ekstradingser, og de gangene jeg vil ha noe ekstra finnes det alltid til plattformen min. Windows Mobile er et helt ok operativsystem med en del store mangler, men et os er ikke nok, man må ha et økosystem. Noe MS ikke lenger har på mobile.

Siden utviklere på iOs faktisk tjener penger på programvaren (det gjør de også på Android, men veldig mye mindre, dog nok til at det lønner seg) er strømmen av nye og polerte applikaskoner jevn. Det er et marked der ute, og det fører til konkurranse. Sammenlikne dette med Windows Mobile der MS sponser det som er av kvalitetsprogramvare, og fremtiden ser ikke lys ut. MS kan ikke fortsette å betale alle for å lage software, og det ser ikke ut som markedet starter seg selv. Fun fact: Ingen tjener lenger penger på reklamefinansierte Windows Mobile apps, da MS nylig har sluttet å kjøpe opp alle annonsene selv. Sånt er bare trist.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tydeligvis ikke jeg. Jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg bare fikk lagt over et random utvalg av filene mine på min HTC 8S.

Vet ikke hvordan du gjorde det. Bruker stort sett copy/paste av musikkfilene, og legger inn spillere med god formatstøtte. Ikke testet på windows phone.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ser ut til at salget ligger mellom 2% og 10% avhengig av land, i bruk var imidlertid Windows Mobile på 1,33% i juni 2013 (kilde).

Poenget mitt er ikke at det ikke går an å få til det man vil på Windows Mobile, bare at det er mer styr. Med iPhone (som jeg bruker) kan jeg føle meg sikker på at jeg får gjort akkurat det jeg vil. Jeg trenger ikke jage etter rare ekstradingser, og de gangene jeg vil ha noe ekstra finnes det alltid til plattformen min. Windows Mobile er et helt ok operativsystem med en del store mangler, men et os er ikke nok, man må ha et økosystem. Noe MS ikke lenger har på mobile.

Siden utviklere på iOs faktisk tjener penger på programvaren (det gjør de også på Android, men veldig mye mindre, dog nok til at det lønner seg) er strømmen av nye og polerte applikaskoner jevn. Det er et marked der ute, og det fører til konkurranse. Sammenlikne dette med Windows Mobile der MS sponser det som er av kvalitetsprogramvare, og fremtiden ser ikke lys ut. MS kan ikke fortsette å betale alle for å lage software, og det ser ikke ut som markedet starter seg selv. Fun fact: Ingen tjener lenger penger på reklamefinansierte Windows Mobile apps, da MS nylig har sluttet å kjøpe opp alle annonsene selv. Sånt er bare trist.

Ikke alt er microsoft sin feil. Vet hvor vrange produsentene er, så om windows phone mangler en app for å styre boligalarmen er det like mye produsentens feil som microsoft. Jeg skjønner at manglende VPN støtte er et problem for mange og at mange ønsker en app for alt, til og med for å trekke ned i do, men når mannen i gata skal kjøpe ny mobil så er det vanligvis ikke VPN støtte de først sjekker.

Flertallet får fint brukt mobilen til alt de har behov for. Om VPN er et absolutt krav, og man MÅ ha en app til boligalarm og akkurat den receiveren man har så er det godt mulig windows mobil ikke er riktig valg. Det må jo den som kjøper mobilen finne ut av.

Synes bare windows mobilene får ufortjent mye klaging da de ikke er SÅ elendige som mange vil ha det til.

Jeg har sett på hvilke apper som er til de ulike os, og ser tydelig at jeg i likhet med de fleste andre får behovet dekket uansett os. Alt finnes ikke til alle os, men det er nok av alternativer.

Er enig i at produsenter ikke utvikler windows phone apper i like stor grad som til android og ios. Man støtter heller ikke VPN før 2014 en gang. Ser selvsagt dette. Men dette er valg de som MÅ ha VPN må ta, ikke de som aldri trenger det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Vet ikke hvordan du gjorde det. Bruker stort sett copy/paste av musikkfilene, og legger inn spillere med god formatstøtte. Ikke testet på windows phone.

Copy/paste virker ikke på WP. Du må bruke et eget program for å legge musikken over på telefonen, og dette programmet la bare over et utvalg av musikken min.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er da ikke så utrolig dårlig, det har jo akkurat kommet på markedet. 1,33% er faktisk en del når man ser på verdens basis.

Lenke til kommentar

Er da ikke så utrolig dårlig, det har jo akkurat kommet på markedet. 1,33% er faktisk en del når man ser på verdens basis.

Med tanke på hvor stor Nokia har vært innen smartmobiler er det en katastrofe uten sidestykke!!

1,33% er bedre enn ingenting men husk att Nokia hadde ca 44% av smartmobilmarkedet for bare 2-3 år siden, ser man slik på det er det katastrofe...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Med tanke på hvor stor Nokia har vært innen smartmobiler er det en katastrofe uten sidestykke!!

1,33% er bedre enn ingenting men husk att Nokia hadde ca 44% av smartmobilmarkedet for bare 2-3 år siden, ser man slik på det er det katastrofe...

Det stemmer nok. Synes de burde holde seg til Symbian og videreutvikle det, da det faktisk ikke var verst.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...