V. Haugen Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Telenor og DNB nærmer seg omsider lansering av ny betalingsløsning.Vil gi deg <i>Valyou</i> for penga Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hva med Netcom? Når kommer de med støtte for dette? Noe sier meg at de ikke kommer til å kjøpe seg inn i denne løsningen... 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Da er det bare å håpe at neste iPhone-modell kommer med NFC, så er alt tilrettelagt for å ta dette i bruk Lenke til kommentar
Ungeolsen Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 DNB-kunde, det blir ikke Lenke til kommentar
Salamaza Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det må være 5000 personer i Norge som har denne kombo av tjenester og betalingsterminal. jaja en plass må man starte med NFC betalinger, blir sikker mer utbredt etter 3-4 år. 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Ja, det er hvertfall 5000 flere enn i dag. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Ifølge E24 har Telenor 3,2 millioner kunder, og DNB 1,8 millioner kunder, men hvor mange som har begge deler er umulig å si. Vi kan jo gjøre et kjapt estimat basert på noen antagelser, nemlig ingen korrelasjon mellom det å være DNB-kunde og Telenor-kunde, samt at antallene gjelder for alle norske statsborgere fra 16 år og opp (4,06 millioner), samt at alle tallene representerer en person. (ingen som har to telefonabb). En antagelse til: Ingen som skifter til Telenor/DNB for å få denne muligheten. Da er det 78,8% som er Telenorkunde og 44,3% som er DNB-kunde. Med antagelsen om ingen korrelasjon så bør det altså være ca 78,8%*44,3% = 34,9% av befolkningen over 15 år som er begge deler. Rettere sagt ca 1,42 millioner personer. Jeg ser uansett for meg at dette ikke vil ta av før flere banker og nettilbydere tilbyr det. Endret 29. juli 2013 av Simen1 2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Da er det bare å håpe at neste iPhone-modell kommer med NFC, så er alt tilrettelagt for å ta dette i bruk Eller bytte til en telefon man ikke trenger knekk i håndleddet for å bruke 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Eller bytte til en telefon man ikke trenger knekk i håndleddet for å bruke Jeg har heldigvis fullt fungerende knokler i håndleddet, men for morro skyld prøvde jeg å bruke iPhonen med helt stivt håndledd. Fungerte perfekt Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Vet ikke om du skjønte helt det han skrev. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Med antagelsen om ingen korrelasjon så bør det altså være ca 78,8%*44,3% = 34,9% av befolkningen over 15 år som er begge deler. Rettere sagt ca 1,42 millioner personer. Tror du også at 34,9% av befolkningen har en nfc-kapabel telefon? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Tror du også at 34,9% av befolkningen har en nfc-kapabel telefon? Nei, selvsagt ikke. Estimatet gjelder kun sitatet. (hvor mange som er både telenorkunde og DNB-kunde) Endret 29. juli 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Har selv en kombinasjon av alt dette med S4, og ser frem i mot å teste det! Etter å ha brukt NFC en stund med NFC tags, hadde det vært stilig å kunne betale med NFC! Rema 1000 har ihvertfall NFC terminaler i Stavanger! Lenke til kommentar
rottefOu~ Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Woho, oppfyller alle kravene. Det er dette jeg liker med Telenor, fremfor andre operatører. De kommer med nye ting hele tiden. Først ute med 4G, bankID på mobil og nå dette. 1 Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Har alle punktene selv, ser frem til å teste dette Mange sier dog det er "mye dyrere!" enn vanlig Visa, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Er man både Telenor og DNB kunde, bryr man seg ihvertfall fint lite om å få "value" for pengene sine. Ironien her er sannsynligvis helt lost på de to bedriftene men jeg får ihvertfall humre litt for meg selv... 2 Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Er man både Telenor og DNB kunde, bryr man seg ihvertfall fint lite om å få "value" for pengene sine. Ironien her er sannsynligvis helt lost på de to bedriftene men jeg får ihvertfall humre litt for meg selv... Du har et godt poeng og det er nok denne kundegruppen de satser på, de som ikke bryr seg om "value". Stort sett alle tjenester DNB har introdusert har vært dyre. Jeg vil ikke ha dette også pga sikkerhetshensyn. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg vil ikke ha dette også pga sikkerhetshensyn. Det kreves en applikasjon kjørende på telefonen for å kunne betale. Dersom du har pinkode på mobilen, så må du låse opp denne samt åpne applikasjonen før du kan betale. Er ikke det like godt som dagens løsning med betalingskort + pin? Isåfall, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Er man både Telenor og DNB kunde, bryr man seg ihvertfall fint lite om å få "value" for pengene sine. Nå har jeg vært DNB kunde hele livet, dog som student og jeg er veldig prisbevisst. Bruker OneCall på mobilfronten, men vurderer faktisk å bytte til Telenor (Djuice M) da den kun er 1 krone dyrere og inneholder like mange telleskritt, sms og mb data. Fordelen for meg er jo da at jeg får tilgang til BankID på mobilen, 4G og HD Voice. Og det er ihvertfall for meg verdt 1 krone... 3 Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg er skeptisk til NFC, mulig jeg bare er konservativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg