Gå til innhold

Seriøse tilbydere av netbutikkløsninger?

Anbefalte innlegg

En kunde ønsker å opprette en netbutikk for salg av varer, men dette er et felt jeg sjelden følger mye med på så det er vanskelig å skille ut hvilke tilbydere av disse totalløsningene som faktisk er gode. Noen som har tips?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kunde ønsker å opprette en netbutikk for salg av varer, men dette er et felt jeg sjelden følger mye med på så det er vanskelig å skille ut hvilke tilbydere av disse totalløsningene som faktisk er gode. Noen som har tips?

En kunde? For oss som ikke kjenner deg: du jobber med å produsere nettsider, men ikke med nettbutikk - eller misforstår jeg?

Ønsker du tips på en bedrift som kan levere hjemmeside med nettbutikk, eller en programvare for nettbutikk?

Ønsker du anbefaling på en bedrift som

Lenke til kommentar

Jeg jobber som utvikler ja, men firmaet jeg jobber i driver i prinsippet med noe helt annet.

Som nevnt, en komplett løsning, ikke bare programvare. Det er bare en personlig tjeneste ovenfor kunden, men jeg har ikke lyst til å anbefale noe når jeg ikke vet hvilke aktører som er seriøse og gode, og hvilke som ikke er det.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som utvikler ja, men firmaet jeg jobber i driver i prinsippet med noe helt annet.

Som nevnt, en komplett løsning, ikke bare programvare. Det er bare en personlig tjeneste ovenfor kunden, men jeg har ikke lyst til å anbefale noe når jeg ikke vet hvilke aktører som er seriøse og gode, og hvilke som ikke er det.

OK.

Du trenger kanskje ikke ta på deg det ansvaret, og anbefale noen du selv ikke har personlig erfaring fra? Hjemmeside-pris-test.info har testet de største hjemmeside-leveradørene i Norge, så du kan jo bare henvise han til den siden, slå slipper du å bli dratt inn i situasjonen og må stå til ansvar for noen anbefaling.

Jeg og partneren min har selv en nettside fra hjemmeside-gutta (som vant testen). Jeg kan anbefale dem, men nettsiden vår har riktignok ikke nettbutikk. Men de leverer det også ser jeg.

Endret av Christopher Almquist
Lenke til kommentar

Trollweb er en bra norsk leverandør av Magento løsninger. http://trollweb.no/. Fordelen med en aktør som Trollweb er at de har ferdige løsninger for integrasjon mot DIBS, NETS (betaling/kort), mot Posten og Tollpost.

Ellers er det slik at mange regnskapsystem har integrerte nettbutikkløsninger, gjelder f.eks Visma og Mamut (begge er egentlig Visma).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg snakket med en butikk i Oslo som solgte fysiske varer og spurte om han hadde en nettbutikk. Ja var svaret han kjøpte en ferdig løsning og folk fant butikken uten særlig markedsføring. Vi har altså følgende muligheter:

1. Kjøpe en ferdig nettbutikkløsning.
  2. Få profesjonelle til å skreddersy en løsning.
  3. Bruke e-handels programvare som for eksempel noen av de som er nevnt ovenfor
    http://www.magentocommerce.com/
    http://www.oscommerce.com/
  4. Lage alt fra bunnen selv.

Det siste er vel uaktuelt. Når man veier for og mot 2 kontra 3, må man være klar over at det ikke bare er å sette opp en løsning. Drift og utvikling, stabilitet og vedlikehold er også viktig.

Hvilke betalingsmuligheter er integrert i den løsningen som velges. Hvor lett er det å hacke butikken. Sikkerhet betyr altså noe. En webiside er lette å implementere selv, men en nettbutikk krever flere kunnskaper, ikke minst på sikkerhet. Noen ganger kan det være billigst å velge en profesjonell løsning som driftes og vedlikeholdes av denne aktøren. Og med den rivende utviklingen som skjer på mobile plattformer:

Hvor brukervennlig er programvaren for den som vil handle fra sin mobiltelefon? Hvor sikker er den løsningen eventuelt? En smarttelefon er en datamaskin med den sikkerhet en stasjonær datamaskin hadde for ca 20 år siden.

Der finnes helt sikkert et "break even" punkt mellom ulike løsninger avhengig av hvor stor omsetning kunden har.

Noe av det siste: http://www.gopago.com/

e-Handel (e-Commerce) er utvidet med m-Handel (m-Commerce).

En svært aktuell artikkel: Exploring Ten Fundamental Aspects Of M-Commerce Usability

Everyone is talking about mobile. Some e-commerce websites are venturing into it. Mobile commerce (also known as "m-commerce") has immense potential, exhibiting a 86% growth rate and hitting $25 billion in 2012 (set to reach $86 billion by 2016, according to eMarketer).
Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OK.

Du trenger kanskje ikke ta på deg det ansvaret, og anbefale noen du selv ikke har personlig erfaring fra? Hjemmeside-pris-test.info har testet de største hjemmeside-leveradørene i Norge, så du kan jo bare henvise han til den siden, slå slipper du å bli dratt inn i situasjonen og må stå til ansvar for noen anbefaling.

Jeg og partneren min har selv en nettside fra hjemmeside-gutta (som vant testen). Jeg kan anbefale dem, men nettsiden vår har riktignok ikke nettbutikk. Men de leverer det også ser jeg.

NÅR DET GJELDER Hjemmeside-pris-test.info MENER JEG AT DETTE EN VITS

MED FORBEHOLD OM FEIL

send pm hvis du finner opplysninger som ikke stemmer eller som kan eller vil tolkes feil.

Hjemmeside-pris-test.info er en side som eieren av hjemmeside-gutta.no og internettsider.no . Muligens flere domener på den lista, så kun på de to øverste. Oslo Media Group AS eier begge disse domene. Oslo Media Group AS ble opprettet januar 2013. Domenet hjemmeside-gutta.no ble opprettet i februar. Jeg vil på grunnlag av dette sitatet "Hjemmeside-gutta.no har holdt på med hjemmesider i snart fire år, og vokser kontinuerlig for hvert år som går." Påstå at dette er et useriøst selskap.

Med tanke på dette sitatet kan vi vende godviljen til å si at sannsynligvis har daglig leder Christian Martin Marzetta Burmeister (f 1986) drivet med dette før i sitt eget foretak med navn Big Expectations Christian Martin Brauer Burmeister

hjemmeside-gutta.no og internettsider.no har de samme sidene i sin portefølje. Dette mener jeg også er useriøst på grunnlag av at man kun kjøper en hjemmeside og den ikke kan bli levert av to (riktignok virtuelle) leverandører.

MED FORBEHOLD OM FEIL

send pm hvis du finner opplysninger som ikke stemmer eller som kan eller vil tolkes feil.

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...