Gå til innhold

Jobber hvor man ikke behøver utdanning?

Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte jeg skulle høre med dere om hvordan jobber jeg kan få uten utdanning. Blir alltid til at jeg leter etter lager, sjåfør og assistent jobber i barnehager, boveiledning osv, men er helt sikkert mange andre jobber jeg kunne søkt på også men som jeg ikke vet om krever utdanning i! Forklar gjerne også hva jobben går ut på. Hadde vært fint å få utvidet søke området litt;)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonselger og Callsentere er jo et alternativ. Du nevner assistent i barnehage, er også mulighet å jobbe som assistent i deler av skolen selv som ufaglært. En kan jobbe som vikar eller i vikarbyrå, men da blir det jo ofte innom de samme tingene.

EDIT kom på noen områder til:

Sykehjem og andre omsorgsyrker tar inn folk uten utdanning, spesielt som mann (antar du er det) vil du kunne være ganske ettertraktet her. Kan også kanskje få lignende ved sykehus.

Vaskejobber, gartnerjobber, enkelte jobber i nordsjøen (må ha kurs) kan også nevnes.

Endret av areason
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Absolutt ikke alle callsentere man kan jobbe på uten utdanning, eller å være under utdanning.

Er det en jobb du jakt etter en jobb du skal ha en liten periode, f.eks et par år. Eller ser du etter et yrke du ønsker å jobbe livet ut med?

Bemanningsbyrå greier å gi uutdannede ganske gode jobber med god inntekt og jobber som man tenker seg at man burde ha en utdanning for å jobbe som. Der kan du også uttrykke litt hva du ønsker å jobbe med, noe jeg mener er det viktigste med en jobb.

Lenke til kommentar

Jobber nå gjennom bemanningsbyrå, men ser ikke ut som om det er mulighet for å stige i gradene der hvor jeg jobber. Har tømt containere i 7 måneder nå og får kun ukes kontrakter. Mulig jeg må søke ett annet bemanningsbyrå enn der hvor jeg er nå da jeg bare hører negative ting om de. Tenker både og, men helst vil man jo finne en jobb med greit betalt å som man kan være en stund!

Lenke til kommentar

Mange industrijobber trenger man ikke utdanning for å ha. jobber selv i industrien og har nada utdanning innen det. begynner lønn er 162kr/t da begynner man på gulvet på kontrakt vanligvis og jobber seg til fast også hvis man er litt ivrig å spør litt kan man få kurser til å få andre bedre betalte jobber på fabrikken (som eksempel støper, ndt kontrollør eller rønken annsvarlig, er ting jeg kan bli der jeg jobber).

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Skal sies at bemanningsbyrå ikke bare ansetter vikarer, men også tar på seg å finne fast ansatte. Ber du om det kan det hende du får litt andre stillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...