Gå til innhold

Augustfest 2013 - tomsi42 - Prosjekt transport-konstruksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må lære meg bedre å bruke den..... :yes:

Et triks er å ikke bruke den til blomster, men alt mulig annet rart.

 

Artig utsnitt og den vindpølsa vs. sjøen forteller litt om høyden på broa her og hvordan en typisk eksponensiell vindprofil er fra overflata på havet og oppover. Nesten et bilde til ei naturfagbok. :)

Takk. En interessant observasjon, som går de fleste av oss hus forbi.

 

Kvaløybrua ble veldig flott! Fin komposisjon, kurver, linjer og detaljer. Et av dine beste så langt, synes jeg.

Takk. Jeg har flere fra denne brua ;)

 

Veldig flott komposisjon. Utrolig fin dybdefølelse. Flott kontrast. Vindpølsa utgjorde en flott ekstra detalj. Artig å se den fra denne vinkelen. Dette bildet kan du være stolt av. Jeg har passert den mange ganger på jobb. Det er ikke store klaringen når vi går under.

Takk. Du ikke på en liten båt ;)

 

Broa ble flott. Bra sort/hvit konvertering.

Takk.

 

Wow var også min spontane reaksjon da jeg så bildet ditt av Kvaløybrua, dette svingte det .

Takk.

Lenke til kommentar

(Ha,ha...jeg har da brukt den til noe annet enn blomster - 2. og 3. August for eksempel - fungerte bra da.)

 

PS Kommenterte den siste broen på Flickr....flott byggverk.

Stilig s/h, igjen.

Mange gode brobilder her. Under Vaterlandsbrua er det bruktmarked (/tyvegodsmarked som Oslopolitiet også har kalt det) hver lørdag og narkomarked hver eneste dag hele året.

Takk for kommentarene til dere.

 

Jeg tok vel bildet av Vaterlandsbrua når det var "vaktskifte" da, tenker jeg ;)

 

Flotte bilder fra Tromsø. Lengter etter å se motivet vi snakket om på siste treff, da du fortalte om turen til Tromsø.

Takk. Det motivet kommer; men det var rene detektivarbeidet for å få til noe brukbart.

Lenke til kommentar

Mange fine brobilder, ja. Liker best Kvaløybrua. Skikkelig bra komposisjon som gir en godfølelse av å se på bildet.

Du får ta deg en tur til Drammen om du er i Beite for broer.

Takk. Det blir nok en Drammenstur mot slutten av måneden; jeg tror ikke jeg blir i beit for broer, men det er alltid trivelig å fotografere i Drammen.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at uttrykket, mye god fest i gode broer er like sant som mye god mat i godt øl.

 

Jeg skulle gjerne invitert deg til Stavanger for å ta bilde av våre bruer. Men er redd de ikke er så forferdelig spennende. Iallefall sammenlignet med de man tydeligvis finner i Tromsø :)

Lenke til kommentar

Syns du har en spennende fest gående tomsi, med absolutt høydepunkt på Kvaløybrua. Spennende og pen komposisjon!

Takk. Det kommer nok fler fra den broa; men om de er like spennende kan jeg ikke garantere ...

 

Det er tydelig at uttrykket, mye god fest i gode broer er like sant som mye god mat i godt øl.

Takk En interessant sammenligning ;)

 

Jeg skulle gjerne invitert deg til Stavanger for å ta bilde av våre bruer. Men er redd de ikke er så forferdelig spennende. Iallefall sammenlignet med de man tydeligvis finner i Tromsø :)

Skulle gjerne tatt en tur; men det får bli en annen gang. At bruene ikke er så veldig spennende; betyr at det bare blir mer utfordring for fotografen ...

 

tomsi, du har en så god måte å komponere bilder på! De to siste faller utvilsomt i smak hos undertegnede. I det siste synes jeg også godt om detaljen med måken som sitter på lyktestolpen. Du er en råtass på s/h, men det vet du sikkert godt ;)

Takk. Det skal godt unngå å få minst en måke på ethvert bilde en tur utendørs i dette området :)

 

Jeg vil nok si at jeg er kun en gresshoppe når det gjelder s/h konvertering; sammenlignet med de store mesterene.

Lenke til kommentar

Sommarøybroa

9498664220_83b0275ce2_z.jpg

 

Dato: 10.08.2013

Utstyr: Panasonic G3 + 45-150mm f/4-5.6 @ 1/250s; f/7,1; 118mm; ISO 160

Format: 4:5

 

En av de mange smale bruene som finnes ute på kysten. Denne er lysregulert, selv om det er møteplasser på toppen.

 

edit: Postkort utgave i spoiler.

 

 

post-126935-0-90628400-1376346068_thumb.jpg

 

 

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tromsøbroa

9495868617_0ea2779028_z.jpg

 

Dato: 11.08.2013

Utstyr: Panasonic G3 + 45-150mm f/4-5.6 @ 1/6400s; f/7,1; 72mm; ISO 160

Format: 4:5

 

Tromsøbroa må jo være med; det er en vanskelig bro å fotografere da det krever litt detektiv arbeid for å finne et fint sted å stå for å tatt bildet en ønsker. Man vil jo gjerne ha med ishavskatedralen også ...

 

Postkortversjon i spoiler

 

 

post-126935-0-20065700-1376345686_thumb.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...