Gå til innhold

Augustfest 2013 - tomsi42 - Prosjekt transport-konstruksjoner

Anbefalte innlegg

Nei, i så fall var det en bra slutt. Blir spennende å se hvilke som utvelges i stedet.

Får vel være grei og velge ut siste bilde, ut fra ukens fangst...

Uten å kommentere underveis, har jeg fulgt godt med. Dels fordi du tar gode bilder men også fordi du fotograferer

i m 4/3 formatet. Jeg har planer om et kjøp .. en gang. ;)

Har tre favoritter: Dag 5, 7, og 22.

Takk for kommentarer - du er hjertelig velkommen i µ4/3. Jo fortere jo bedre ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løkke bro (aka. Monets bro)

9628057776_5ceba97ef3_z.jpg

Dato: 29.08.2013
Utstyr: Panasonic G3 + PZ 14-42mm @ 1/80s; f/7,1; 39mm; ISO 160
Format: 4:5

I og meg jeg liker denne broen godt, så synes jeg at den skal få avslutte festen.

Her er en spoiler med noen flere som ikke kom igjennom nåløyet.

Jeg har kun vist bilder undersiden av "Looking glass" broen; oversiden er ikke så veldig spennende ...

9556844106_a22ae6fd6b_z.jpg

Jernbanebroen i Sandivka er forsåvidt fotogen fra flere vinkler. Men fik kaldri noen jeg var helt fornøyd med. Men den ser slik ut:

9636822666_81a02dd017_z.jpg

Broen med alle buene er også fotogen i sitt rette miljø:

9563550121_6cbc0fba09_z.jpg

Det er et par underganger langs Akerselven som også kunne vært med. Denne, f.eks.

9599306719_113199f3ce_z.jpg
(men passet best i farger ...)

Denne spennende broen over Akerselva burde nok også vært med, men jeg fikk bare dette bildet, og det passet ikke så godt i s/h.

9613183761_33d0e87680_z.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er nok "dessverre" i den kategorien som er oppvokst med at "pene" bilder er landskap, blomster o.l.

Det å ta bilder av det dagligdagse, med unntak av "familiebilder" o.l., har nok havnet i baksetet. Det er godt å kunne følge med på trådene som er på månedsfestene, det gir meg et innblikk på at det er mange måter å vurdere hva som er "vakkert" med et bilde. Det trenger ikke nødvendig å være de klassiske skjønne landskapsbildene.

Ikke minst så har du og HelenaN vært eksponenter for bilder som slike som meg trenger å se mer av, for det er mye såkalt "vakkert" i det dagligdagse bymiljøet, i broer og bygninger o.s.v.

Selv om jeg forsatt sliter med å "se" slike motiver som egentlig er rett framfor nesen, så får jeg en klar inspirasjon av bildene som dere tar.

Når jeg plukker ut mine favoritter blant dine augustbilder så henger nok tankegangen med det "pene" landskapet igjen og blir farget av det.

Mine favoritter:

Fra Sandvika 4. august og 6. august

Kvaløybroa 7. august

Tromsøbroa 13. august.

Fra Sandvika 21. august og 22. august (den siste er vel fine favoritt av favorittene)

Og selvsagt Fra Løkke bro 31. august.

Lenke til kommentar

Fint med spoiler og alle bildene som ikke ble med. Bra avslutning.

Takk.

Jeg tror det er greit å samle flere rejects i en spoiler et par ganger i løpet av festen isteden for i nesten hver eneste post ...

Løkkebroa var flott - og den elliptiske formen der broa og refleksjonen danner en bane for øyet å følge var behagelig. :) Når jeg ser taggingen / grafitti under Akerselva så lærte jeg noe nytt; at taggere har båt.

Takk for kommentarene. Tagger er rimelig ressursfulle innimellom; håper de viser like mye iniativ eller i livet.

Lenke til kommentar

Jeg er nok "dessverre" i den kategorien som er oppvokst med at "pene" bilder er landskap, blomster o.l.

Ingenting å skamme seg over, det. Jeg vet ikke helt hvor jeg har fått inspirasjonen fra, men jeg har fått en interesse for det som er rundt oss, men som ikke alle ser. Gjerne litt fornulige situasjoner. Det er mange fine inspirasjonskilder,bl.a. Eugène Atget, Henri Cartier-Bresson, William Eggleston, Robert Adams og Andreas Gursky.

Takk for kommentarene.

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt 26. og 27. august. Veldig flotte. Ser at folk har forskjellige meninger her. Interessant. Veldig godt gjennomført. Du er liksom kapteinen på Augustfest skuta. Takk for det.

Takk for kommentarene. Jeg synes det er et godt tegn at det er forskjellige bilder som appellerer.

Kaptein og kaptein, fru Blom ;) Godt mannskap var det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...