Gå til innhold

Augustfest 2013 - tomsi42 - Prosjekt transport-konstruksjoner


Anbefalte innlegg

Bruker: tomsi42

Deltagernivå: Prosjekt-oppgave

Prosjekt: Transport-konstruksjoner

Utstyr: Det som jeg har for hånden

 

Jeg skal lage en bildeserie over noen utvalgte strukturer/konstruksjoner som er transport-relatert; som bruer, skinner, kjøreledninger, guard-rails og lignende.

 

Bildene skal være i sort/hvitt og i andre formater enn 2:3 og 4:3

 

Det er mulig jeg strammer inn på utstyrsvalg.

 

edit: en finjustering når det gjelder bildeformat.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Slependen

9416762908_4c8c8fb316_z.jpg

 

Dato: 01.08.2013

Utstyr: G3 + m.ZD 17mm f/1.8 @ 1/250s; f/7,1; ISO 160

Format: 7:6

 

E-18 går i bro ved ICA Slependen. Under broen er det rimelig forfallent, men det var for mange parkerte biler i området, så jeg fikk velge en annen vinkel.

Endret av tomsi42
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes du har fått til en spennende komposisjon. Fine linjer som leder inn i bildet. Bildet er litt mørkt, men det fremhever mystikken. Jeg likte spesielt godt skyggen av rekkverket som lager en ny midtstripe nede på grusen. Her er det ikke bare konstrast mellom lys og mørke, men også kontrast mellom orden og uorden. Spennende himmel. Flott levert.

Lenke til kommentar

Jeg synes du har fått til en spennende komposisjon. Fine linjer som leder inn i bildet. Bildet er litt mørkt, men det fremhever mystikken. Jeg likte spesielt godt skyggen av rekkverket som lager en ny midtstripe nede på grusen. Her er det ikke bare konstrast mellom lys og mørke, men også kontrast mellom orden og uorden. Spennende himmel. Flott levert.

Takk. Det er mulig bildet er litt for mørkt; jeg får sjekke når jeg sitter på en bedre skjerm.

 

Flotte linjer - har du to Augustfest-tråder nå?

Takk. Jef har bare denne tråden, den andre er diskusjonstråden for festen.

 

Klassisk komposisjon. Har brukt denne vinkelen på mange bruer, men aldri helt fått den til å sitte. Personlig liker jeg å ha noe under broene mine når jeg tar bilder som sykler, mennesker eller maskiner. Det gir meg en anelse om hvem som bruker broen, demografien og en følelse.

Takk. Det er en god ide å få med noe mer, ja. Jeg er ikke sikker på om denne sitter helt; jeg har noen andre vinkler jeg vil prøve ut i løpet av måneden.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Thumbs-up. :) Jeg liker at du har valgt s/h og (nesten) 1:1.

Takk - prøvde først 1:1, men det fungerte ikke her, men 7:6 fungerte greit.

 

Fikk lyst til å fotografere broer nå :) S/H er en svakhet som jeg ikke behersker selv. Du leverer hver gang.

Takk; broer er takknemlige motiv, så det er bare å sette i gang ;). S/H behøver ikke være så vanskelig, men det er ikke alle motiv som kler det.

Lenke til kommentar

Fra Sandvika

9428421076_bc775c4a72_z.jpg

 

Dato: 02.08.2013

Utstyr: G3 + G VARIO PZ 14-42 f/3.5-5.6 @ 1/60s; f/7,1; 17mm; ISO 200

Format: 1:1

 

Det ble bygd en ny jernbane-bro i Sandvika for noen år siden. Gammel fagverk i stål er erstattet med fine buer i betong.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Dette utsnittet gir bedre rom følelse. Lettere å føle på kroppen hvordan det er å være under brua. Lyset kunne vært mer spennende, noe det første bildet greier.

Skal ikke protestere på at lyset kunne vært bedre - men jeg er usikker på om det noen gang vil være et spennde lys på akkurat den broa ...

 

Jo, lyset var nok mer spennende på det første bildet, men det siste er mer ryddig. Hvis jeg skal pirke på noe så ville jeg kanskje ventet til personen i bildet hadde kommet mellom de to store søylene til høyre.

Har en annen versjon det han er der du sikter til.Men er usikker på om det har så mye å si; kommer nok til presentere den en av dagene.

1. og 2. bilde; interessante konstruksjoner som gjør seg i s/h. Liker innfallsvinklene. :)

Takk; det er jo alltd litt vanskelig å vise frem bruer på en ny måte.

 

Dette synes jeg var en spennende start på august. Begge bildene er stilrene og godt komponerte. Synes SH-konverteringen fungerer bra.

Takk. Håper resten av festen kan være like interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...