Gå til innhold

Hvor stor har utviklingen på TV-fronten vært de siste årene?

Anbefalte innlegg

Som tittelen foreslår så lurer jeg på hvor stor forskjell det er på et noen år gamle TVer kontra årets utgaver.

Jeg har nå en Sony Bravia KDL-37W5500 som jeg lurer på å oppgradere, men hvor mye må jeg ut med for å få merkbart bedre bildekvalitet (og noen hakk større skjerm)? Jeg er ikke interessert i smart-TV, jeg er ikke interessert i de innbygde høyttalerne, jeg er ikke interessert i å betale ekstra for at TV'en skal være tynnest mulig osv. Kun bildekvalitet, gjerne med litt ekstra fokus på bildekvalitet i sollys.

Ja, jeg kunne sikkert gått i butikker eller hjem til venner for å sammenligne, og det har jeg også gjort, men jeg syns blir veldig vanskelig å få noe fornuftig ut av det...særlig siden de fleste har en tendens til å stille ned brightness og opp fargemetningen langt over hva jeg liker.

Så er det verdt å kjøpe seg ny TV om en har en velfungerende TV fra 2009?

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du må lete lenge for å finne en TV som ikke har smart funksjoner.

Panasonic 47 tommer til 10 000,-

Panasonic 50 tommer til 9 000,-

Samsung 46 tommer til 14 000,-

Jeg linker deg til noen TVer som har fått gode resultater. Som du ser ligger de på rundt 10 000 kroner, men det er mulig å finne nye TVer til rundt 5000 kr også.

Bare til å søke på nettet og bla gjennom tester til du finner noe som passer for deg ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke et krav at de ikke skal være Smart-TV, men det er ikke en viktig funksjon for meg.

Og ja, jeg vet jeg kan finne TV'er i alle prisklasser, men det jeg lurte på var egentlig hvor stor forskjell i bildekvalitet jeg vil oppleve på en ny TV i forhold til den jeg har, og hvor høyt opp i pris jeg må for å oppnå forskjell.

Jeg kan godt betale 10 000 kr for en TV, men da må det være en reell oppgradering i bildekvalitet, ikke bare en litt større TV med litt flere funksjoner.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Mulig jeg må begynne overtalingen av min bedre halvdel allerede, da...

Mener jeg ga 10 000 kr (husker egentlig ikke) for TV'en jeg har nå, må jeg rundt samme pris for å overgå bildekvaliteten, eller kan jeg komme unna med noe billigere? Jeg ser for meg at en eventuell ny TV bør være 47" eller mer, men over 60" tror jeg ikke er noe poeng med tanke på avstanden til sofaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...