Nilsen Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Men TV-distributørene har tro på at Microsoft får det til.Norsk Xbox One-støtte i løse luften (Ekstra) Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Kommer ikke til å bruke det uansett. Om jeg slår på en spillkonsoll så skal jeg spille spill, og ikke se på TV. Hadde man sluppet dekoderboksen så hadde saken vært en annen. 1 Lenke til kommentar
Kanylen Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Merkelig at det går så dårlig for Microsoft nå som økonomene sitter i den kreative spill avdelingen... Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 "? Kommunikasjonen går bare én vei, så man har ikke kontroll på at dekoderen faktisk har gjort det man ønsker, sier han, og nevner at løsningen er avhengig av en IR-sender for å kontrollere dekoderen." Kommunikasjonen går ikke bare en vei ?!? Det er bare å bruke HDMI CEC til å styre enheten, det burde gå ann, pluss HDMI v. 1.4 støtter jo felles internett tilkobling så det burde ikke være noe problem å bruke HDMI kabelen til kommunikasjon Lenke til kommentar
Hojjoj Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 "? Kommunikasjonen går bare én vei, så man har ikke kontroll på at dekoderen faktisk har gjort det man ønsker, sier han, og nevner at løsningen er avhengig av en IR-sender for å kontrollere dekoderen."Kommunikasjonen går ikke bare en vei ?!?Det er bare å bruke HDMI CEC til å styre enheten, det burde gå ann, pluss HDMI v. 1.4 støtter jo felles internett tilkobling så det burde ikke være noe problem å bruke HDMI kabelen til kommunikasjon HDMI-CEC krever at man må tilpasse for hver enkelt kabelboks (hvis kabelboksen i det hele tatt bruker hdmi-cec) mens en IR er lettere å endre da brukeren manuellt kan "lære opp" men den originale fjernkontrollen. Brukerbasen til harmony-fjernkontrollene er bygget opp slikt og kan ha mye av skylden til deres suksess. Det gjenstår dog å se hvordan dette med IR skal fungere, om microsoft skal plotte inn alle mulig koder fra sin side eller om brukeren har mulighet til å lære opp xboxen selv med originalfjernkontrollen. HDMI 1.4 inneholder muligheten til å bruke CEC men dessverre er ikke dette obligatorisk å støtte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 konseptet er bare tull og det er det en grunn til: man slipper ikke unna fjernkontrollen til tv dekodreren I tilegg har man de som dekoder sendingene direkte i tvn Så lenge man ikke kan koble TV kabeln direkte til xboxen elelr den kan styre dekoderboksen ser jeg ikke poenget Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hvorfor skal jeg ville si opp Canal Digital for å heller bruke denne til det samme? Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Xbox One støtter både HDMI CEC og IR-blaster hvis det var uklarheter der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Begynner å bli lei "ekstra" drita, fjern det, og erstatt det med reklame, og du har meg med. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Xbox one kan ikke lengre regnes som en spillkonsoll. Sorry, Microsoft, men den har gått over til å bli en stue-pc. 1 Lenke til kommentar
deleted Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Trodde først det var snakk om en norskprodusert stativ/støtte til xbox one som festes i tak eller vegg. Tror kanskje jeg skal drikke litt vann... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå