seriksen Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 GF-serien er oppdatert med vippbar skjerm, WiFi og bedre bildebrikkeOmtale: Panasonic Lumix DMC-GF6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Synes det er synd de minste husene til oly og pana har "forsvunnet", det er noe som kunne vært ett alternativ som hus2 til festbruk osv. AtW Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hadde vært fantastisk om Panasonic lanserte et hus på størrelse med GF5, men med GH3 sensoren. Dette gjorde jo Olympus med E-PL5 og E-PM2, som fikk E-M5 sin sensor og det ble litt av en suksess etter det jeg har sett Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Heey! 2 tråder om samme artikkel er vel ikke nødvendig? PS! Selve artikkelen inneholder forøvrig kun *stjerner (karakterer) på Fysisk og Praktisk, virker å være "uferdig" m.a.o..... Endret 29. juli 2013 av smort1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det er noe i det automatiske systemet som noen ganger legger ut to tråder. Hvorfor det skjer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det er noe i det automatiske systemet som noen ganger legger ut to tråder. Hvorfor det skjer vet jeg ikke. Det kalles en bug Noen kaller det en "feature" ... Lenke til kommentar
amund Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg har skjult den andre tråden som ble opprettet nå. 1 Lenke til kommentar
ingemartin Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det er noe i det automatiske systemet som noen ganger legger ut to tråder. Hvorfor det skjer vet jeg ikke.Det kalles en bug Noen kaller det en "feature" ... Eller kansje berre løse tåder. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 [float=right][/float] GF-serien er oppdatert med vippbar skjerm, WiFi og bedre bildebrikke Omtale: Panasonic Lumix DMC-GF6 Selve artikkelen inneholder forøvrig kun *stjerner (karakterer) på Fysisk og Praktisk, virker å være "uferdig" m.a.o Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Selve artikkelen inneholder forøvrig kun *stjerner (karakterer) på Fysisk og Praktisk, virker å være "uferdig" m.a.o Merk at artikkelen er en Omtale i motsetning til en Test. Vi prøver å ta i bruk mer omtaler av kameraer som er interessante, men som det av ulike årsaker ikke virker fornuftig å kjøre en full test på. Målet er å kunne produsere flere Omtaler+Tester pr hode pr år enn det ville vært mulig med kun tester. I dette tilfellet er årsaken at GF6 til tross for at det en relativt stor oppgradering av GF5 ikke har så mye nytt hvis man ser Panasonics mFT-kameraer totalt. WiFi/NFC og vippbar skjerm er nytt, men bildekvalitetsmessig er det veldig nærme GX1/G3 og derfor er Bildekvalitetsiden forenklet og vi gir da heller ikke karakter på denne. Dette står også kommentert i første avsnitt på bildekvalitetssiden og på konklusjonssiden. Håper dette var oppklarende. Når det gjelder doble tråder så er det heldigvis ikke noe jeg styrer med, men når artikkelen legges ut på Tek.no lages det en egen artikkel i publiseringsssystemet og det er nok der tråd nummer to oppstår. @ATWindsor: Det er bare Pansonic som har gått opp i størrelse, Olympus har nå overtaket på små mFT-kameraer med E-PM2 som også har den beste sensoren til Olympus og mulighet for søker, men ikke vippbar skjerm. Det Olympus manger er noe tilsvarende PZ 14-42. I starten (av mFT) hadde Olympus den minste kit-zoomen, men da PZ 14-42 ble lansert tapte Olympus noe av størrelsesforspranget for totalpakken, for den som ønsker kit zoom. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Merk at artikkelen er en Omtale i motsetning til en Test. Vi prøver å ta i bruk mer omtaler av kameraer som er interessante, men som det av ulike årsaker ikke virker fornuftig å kjøre en full test på. Målet er å kunne produsere flere Omtaler+Tester pr hode pr år enn det ville vært mulig med kun tester. I dette tilfellet er årsaken at GF6 til tross for at det en relativt stor oppgradering av GF5 ikke har så mye nytt hvis man ser Panasonics mFT-kameraer totalt. WiFi/NFC og vippbar skjerm er nytt, men bildekvalitetsmessig er det veldig nærme GX1/G3 og derfor er Bildekvalitetsiden forenklet og vi gir da heller ikke karakter på denne. Dette står også kommentert i første avsnitt på bildekvalitetssiden og på konklusjonssiden. Håper dette var oppklarende. Skjønte nok dette mht. bildekvalitet og konklusjon, men vil nok mene at mer rendyrket og konsekvent bruk/ikke bruk av "karakterer" kan være et poeng. Blir noget forvirrende å lese "omtaler" som en slags "tester" og/eller omvendt! I "omtaler" kan en vel sløyfe karakterer og greie seg med f.eks. +/-! PS! Kjekt å lese er det okkseom.... Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Lurer på om folkene hos panasonius har mistet litt av kreativiteten? Sitter med en liten gjesp her (selve testen er ok, men det som testes er søvndyssende). Tor 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) @ATWindsor: Det er bare Pansonic som har gått opp i størrelse, Olympus har nå overtaket på små mFT-kameraer med E-PM2 som også har den beste sensoren til Olympus og mulighet for søker, men ikke vippbar skjerm. Det Olympus manger er noe tilsvarende PZ 14-42. I starten (av mFT) hadde Olympus den minste kit-zoomen, men da PZ 14-42 ble lansert tapte Olympus noe av størrelsesforspranget for totalpakken, for den som ønsker kit zoom. EPM3 er da mye større enn EPM2, og nesten på størrelse med E-PL-serien? AtW Endret 30. juli 2013 av ATWindsor Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 EPM3 er da mye større enn EPM2, og nesten på størrelse med E-PL-serien? AtW EPM3?, er det noe jeg ikke har fått med meg... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 EPM3?, er det noe jeg ikke har fått med meg... Skulle stå EPm1 og EPM2 der, beklager. AtW Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Skulle stå EPm1 og EPM2 der, beklager. AtW Skjønte nok det, ja! PS! mht. sammenligninger, så er denne siden grei å bruke for alskens kombinasjoner/vinkler: http://camerasize.com/compare/#163,354 for E-PM1 og E-PL1 http://camerasize.com/compare/#387,196 for E-PM2 og E-PL2 http://camerasize.com/compare/#163,387 for E-PM1 og E-PM2 Endret 30. juli 2013 av smort1 Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Skulle stå EPm1 og EPM2 der, beklager. Var litt i tvil hva du mente med E-PM3, men da er det oppklart. Har bare sett disse et av gangen, men for meg ser de nesten identiske ut. I følge Olympus sine spesifikasjoner stemmer det. Fra Olympus.no: E-PM2: Dimensjoner (BxHxD) 109.8 x 64.2 x 33.8 mm (uten utstikkere) Vekt 269 g (inkludert batteri og minnekort) 223 g (kun kamerahus) E-PM1: Dimensjoner (BxHxD) 109.5 x 63.7 x 34.0 mm (uten utstikkere) Vekt 265 g (inkludert batteri og minnekort) 217 g (kun kamerahus) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg