Marinius Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Hei Skal nå kjøpe meg min første game pc etter at jeg er møkklei skole pc'en... Har funnet meg ut en Pc på komplett.no og lurer på hvordan den er. Her her link: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10807 Og legger ved et bilde av hvordan jeg har konfiguert den. Så. Er dette bra? Er det evt noe jeg burde bytte ut? Eller burde jeg f.eks gå for en pakke med Intel? Kan MAKS bruke 13500,- Vil ha ekstra lydkort fordi jeg skal ha til anlegget. Hva jeg skal bruke det til av tunge spill, er hovedsaklig Battlefield 3, Battlefield 4 når det kommer, Starcraft 2 +++ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Sikker på at du ikke vil bygge selv? Er veldig gøy, og lærerikt, og du vil sikkert spare på det, da det koster litt ekstra å få det bygget for seg. Har ikke særlig peiling på komponenter, så du får vente til en annen kommer med kommentarer på det. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Egentlig ikke nei. Selv om jeg bygger mopedmotorer i blinde, hater jeg det meste med elektronikk Tar det lettvint og er heller villig å betale litt mer Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Her er mitt forslag, som jeg naturligvis mener er et bedre oppsett både på CPU og skjermkort. Godt støydempet kabinett i Fractal R4 etc. Du kan evt legge på en ekstra harddisk for lagring, blir ikke store prisøkning for feks en grei 2TB disk. Lydkort kan alltids slenges på i etterkant/ evt be de installere det. Endret 29. juli 2013 av fflex Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Takker og bukker, da så det slik ut Så det var tilbud på denne her nå: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10782 Denne er fortsatt ikke noe bedre enn den du linket til? Lenke til kommentar
warioman Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Takker og bukker, da så det slik ut Så det var tilbud på denne her nå: http://www.komplett....gSystemId=10782 Denne er fortsatt ikke noe bedre enn den du linket til? Hovedforskjellen på de to pcene han fflex satt opp og den du linket til her nå sist, er at den du linket til har GTX 780 skjermkort istedet for GTX 770. Lurer faktisk på om jeg ville valgt den du linket til sist der pga bedre skjermkort, i og med at begge har SSD og like god prossessor til spilling. Endret 29. juli 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Enig, det er en god deal. GTX 780 er et veldig heftig grafikkort. Om det er verdt prisoppgangen får nesten trådstarter ta stilling til selv. På den maskinen ville jeg byttet SSD til Samsung 840, gått ned til 8gb minne - just my 2 cents. Endret 29. juli 2013 av fflex Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Den siste maskinen du linket til vil være bedre til spill siden den har GTX 780. Dog har maskinen fflex satt opp 3. parts prosessorkjøler slik at du kan overklokke prosessoren din samt at den er 2000,- billigere. Du kan se forskjellen mellom GTX 770 og 780 her. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Takker for all hjelp, virker som om sistnevnte er et bedre valg. Pengene skal vi vel klare Enig, det er en god deal. GTX 780 er et veldig heftig grafikkort. Om det er verdt prisoppgangen får nesten trådstarter ta stilling til selv. På den maskinen ville jeg byttet SSD til Samsung 840, gått ned til 8gb minne - just my 2 cents. Hvorfor gått ned til 8gb? Har alltid trodd ''jo mer, jo ber'', men det er jo ikke alltid så riktig da Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Rett og slett fordi man behøver ikke mer enn 8gb minne til gaming. Dog, har du lyst har du lov. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Takker for all hjelp, virker som om sistnevnte er et bedre valg. Pengene skal vi vel klare Hvorfor gått ned til 8gb? Har alltid trodd ''jo mer, jo ber'', men det er jo ikke alltid så riktig da Det er ingen spill på dagens marked som klarer å bruke opp 8GB ram, dermed er det bortkastet å ha mer enn dette til gaming. Om du derimot skal ha 140 faner oppe i nettleseren og masse småprogrammer oppe i bakgrunnen, begynner det å spise ram. Men average gamere bruker som regel ikke mange programmer oppe i bakgrunnen mens de spiller(annet enn skype, ts osv), så dermed klarer du neppe å bruke opp 3/4 deler av rammen en gang med 8GB Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Det er ingen spill på dagens marked som klarer å bruke opp 8GB ram, dermed er det bortkastet å ha mer enn dette til gaming. Om du derimot skal ha 140 faner oppe i nettleseren og masse småprogrammer oppe i bakgrunnen, begynner det å spise ram. Men average gamere bruker som regel ikke mange programmer oppe i bakgrunnen mens de spiller(annet enn skype, ts osv), så dermed klarer du neppe å bruke opp 3/4 deler av rammen en gang med 8GB Men da er det jo ingen problem Dataen er nå til ''plukking'', så er nok hjemme om en uke kan man håpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå