Gå til innhold

Elektriker utfordringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke mye om det å være elektriker, men det jeg vet er at det ikke er noen som forventer at en som er ny i en jobb, lærling eller ikke, skal kunne alt. Det som derimot forventes er at en en villig til å lære, og gjør en innsats for å utføre arbeidsoppgavene best mulig.

I faget jeg arbeider innen skal første året som lærling stort sett gå på å lære teori og utførelse og kvalitet, mens det andre året skal gå mer på ansvar og på å arbeide på en måte hvor bedriften faktisk tjener penger på deg. Jeg vil tro at denne modellen kan ligne litt på andre fagområder, også elektriker.

Lenke til kommentar

hei er det veldig utfordrende å være elektriker, hvordan er det som lærling? forventer firmaene at når du kommer ut i læra skal du kunne alt?

starter selv som lærling og du er lærling for å lære det du trenger til fagbrevet og til senere ut i jobb.å andre året jobber du mye mer selvstendig

Lenke til kommentar

Viktig moment er INNSTILLING... lar du ting ligge halvferdig fordi du skal hjem for dagen gir det fryktelig dårlig inntrykk. Det er så klart noe annet når ansvarlig elektriker sier du skal avslutte men du skjønner tegninga.

Generelt råd... fullfør arbeid, rydd opp , etc. Jobb gjerne noen minutter over for å få fullført noe selv om du ikke får noe ekstra for det hele tiden.

Lenke til kommentar

Viktig moment er INNSTILLING... lar du ting ligge halvferdig fordi du skal hjem for dagen gir det fryktelig dårlig inntrykk. Det er så klart noe annet når ansvarlig elektriker sier du skal avslutte men du skjønner tegninga.

Generelt råd... fullfør arbeid, rydd opp , etc. Jobb gjerne noen minutter over for å få fullført noe selv om du ikke får noe ekstra for det hele tiden.

skjønner tegninga :) jeg vil lære og har heller vanskelig for å avslutte uferdig arbeid enn å ha lyst å gjøre det. tror det kommer til å gå bra

Lenke til kommentar

skjønner tegninga :) jeg vil lære og har heller vanskelig for å avslutte uferdig arbeid enn å ha lyst å gjøre det. tror det kommer til å gå bra

Da er det ingen problem... med en slik innstilling skal det fryktelig faglig inkompetanse til for at man skal bli veldig misfornøyd med en lærling :)

Lenke til kommentar

hei er det veldig utfordrende å være elektriker, hvordan er det som lærling? forventer firmaene at når du kommer ut i læra skal du kunne alt?

Det forventes IKKE at du skal kunne alt når du kommer ut i lære, ei heller når du er ferdig med lære.

Det forventes derimot at du er villig til å lære.

Elektriker er som alle andre yrker, noen dager kan være utfordrende, mens andre dager er roligere, og med lettere oppgaver.

Jeg jobber som Skipselektriker, og jeg stortrives med å ha masse utfordringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som elektriker møter du mange forskjellige utfordinger i hverdagen, med hvordan du skal løse jobben du er på, på en måte som gjør kunden fornøyd og økonomisk ovenfor firmaet du jobber for. Hver jobb er forskjellig ifra den forrige.

Når du kommer som lærling er det veldig lite som forventes av deg, det forventes at du kommer når du skal, gjør jobben din og viser initiativ til å lære. Du er tross alt lærling for å lære, ikke for å være verdensmester første dag.

Tips til deg dersom du velger å bli lærling er å finne et firma som driver en del med service (hjemme hos folk), ikke bare nye bygg eller rehab av bygg. Det er mere variasjon der og man lærer mere

Du er på god vei med den holdningen der, Er få av ferske lærlinger som har den instillingen. Fortsetter du med den kommer du til å få det fint som elektriker lærling, montørene du jobber med kommer til å sette mer pris på deg som lærling.

Det værste som er, er en lærling som har null interesse for å lære. Da gidder man ikke å ta seg tid til å lære bort noe.

Endret av Pugnax
Lenke til kommentar

Jeg har vært elektriker lærling, og har også jobbet som elektriker og hatt lærlinger med meg. Det eneste som forventes av en ny lærling er at du følger med, og ikke gjør de samme feilene mange ganger.

Jeg hadde nesten ingen praktiske kunnskaper når jeg begynte som lærling, og dette går stort sett igjen. Det som skiller de flinke fra de dårlige lærlingene er at de flinke tar initiativ og prøver å finne mer arbeid når de er ferdig med noe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vært elektriker lærling, og har også jobbet som elektriker og hatt lærlinger med meg. Det eneste som forventes av en ny lærling er at du følger med, og ikke gjør de samme feilene mange ganger.

Jeg hadde nesten ingen praktiske kunnskaper når jeg begynte som lærling, og dette går stort sett igjen. Det som skiller de flinke fra de dårlige lærlingene er at de flinke tar initiativ og prøver å finne mer arbeid når de er ferdig med noe.

Åja. Var redd for at om du ikke kunne nokk så ble de skuffet over deg som lærling.

Lenke til kommentar

så du kan ikke risikere å miste plassen vist du gjør ditt beste, spør etter mer arbeid og graver og spør for å lære. Føler at jeg klarte meg bra på skolen, men kan jo være stor forskjell på lærlingeplassen. Starter den 19.

Lenke til kommentar

så du kan ikke risikere å miste plassen vist du gjør ditt beste, spør etter mer arbeid og graver og spør for å lære. Føler at jeg klarte meg bra på skolen, men kan jo være stor forskjell på lærlingeplassen. Starter den 19.

Ingen mister jobben fordi de ikke kan praktisk arbeid nei. Gjør som du sier over her, og det vil gå fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...