PantZman Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Hei igjen. Har et snodig problem som gir meg grå hår. Prøver jeg å kjøre diverse spill (f.eks Skyrim og HoN), 3dmarks og "windows opplevelsesindex" i win7 så krasjer pcen og gir svart skjerm etter få sekunder eller t.o.m før 3D bildet kommer opp på skjermen. Noen ganger (kanskje 50%) rebooter pcen på egenhånd etter den går svart. Har kjørt 2 timer med memtest, 2 timer med Asus PC Diagnostics og en 30 min med Prime95 uten å finne noe feil. Pcen oppfører seg noenlunde normalt ser det ut til, bortsett fra når spill etc. kjøres. Det første jeg tenkte var seff at skjermkortet var defekt, men fikk prøvd med et gammelt ati/amd 4870 som viste seg å funke dårligere (kræsjet etter windows loggin skjermen). Jeg har lagt inn siste bios og formatert pcen uten at det ble noe bedre. Noen som har noe ideer? Jeg holder en finger på at hovedkortet er defekt. Skal prøve å koble til en annen skjerm i morgen, blir det ikke bedre tenker jeg å bestille nytt hovedkort. Pcen er av blant annet: Amd x6 1090T Asus crosshair IV formula (rev 1.02) Asus 6970 directCU II (tar 3 slots) 4x8gb corsair ram av et slag. 2x samsung 256gb ssd 4x wd green 2tb Endret 29. juli 2013 av PantZman Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Har funnet et MSI 770-C45 hovedkort med en AMD Phenom II 945 (eller deromkring) som jeg skal hive i og prøve. Lenke til kommentar
Martin83 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Her fant jeg et amerikansk forum, kanskje det hjelper: http://adf.ly/T2vJx Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 har du nok strøm til maskinen din? Om det er nok, hvor ligger strømmen på de forskjellige railsa? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Er en Mist 600W v2.2 modulær. Har prøvd å sette strømkablene litt forskjellige steder. Jeg har satt strømkabelene til skjermkortet i rail #4 nå uten at det hjalp. Jeg fikk ikke prøvd det andre hovedkortet da strømkabelen ikke passet på det (8 pin fra PSU, 4 pin på HK), men jeg tok CPU og minne og prøvde på Asus Crosshair hovedkortet, problemene forble de samme. Edit: Prøvde å koble PCen på TVen på stuen, samme problem fremdeles. Så nå har jeg prøvd: CPU Minne Skjermkort Skjerm Formatering +++ Eneste jeg kommer på som ikke er prøvd er annet hovedkort og PSU, som jeg bestillte nå i sted. Om ikke en av de gjør forskjell kommer jeg til å rive av meg håret. Endret 29. juli 2013 av PantZman Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Har skiftet ut stasjonær PCen med Laptop nå mens jeg venter på delene. Den virker rimelig greit til vanlig Windows bruk etter den ble oppgraderte fra HDD til SSD og 4GB arbeidsminne. Med PC-skjerm, mus, tastatur og anlegg føles det nesten ut som å bruke en vanlig stasjonær pc. Ser også ut som den drar Skyrim (på medium~low) i det minste. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Godt å høre. hvilke deler kjøpte du? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Godt å høre. hvilke deler kjøpte du? Asus Crosshair V Furmula-Z og Corsair CX 750M. Endret 29. juli 2013 av PantZman Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Okey Lykke til, håper det fungerer nå da Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Ser ut som det er i orden nå etter PSU ble byttet. Da blir nok Asus Crosshair V Formula-Z returnert. Ser ikke noe særlig nytte i å ta det i bruk når Crosshair IV Formula kortet mitt ble friskmeldt. Får heller spare pengene til det kommer nytt kort med større forskjeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå