Simkin Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Jeg har forwarded noen porter i Routeren (Asus RT-AC66U), men problemet er att portene ikke er åpne med mindre jeg skrur på UPNP. Er det noe jeg overseer? Endret 28. juli 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
delfin Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Du har sannsynligvis port-forwardet feil? Kan du poste screenshot av den siden der du konfigurerer det? Forøvrig anbefaler jeg deg å ha uPnP på.. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Nei, beklager... jeg har ikke brukt ASUS på alt for lenge, men det ser ikke ut som at det er noe man kan gjøre feil der... Jeg googlet litt på bilder, og ser at mange bruker komma i stedet for semikolon når de skal definere en range. Jeg er vant med bindestrek, men det er rart at det ikke er syntakssjekk innebygget i så fall.. Du kan jo prøve og se om det endrer noe... Kunne du langt inn en enkelt port og sett om det virket? Noe utover dette tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg med... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 I følge portforward.com så brukes dette formatet: 7000:7100. Så om ipadressene er korrekte, så burde det fungere. Selv bruker jeg UPNP, for jeg ser ikke noe poeng i å gjøre portforward manuelt lengre. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Støtter uPnP. Dessverre er det noen tjenester som ikke støtter dette, så da må man enten ha en uPnP-klient som tar seg av å spørre etter de riktige portene, eller så må man port-forwarde selv. Som sagt så konfigurasjonen riktig ut, men det var et skudd i blinde siden det tydeligvis ikke fungerer Det neste jeg ville testet var en enkelt port i stedet for en range. Hvis ikke det heller fungerer så vet jeg ikke. Jeg har ikke erfaring med denne typer router Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du har vel ikke en annen router/modem bak Asus'en da, som ikke er satt i bridge modus? For da er det ikke noe rart at det ikke går i såfall..... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Du har satt opp statisk IP for pc-ene det gjelder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå