Gå til innhold

utdanning i forsvart

iam99pk

Anbefalte innlegg

hei! jeg skal begynne på 1vgs elektro :D også tengte jeg at jeg ville bli flyelektrikker og ta det i forsvarte. men hvordan kommer jeg meg inn på skole i forsvaret og går det ann å gjøre det i 2. året? eller er det bare viderutdanning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sov du i utdanningsvalgtimene?

Man kan ikke gå på VGS i forsvaret, man kan derimot være lærling i forsvaret. Dersom du vil bli flyelektriker må du ta VG2 Flyfag, VG3 Flyfag for og så søke lærlingplass i forsvaret. Flyfag er forresten landslinjer og eksisterer bare på en håndfull skoler i landet.

Begynner forresten på VG1 elektro selv, og har vurdert flyfag til nesteår.

Endret av oddsmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sov du i utdanningsvalgtimene?

Man kan ikke gå på VGS i forsvaret, man kan derimot være lærling i forsvaret. Dersom du vil bli flyelektriker må du ta VG2 Flyfag, VG3 Flyfag for og så søke lærlingplass i forsvaret. Flyfag er forresten landslinjer og eksisterer bare på en håndfull skoler i landet.

Begynner forresten på VG1 elektro selv, og har vurdert flyfag til nesteår.

sov og sov ;) hehe.... okay takk :) menne trodde det gikk ann å ta utdanningen i forsvaret?

Lenke til kommentar

sov og sov ;) hehe.... okay takk :) menne trodde det gikk ann å ta utdanningen i forsvaret?

Læretiden er en del av utdanningen det og. Forsvaret er Norges største lærebedrift, de tar inn rundt 500 lærlinger hvert år, fra alle slags linjer.

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Høyere utdanning kan tas, samt kurs og lærlingtiden.

okay ;) så me andre ord så tar jeg 3 år på skolen (1. elektro 2. fly 3. fly) såå kan jeg i militæret? :)

men hva kan jeg viderutdanne meg i militæret da? :) hørt du kan ta loddekust også lodde på f16 fly og sont? :) virke jo veldig gøy!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...